کد خبر : 134120
انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - 09:18
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

انتقاد تند جمهوری اسلامی به حذف نام و تصویر آیت الله هاشمی از تاریخ دفاع مقدس/ آیا ایشان یکی از فرماندهان واجب التکریم نیست؟

انتقاد تند جمهوری اسلامی به حذف نام و تصویر آیت الله هاشمی از تاریخ دفاع مقدس/ آیا ایشان یکی از فرماندهان واجب التکریم نیست؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  کوتاهی در تشریح جامع وقایع و نقل ناقص آمار‌ها و اقدامات و وقایع، از قسم اول است. افسانه‌سازی‌ها، تعریف و ‏تمجید‌های اغراق‌آمیز و جا زدن افرادی که نقشی در دفاع مقدس نداشتند به‌عنوان قهرمانان این واقعه، از مصادیق قسم دوم هستند. ‏از این‌ها زشت‌تر و خائنانه‌تر، محو کردن نقش افراد صاحب نقش و عملکرد‌ها و وقایع مهم در دفاع مقدس است که از مصادیق بارز ‏و بسیار خطرناک تحریف است. ‏

ایراد‌های دو قسم اول و دوم، با نقل‌ها و روایات مختلف و اقدامات تصحیحی قابل جبران هستند، ولی قسم سوم اگر اتفاق بیفتد، به ‏معنای فقدان یک بخش واقعی از دفاع مقدس است که ضایعه بزرگی محسوب می‌شود. این ضایعه هنگامی عمیق‌تر و زیانبارتر ‏خواهد بود که دستگاه‌های رسمی کشور و نظام، مرتکب آن شوند و یا در برابر چنین اقدامی بی‌تفاوت بمانند و برای تصحیح و ‏جبران آن اقدامی نکنند. متاسفانه این قسم از تحریف در تاریخ دفاع مقدس رخ داده و همچنان در حال رخ دادن است. ‏

یک نمونه از این تحریف، تلاش گسترده جمعی از عناصر حاضر در جبهه‌ها و مطلع از جزئیات وقایع دفاع مقدس تا پذیرش ‏قطعنامه است که خوشبختانه رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان، به آن پاسخ دادند و با عاقلانه و مدبرانه دانستن پذیرش قطعنامه، ‏خط بطلانی بر این توطئه کشیدند. افرادی که پذیرش قطعنامه را خیانت معرفی می‌کردند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بعضی از ‏مسئولین آن سال‌ها را آماج حملات خود قرار می‌دادند، ولی هدف اصلی آن‌ها امام بود، اما از ترس خشم مردم و برای مصون ‏نگهداشتن خود از برخورد افکار عمومی و طرد شدن از جامعه لبه تیز حملات خود را متوجه این افراد مظلوم می‌کردند. ‏

حذف کامل نام، تصویر، فیلم، سخن و اقدامات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه دیگر این نوع تحریف خطرناک تاریخ دفاع مقدس ‏است. در همین مراسم تجلیل، حتی یک عکس از آقای هاشمی رفسنجانی که فرمانده جنگ بود و مقدمات همان پذیرش عاقلانه و ‏مدبرانه قطعنامه را فراهم کرده بود، دیده نشد. در گزارش رئیس ستاد نیرو‌های مسلح نیز حتی اشاره‌ای به آقای هاشمی رفسنجانی ‏به عنوان یکی از فرماندهان واجب‌التکریم وجود نداشت درحالی که هاشمی رفسنجانی برجسته‌ترین نقش را در دفاع مقدس داشت. ‏رسانه ملی و دستگاه‌های رسمی تدوین تاریخ دفاع مقدس نیز همین روش را سالهاست که در پیش گرفته‌اند و متاسفانه این ظلم را به ‏تاریخ ایران و تاریخ دفاع مقدس روا می‌دارند بطوری که آقای هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه‌ها و موزه‌های دفاع مقدس و یادواره‌ها ‏و همایش‌ها هم سانسور می‌شود. تاسف بالاتر اینست که علاوه بر حذف، حتی تهمت و دروغ نیز نثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ‏می‌کنند.

اینان، مرتکب خائنانه‌ترین نوع تحریف می‌شوند و از این واقعیت غافلند که مردان خدوم و خداجو از حافظه تاریخ محو ‏نمی‌شوند و خدای متعال نیز به وعده خود درباره آن‌ها که فرمود «اِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا اِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ» (حج ‏‏۳۸) عمل خواهد کرد. ‏

اخبار مرتبط:
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است

شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک حصار‌های دو رنگ آبی- سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

نتانیاهو توافق پیشنهادی با حماس را رد کرد
نتانیاهو توافق پیشنهادی با حماس را رد کرد

-نخست وزیر اسرائیل گفت: پیشنهاد حماس با خواسته های ضروری اسرائیل فاصله زیادی دارد. نتانیاهو مدعی شد هدف از پیشنهاد دیروز، تضعیف طرح ورود نیروهای نظامی اسرائیل به رفح بود و این اتفاق نیفتاد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است