کد خبر : 129680
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - 15:16
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حضور هیت‌های مذهبی در بیمارستان‌ها برای برگزاری مراسم روضه و عزاداری

حضور هیت‌های مذهبی در بیمارستان‌ها برای برگزاری مراسم روضه و عزاداری

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ محسن عبدالله زاده مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان، درباره اقدامات اخیر این گروه در موج اخیر ویروس کرونا گرفت: با شیوع موج اول کرونا ما اقدامات خود در شهر قم آغاز کردیم و با حضور در بیمارستان‌ها، کمک به کادر درمان، همراهی بیماران، حضور در غسالخانه‌ها، توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان و تولید ماسک و کالاهای بهداشتی به مقابله با کرونا پرداختیم.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر نیز با توجه به افزایش دوباره شیوع کرونا، اعضای خانه طلاب جوان متشکل از طلاب، دانشجویان و داوطلبان جهادی اقدام به انجام اقدامات مختلفی برای مقابله با کرونا کردند و این بار محور فعالیت‌های خود را به جای شهر قم، تهران قرار دادیم.

مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان با اشاره بر حضور گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها در ایام محرم عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، جمعی از گروه‌های جهادی تصمیم به آماده سازی فضای بیمارستان‌ها و بخش بیماران کرونایی برای ایام عزاداری گرفتند. به همین منظور قرار است با همکاری سازمان تبلیغات تعدادی از هیأت مذهبی اقدام به سیاه پوش سازی بخشی از بیمارستان‌ها و برگزاری مراسم روضه و عزاداری کنند. البته این اقدام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گرفتن آسایش و سلامت بیماران انجام می‌شود.

عبدالله زاده تصریح کرد: در حال حاضر اعضای خانه طلاب جوان در حال آماده سازی بیمارستان امام حسین (ع) در تهران هستند و در شهرستان‌ها نیز این طرح انجام می‌شود. برگزاری مراسم عزاداری برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها موجب دلگرمی و استفاده آنها از مراسم‌ها می‌شود و از اندوه بیماران برای حضور نیافتن از مراسم‌ها می‌کاهد.

برپایی موکب‌های سلامت به همت طلاب جهادی

وی با اشاره بر دیگر اقدامات اعضای جهادی خانه طلاب جوان، توضیح داد: در حال حاضر اعضای جهادی و طلاب در بیمارستان‌ها حضور دارند و به عنوان همراه بیمار، کمک به کادر درمان و تکریم از مدافعان سلامت در حال فعالیت هستند. به علاوه توزیع آب هویج میان کادر درمان، ملاقات با خانواده شهدای سلامت و یاری رسانی به بیماران زا دیگر خدمات گروه‌های جهادی در این ایام است.

 

مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان با اشاره بر برگزاری موکب سلامت توسط هیئت‌های مذهبی، ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن ماه عزاداری سید الشهدا (ع) و شروع مراسم‌های مذهبی، به کمک چندین مجموعه مذهبی قرار است موکب‌های سلامت را در خیابان‌های شهر و محدوده برگزاری مراسم‌ها برپا کنیم. این موکب ها به دوخت و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی میان عزاداران می‌پردازند، به علاوه تب سنجی مردم، آموزش نکات بهداشتی لازم و غیره نیز از دیگر خدمات موکب‌های سلامت خواهد بود.

اخبار مرتبط:
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

رییس گروه بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود با بیان اینکه شکستگی لوله در رینگ کاشان ترمیم شد، گفت: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیرعمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات بود.

علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد
علی دایی پیگر حال ترانه علیدوستی شد

علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند

جمیله علم‌الهدی که همسرش را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، با حضور در این دانشگاه از ترجمه انگلیسی خود به‌نام «هنر زنانه زیستن» رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است