کد خبر : 127932
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - 16:25
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علی تاجرنیا: قرار نیست انتخابات ۱۴۰۰ هم انتخاباتی به کام اصولگرایان باشد

علی تاجرنیا: قرار نیست انتخابات ۱۴۰۰ هم انتخاباتی به کام اصولگرایان باشد

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ «علی تاجرنیا»، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، در پاسخ به اینکه عملکرد مجلس یازدهم تا چه اندازه بستر را برای پیروزی اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ فراهم می‌کند؟ گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری موضوع کاملا متفاوتی است به همان نسبتی که جریان‌های سیاسی موثرند به همان نسبت، ویژگی‌های اشخاص هم اهمیت پیدا می‌کند ضمن اینکه عملکرد مجلس فعلی برای اصولگریان نقطه قوت محسوب نمی‌شود.

این نماینده سابق مجلس افزود: به عبارت دیگر بخش عمده‌ای از مردمی که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند و بخشی هم که شرکت کردند الزاما رفتارهای مجلس را تایید نمی‌کنند و بر این باورند که نمایندگان مجلس، بیش از اینکه به بحث معیشت، که جزو شعارهایشان بود، بپردازند درگیری با دولت را سرلوحه کار خود قرار دادند. در انتخابات مجلس اکثریتی را داریم، که در آن شرکت نکردند.

تاجرنیا با اشاره یکه‌تازی اصولگرایان در جریان انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: البته حضور اصولگرایان در مجلس خصوصا در انتخاباتی که با قلع و قمع کاندیداهای رقیب همراه بود و با مشارکت اندک مردم، می‌تواند دورنمایی برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

این چهره اصلاح‌طلب ضمن تاکید براینکه چهره‌های انتخابات ۱۴۰۰ با چهره‌های انتخابات مجلس یازدهم متفاوت هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ایران شرایط متفاوتی است، دلیلی وجود ندارد که انتخابات ۱۴۰۰ هم انتخاباتی به کام اصولگرایان باشد. بر همین اساس اگر در انتخابات با حضور حداکثری مواجه باشیم احتمال اینکه پیش‌بینی‌های اصولگرایان به هم بخورد، وجود دارد.

تاجرنیا ادامه داد: ممکن است اصولگرایان خود را پیروز انتخابات آینده بدانند اما این مساله نمی‌تواند استحکام داشته باشد؛ علتش هم این است که همواره در دوران ریاست جمهوری غیر از دوران قبل از هاشمی رفسنجانی که عملا رقیب جدی وجود نداشت، از انتخابات دوم خرداد به این طرف همیشه با انتخابی غیرقابل پیش‌بینی مواجه بودیم. به عنوان مثال در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۹۲ در حالی که تصور برتری کاندیدای دیگری بود اما شرایط به گونه دیگری رقم خورد.

این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در خصوص شرایط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: وحدت برای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرط لازم است اما شرط کافی نیست. به عبارت دیگر اگرچه اصلاح‌طلبان باید در انتخابات پیش‌رو از تعدد کاندیدا پرهیز کنند اما به این معنی نیست که اگر  با هم اتحاد کردند و کاندیدایی را مطرح کنند که این کاندیدا نتواند گفتمان‌سازی مناسب داشته باشد و نتواند اقبال افکار عمومی را به دست بیاورد، در انتخابات پیروز می‌شوند.

تاجرنیا در پایان یادآور شد: در حقیقت این جریان بیش از اینکه نیاز به وحدت داشته باشد نیاز به اصلاح گفتمان و شرایطی دارد که به نوعی بتواند، جلب حمایت طبقات مختلف و خصوصا طبقه متوسط که اصلی‌ترین جریان حامی اصلاح‌طلبان است، را داشته باشد. بنابراین وحدت روی یک کاندیدا شرط لازم است ولی شرط کافی برای پیروزی نیست.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است