کد خبر : 127402
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - 15:59
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده عضو کمیسیون اصل نود: نمایندگان به «بذرپاش» رای دادند رفت، دیگر نبش قَبر نکنید

نماینده عضو کمیسیون اصل نود: نمایندگان به «بذرپاش» رای دادند رفت، دیگر نبش قَبر نکنید

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مصطفی طاهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به تناقض‌ها و نقایص رزومه مهرداد بذرپاش ورود پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نمی‌تواند وارد هر شائبه‌ای شود. اگر در شیوه انجام کار، دستگاهی دچار آسیب و متهم به سوءرفتار شود یا خلافی رخ دهد که موجب انحراف آن دستگاه شود، آن زمان کمیسیون اصل ۹۰ ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: درباره این موضوع تشخیص داده شد که سابقه اجرایی آقای بذرپاش، مسئله حادی نیست؛ یعنی تخلف در رأی نیست. اگر در رأی، تخلفی صورت گرفته بود، بله؛ کمیسیون اصل ۹۰ باید وارد می‌شد؛ اما در این مورد، مستندات و مدارک را هیئت رئیسه تایید کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره شائبه جعل مدرک مهرداد بذرپاش، تصریح کرد: به‌عنوان مثال، اگر فردی در قوه قضائیه قاضی یک شعبه است، سابقه اجرایی تلقی می‌شود. به‌طور کلی، کار در قوه قضائیه، پژوهشکده، دانشگاه و… سابقه اجرایی تلقی می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: سابقه اجرایی به معنای این نیست که حتماً باید وزیر، فرماندار، کارمند و… باشیم.

طاهری درباره شبهه‌ای که مبنی بر سابقه کاری کمتر از ۲۰ سال بذرپاش وجود دارد، گفت: درباره این مسئله، هیئت رئیسه تحقیق کرده است و من مطلع شدم که فعالیت در بسیج جزو سوابق اجرایی تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اینکه عده‌ای از نمایندگان هم در فضای مجازی، شبهات مدارک بذرپاش را تأیید کرده‌اند، مطرح کرد: به هر صورت این نمایندگان، دیگر رأی خود را داده‌اند؛ بنابراین نمی‌شود نبش قبر کنند.

وی در این باره اضافه کرد: به باور من، پرداختن به این قبیل مسائل وقت‌گیر است و این کار را باید قبلاً انجام می‌دادند؛ ولی حالا، آن هم بعد از تصمیم‌گیری و رأی گیری، فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، در پاسخ به این سؤال که مجلس قرار است چگونه افکار عمومی را نسبت به شبهات مدارک و رزومه بذرپاش قانع کند، گفت: باید هیئت رئیسه مجلس، شبهات را پاسخ بدهد و برطرف کند تا شائبه به‌وجود نیاید.

اخبار مرتبط:
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سامانه بارشی که از بعد از ظهر امروز فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است