کد خبر : 133954
انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - 08:54
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

یک پیرزن در روستایی ۷۰۰ خودرو پروشه وارد کشور کرد/وزارت صمت گفت

یک پیرزن در روستایی ۷۰۰ خودرو پروشه وارد کشور کرد/وزارت صمت گفت

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مهدی فسنقری، مدیر سامانه اعتبارسنجی وزارت صمت با اشاره به اخبار منتشرشده از اتاق تهران مبنی بر گرفته شدن صدور کارت‌های بازرگانی از اتاق بازرگانی و پس از آن انتشار خبر دیگری مبنی بر بازگشت فرآیند صدور کارت بازرگانی به اتاق با اشاره به مکاتبه اخیر دبیرکل اتاق بازرگانی با معاون وزیر صنعت گفت: به نامه دبیرکل اتاق بازرگانی تا تاریخ ۹۹.۶.۲۵ از حدود ۶۵۰ درخواست تاییدشده از سوی وزارت صمت تنها ۴۸ مورد توسط اتاق تایید و منجر به چاپ کارت شده است و مطرح شدن مواردی از این دست تنها شانه خالی کردن از مسئولیت و تلاش برای انحراف افکار عمومی از سرعت پایین فرآیند بررسی درخواست‌ها در اتاق بازرگانی است و مطالبه جدی بازرگانان و وزارت صمت نیز تسریع در بررسی پرونده‌ها در اتاق بازرگانی جهت جلوگیری از ضرر و زیان بازرگانان است. اتاق بازرگانی نیز که به‌ازای تمدید ۳ در هزار مجموع ارزش مبادلات و برای عضویت ۴ در هزار مبلغ مذکور یعنی در مجموع ۷ در هزار ارزش کل مبادلات فرد را دریافت می‌کند، معتقد است طی ۵ روز فرایند صدور یا تمدید نهایی می‌شود این درحالی است که تا زمانی که اهرم تایید با تعهدنامه وجود داشته باشد عملاً فقط استعلام‌های مربوط به مفاصاحساب مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی به‌صورت دقیق انجام می‌شده است.

وی افزود: پیش از این در صورتی که در خصوص هر یک از استعلام‌های مذکور نقصی وجود داشت از طریق دریافت یک تعهدنامه برای برطرف کردن آن فرایند ثبت یا تمدید به مراحل بعد منتقل و عملاً ادامه پیدا می‌کرد. همین‌جا بررسی مصادیقی در خصوص تخلفاتی که با کارت‌های بازرگانی انجام شده قابل توجه است. چندی قبل در رسانه‌ها مطرح شد که به‌واسطه کارت بازرگانی متعلق به یک خانم مسن در یکی از روستاهای کشور ۷۰۰ خودروی لوکس (پورشه) وارد شده است نکته جالب توجه اینکه اصلاً این فرد مدرک تحصیلی نداشت و در صورتی که استعلام‌‎های واقعی انجام می‌شد اساساً طی این فرایند نمی‌توانست کارت بازرگانی دریافت کند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است