کد خبر : 127274
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - 08:51
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آیت الله مسعودی خمینی: احمدی نژاد در قم دست و پای بیهوده می زند/ او باید در سالهای پایانی عمر در منزل بماند و با خدا راز و نیاز کند

آیت الله مسعودی خمینی: احمدی نژاد در قم دست و پای بیهوده می زند/ او باید در سالهای پایانی عمر در منزل بماند و با خدا راز و نیاز کند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگویی در خصوص سفر اخیر محمود احمدی نژاد به شهر مقدس قم و عدم استقبال جمعی از مراجع عظام تقلید و علما از وی، اظهار داشت: آقای احمدی نژاد در حال دست و پا زدن بیهوده است. وی افزود: ایشان در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود اقداماتی را انجام داد که بخشی از مردم را از خود رنجیده خاطر و حتی متنفر کرد. البته هنوز افرادی هم وجود دارند که از رئیس جمهور سابق حمایت کنند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با یادآوری برخی اقدامات دولت دهم، بیان داشت: مردم رفتارها و عملکرد رئیس دولت دهم را از یاد نبرده‌اند. برای مثال یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که مبلغ ۷۰۰ میلیارد دلار در دوران آقای احمدی نژاد صرف چه موضوعاتی شد.

آیت الله مسعودی خمینی در خصوص طرح نیمه تمام «مونوریل قم» نیز گفت: بنده زمانی که تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) را بر عهده داشتم به مسئولان دولتی و حتی شخص آقای احمدی نژاد گفتم که این طرح هیچ توجیهی برای شهر قم ندارد، اما اصرار دولتی‌ها باعث شد که میلیون‌ها تومان صرف طرحی شود که نیمه تمام باقی ماند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: بنده به آقای احمدی نژاد پیشنهاد می‌کنم که به جای دست و پا زدن‌های بیهوده، در سالهای پایانی عمر در منزل بماند و ضمن راز و نیاز، کارهای خود را به خداوند متعال واگذار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود احمدی نژاد باز هم شهر قم و روحانیت را برای بهره‌برداری سیاسی انتخاب کرده است؟، عنوان داشت: سیاسیون باید رفتار سیاسی خود را منطبق بر رضای الهی کنند. مرجعیت و روحانیون قم نیز از سیاست دور نیستند، اما قائل به سیاست سالم، خداپسندانه و به نفع اسلام و قرآن هستند.

آیت الله مسعودی خمینی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به این جهت بنا شد که دستورات خداوند متعال و پیامبر اسلام حاکم شود نه اینکه هر کسی با هر تفکری بتوانند بر مسند قدرت بنشیند. سیاستمداران نیز باید این موضوع را بدانند که امام راحل (ره) برای اسلام و عمل به دستورات خداوند انقلاب کرد.

این این عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به احمدی‌نژاد، گفت: سوال من از ایشان این است که شما ۸ سال رئیس جمهور بودید بفرمایید که در آن دوران چه کاری کردید که دوباره به دنبال ریاست هستید؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از علما و مراجع عظام تقلید احمدی نژاد را به حضور نپذیرفتند؟، گفت: علما مراجع و بزرگان حوزوی ۴ سال دوم فعالیت آقای احمدی‌نژاد را به خاطر دارند و به همین دلیل امروز ایشان را به حضور نمی پذیرند. 

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مراجع عظام تقلید انسان‌های والایی هستند که بر مسائل اشراف دارند. آنها معتقدند باید با کسی ملاقات کنند که از این دیدارها سوء استفاده نکند، زیرا برخی از سیاسیون پس از حضور در شهر قم از «نشست و برخاست»های صورت گرفته سوء استفاده های تبلیغاتی می‌کنند.

آیت الله مسعودی خمینی تصریح کرد: بنده نیز همانند بسیاری از علما و بزرگان ساکن در شهر معتقدم که افرادی همچون احمدی نژاد را نباید به حضور پذیرفت، زیرا آنها در پس این ملاقات‌ها به دنبال بهره‌برداری شخصی هستند.

این استاد برجسته حوزه های علمیه در پایان با سفارش به رسانه ها تاکید کرد: رسانه ها باید در کار خود خداوند را در نظر بگیرند و به خاطر پول و یا اغراض مختلف سیاسی کار نکنند. وظیفه اصلی فعالان رسانه‌ای این است که به هر دلیلی افراد کوچک و یا بزرگ نکنند و هوشیارانه در راه تقویت اسلام قدم بردارند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است