کد خبر : 127883
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - 13:53
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ادعای مجتبی ذالنور درباره انفجار بیروت/ انبار مصادره‌ای داعش در بندر بیروت منفجر شد

ادعای مجتبی ذالنور درباره انفجار بیروت/ انبار مصادره‌ای داعش در بندر بیروت منفجر شد

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مجتبی ذوالنور با اشاره به انفجار شب گذشته در بیروت، گفت: حادثه‌ای که در بیروت اتفاق افتاد بسیار تلخ و تکان دهنده بوده است.

وی با اشاره به نحوه بروز حادثه افزود: متاسفانه حجم حادثه بسیار عظیم بوده و شروع آن از یک سالنی که اقلام محترقه غیر مجاز مانند مواد منفجره از جمله ترقه در آن نگهداری شده بوده است.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه در سالن مذکور اقلام محترقه دپو شده بود، تصریح کرد: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده به آتش کشیده می شود و بعد از آن آتش قابل مهار نبوده و به انبار نیترات آمونیوم منتقل می شود.

وی ادامه داد: در انبار نیترات آمونیوم نیز حجم مواد آتش‌زا سنگین بوده و وقتی آتش به آنجا سرایت می‌کند این انفجار رخ می‌دهد.

ذوالنور با بیان اینکه شعاع انفجار بسیار زیاد بوده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شناسایی و نزدیک به ۴ هزار  نفر مجروح شده‌اند، تصریح کرد: احتمالا میزان تلفات بیش از این خواهد بود و مسئولان ذی‌ربط به دنبال مدیریت موضوع هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما به مردم و دولت لبنان از موضع کمیسیون امنیت ملی مجلس تسلیت گفته و اظهار همدردی داریم و همچنین امیدواریم به سرعت مقصر یا مقصران شناسایی شده و برخورد لازم صورت بگیرد.

ذوالنور ادامه داد: اینکه گفته می‌شود حمله پهپادی یا موشکی اتفاق افتاده هنوز اثبات نشده در بررسی‌ها اگر چنین چیزی محتمل شود قطعاً نتیجه مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه تاکنون معلوم شده بروز یک حادثه و در پی آن آتش سوزی‎ها رخ داده است از این رو امیدواریم خدا قربانیان را قرین رحمت کرده و به بازماندگان صبر بدهد.

اخبار مرتبط:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است