کد خبر : 127948
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - 19:15
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نوری همدانی: عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل اجرا است

نوری همدانی: عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل اجرا است

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه عزاداری را نمی‌شود تعطیل کرد، گفت: عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) با رعایت پروتکل و دستورات بهداشتی که ستاد ملی مبارزه باکرونا تنظیم می‌کند قابل جمع و قابل اجراء است و عزاداری را نمی‌شود تعطیل کرد. همچنین همه باید به توصیه‌های بهداشت و درمان پایند باشیم و عزاداری را در آن چارچوب اقامه کنیم.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در این سازمان در مدت اخیر گفت: کار تبلیغی بسیار مهم و حضور طلاب جهادی در سال‌های اخیر در کنار مردم هنگام حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل و اخیرأ هم جریان بیماری کرونا و حضور در بیمارستان و غسل و تدفین این بیماران امری مهم و اثرگذار است. همچنین توقع همین است که روحانیت درمشکلات کنارمردم باشند و کمک کنند.

آیت‌الله نوری همدانی معرفی صحیح مباحث دینی را توسط رسانه ملی خواستار شد و ضمن انتقاد به بعضی از برنامه‌های صدا و سیما گفت: باید مباحث دینی از طریق کارشناسان دینی و افراد خبره اهل فن به مردم معرفی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ایام عید غدیر معرفی بیشتر این روز و اهمیت آن را توسط رسانه و دستگاه‌های تبلیغی خواستار شد و گفت: عزاداری سیدالشهداء موضوع مهم و ضروری و اقامه آن لازم است و همانطور که امام فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی ادامه داد: ما عزاداری را در چارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد کرونا اقامه می‌کنیم و رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسک و غیره با عزاداری قابل جمع است و متدینین باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران به توصیه‌های متخصصان بهداشت و درمان ملزم باشند و انتشار و فعالیت در فضای مجازی نیز برای زنده نگه داشتن ایام عاشورا مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان از زحمات حجت‌الاسلام قمی تشکر کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان تبلیغات گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است