کد خبر : 131008
انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - 21:03
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

روادید بین ایران و روسیه لغو می شود

روادید بین ایران و روسیه لغو می شود

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ علی‌اصغر مونسان در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی گردشگری، تجربه لغو یکطرفه روادید با چین و عمان را مثبت و خوب ارزیابی کرد و افزود: در همین ارتباط پایان ماه جاری سفری به روسیه خواهم داشت و موضوع لغو دوطرفه روادید بین ایران و روسیه نهایی خواهد شد.

ویزای گروهی ایران و روسیه قرار بود در سال ۲۰۱۸ لغو شود. این طرح از سال ۱۳۹۳ مطرح شده بود و آمادگی از سمت ایران بیشتر بود، هرچند اداره فدرال گردشگری روسیه آن را جدی پیگیری کرد تا این‌که در سال ۱۳۹۴ «تفاهم‌نامه تسهیل اعطای روادید» به جای لغو روادید، میان وزیران خارجه دو کشور امضا و در ادامه آن، فرآیند دریافت ویزا کوتاه‌تر شد. پس از آن سفیر ایران در روسیه گزارش کرد که سفر شهروندان ایرانی به این کشور ۱۱۵ درصد و سفر اتباع روس به ایران ۴۰ درصد رشد کرد.

جدی نبودن برخی مقام‌های روس در اجرای کامل طرح لغو روادید باعث شد دو کشور گام بعدی را بردارند. روس‌ها در سال ۱۳۹۵ پیشنهاد لغو ویزای گروهی گردشگری را دادند،  سرانجام در آذرماه همان سال موافقت‌نامه دیگری با عنوان «تسهیل روادید گردشگران گروهی ایران و روسیه» به پاراف مدیران کل کنسولی دو کشور امضا شد. البته مفاد آن هنوز اجرا نشده است. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ قصد داشت تفاهم‌نامه اجرایی این طرح را تا پایان سال ۱۳۹۸ به امضا برساند اما شیوع ویروس کرونا آن را تا کنون به تعویق انداخته است. حالا او خبر داده که قرار است به‌زودی عازم روسیه شود و آن طرح به سرانجام برسد.

مونسان در شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی همچنین گفت: برخی از کشورها موضوع جذب گردشگر خارجی را آغاز کرده‌اند و سفرهای خارجی به این کشورها انجام می‌شود که ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم موضوع جذب گردشگر خارجی را مجددا آغاز کنیم.

درحال حاضر بیشتر گذرگاهای زمینی و هوایی ایران بسته و پروازهای خارجی به شکل محدود و به صورت مشروط درحال انجام است. معاون گردشگری اواخر مردادماه خبر داده بود که با نظر ستاد ملی کرونا، ویزای توریستی ایران فعلا صادر نمی‌شود و رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه هم گفته که گزینه‌های روادید گردشگری و زیارتی تا عادی شدن شرایط در سامانه روادید الکترونیکی ایران غیرفعال شده است. هم‌اکنون ورود مسافران خارجی به ایران مشروط به داشتن گواهی سلامت و تست PCR با نتیجه منفی شده است.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است