کد خبر : 133162
انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - 15:37
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

رئوفیان: جبهه پایداری شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد/ پایداری با ورود مستقل به انتخابات تتمه آبرو خود را می‌برند

رئوفیان: جبهه پایداری شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد/ پایداری با ورود مستقل به انتخابات تتمه آبرو خود را می‌برند

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است و احزاب سیاسی را شروع کرده‌اند. البته اصلاح طلبان هنوز تردیدهایی درباره نحوه مشارکت در این انتخابات دارند اما اصولگرایان که وضعیت روشن‌تری دارد، مثل همیشه تمرکز خود را روی موضوع معرفی کاندیدا و وحدت درون جریانی گذاشته‌اند. این طور که معلوم است اما در این دوره از انتخابات نیز در تحقق رویای وحدت چالش‌هایی دارند. چالش‌هایی تکراری از جمله ساز مخالف پایداری. همین چند روز قبل بود که فاطمه آلیا عضو جبهه پایداری در گفت‌وگوی با برنا گفت: احزاب باید معیارها، گفتمان و برنامه‌های خود را مطرح کنند و نزدیک انتخابات هم که می‌شود، براساس آن با هم ائتلاف کنند. در نهایت ممکن است جبهه پایداری با توجه به معیارهای خودش مستقلا لیست بدهد.

این سخنان آلیا که روشنگر رویه طیف متبوع او در انتخابات پیش‌رو است با واکنش‌هایی همراه شد. محور همه واکنش‌ها نیز یک چیز بود. اولا عادت پایداری به مانع تراشی برای وحدت و دوما وزنی که این طیف ندارد و اثرگذاری که نخواهد داشت. در همین راستا، ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب ایران‌زمین در گفت‌وگویی به شیو‌ه‌ای که پایداری در پیش گرفته است، واکنش نشان داد و گفت: «با توجه به سیاست‌هایی که پایداری در دوره‌های قبلی انتخابات اعلام کرد و بر مبنای همان هم برنامه‌ریزی و عمل کرد، به نظر می‌رسد که باز هم مانعی در جهت وحدت خواهد بود. چراکه عدم وحدت و عدم انسجام فکری متاثر از همین اصرار بر برخی شاخص‌ها و معیارها است. توجه داشته باشید که وحدت ابزار و لوازمی دارد که یکی از آن موارد وحدت نظری است. مادام که این وحدت نظری و انسجام فکری صورت نگیرد، طبیعی است که در رفتار و اقدامات انتخاباتی هم دچار تشتت باشیم».

وی افزود: «اگرچه معیارها و شاخص هاهمه‌ی بحث ما درانتخابات نیست اما مهمترین و زیربنایی‌ترین بخش ازیک انتخابات است که وحدت روی آن مقدمه وحدت درمراحل بعدی ازجمله رسیدن به اجماع روی نامزد انتخاباتی است. لذا وقتی گفته می‌شود ما معیارهای خودمان را داریم و برآن اساس نامزد انتخاب می‌کنیم و دنبال وحدت هم هستیم این یک تناقض آشکار و یک رفتار پارادوکسیکال است.«نایب رئیس اول جبهه پبشرفت رفاه وعدالت با تاکید براینکه « این رویکرد پایدار نشان می‌دهد آش همان آش است و کاسه همان کاسه» گفت: « به اعتقاد من اگر طیف‌های دیگر اصولگرا بخواهند اصرار کرده و زمانی را صرف وحدت با این طیف کنند نهایتا همان نتیجه‌ای به دست می‌آید که در انتخابات مجلس رخ داد. در واقع پایداری عرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد».

وی در پاسخ به این پرسش که جبهه پایداری در صورت ورود مستقل به انتخابات ۱۴۰۰ چقدر شانس پیروزی دارد؟ گفت: « پایداری‌ها با این رویه تیرخلاص را به خود خواهند زد و اگر سایر طیف‌های اصولگرا حواس جمع حرکت نکنند، تتمه آبروی خود را بر باد خواهند داد و نظام هم بیش ازاین آسیب خواهد دید که درانتخابات۹۸ مجلس تا حدی شاهد چنین نتیجه‌ای بودیم ودیدیم چند درصد از کسانی که حق رای داشتند پای صندوق آمدند. ما مشارکت ۴۲ درصدی داشتیم که نسبت به انتخابات‌های قبلی حداقل ۱۲ درصد ریزش داشت. در انتخابات آتی نیز با این رویه‌ها، تکرار همان بازی را شاهد خواهیم بود. پایداری با این رویه خواهد دید که چه جایگاهی دارد».

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است