کد خبر : 137403
انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - 18:56
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

واکنش فردوسی پور به مجوز نگرفتن ۹۹

واکنش فردوسی پور به مجوز نگرفتن ۹۹

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  این تازه‌ترین خبر درباره برنامه ۹۹ است. برنامه‌ای در ژانر مستند ورزشی که قرار بود با شروع لیگ برتر، در آبان ۹۹ از طریق فضای مجازی پخش شود. برنامه‌ای که همین چند روز قبل هم نزدیکان عادل فردوسی‌پور وعده آن را داده بودند منتهی گویا امکان پخش زنده این برنامه وجود ندارد چرا که مجوز آن صادر نشده است.

عادل فردوسی‌پور جدا از آنکه برای پخش این برنامه باید از وزارت ارشاد مجوز می‌گرفت  که این مجوز را از بهمن سال گذشته گرفته است، برای پخش زنده این برنامه نیازمند مجوز ساترا هم بود. سازمانی که زیر نظر سازمان صداوسیما هم هست و تمام برنامه‌های پخش زنده در فضای مجازی باید از این سامانه مجوز بگیرند. نام این سازمان، سازمان تنظیم مقررات رادیویی است که ظاهرا این سازمان به برنامه عادل فردوسی پور، مجوز پخش زنده نداده است و او فقط می توانست به صورت ضبط شده برنامه را پخش کند. عادل اما تجربه ساخت برنامه غیرزنده کلاسیکو داشت و هرچند این برنامه خیلی خوب در فضای مجازی وایرال شد اما برای عادل فردوسی پور حس اثرگذاری روی اتفاقات فوتبال ایران را نداشت. عادل می خواست در برنامه اینترنتی که به صورت زنده پخش می شد، برنامه نود را زنده کند. در هر حال با توجه به اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته افتاده بود، پیش بینی عدم صدور مجوز پخش زنده برای برنامه ۹۹ کار سختی نبود. ساعاتی قبل کانال تلگرامی صبح سینما اعلام کرد برنامه «۹۹» به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور علیرغم داشتن مجوز ساخت از وزارت ارشاد؛نتوانست از ساترا مجوز پخش زنده دریافت کند.

عادل فردوسی‌پور که اصولا از مصاحبه گریزان است در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فوتبالی، درباره برنامه جدیدش حاضر به پاسخگویی نشد و به گفتن جمله معروفش یعنی No comment(نظری ندارم) بسنده کرد. حتی با او درباره پخش شدن یا پخش نشدن برنامه فوتبال ۱۲۰ از شبکه ورزش هم صحبت کردیم و سوال شد که آیا این برنامه از شبکه ورزش پخش می شود یا نه که او دوباره از نو کامنت استفاده کرد.

با توجه به ماجرایی که برای برنامه ۹۹ به وجود آمده و پخش نخواهد شد، این سوال مطرح می‌شود که تکلیف برنامه فوتبال ۱۲۰ چه خواهد شد. اگر چه چند وقت پیش رسانه‌ها از قول مدیر روابط عمومی شبکه سه- شبکه ورزش زیر نظر شبکه سه فعالیت می‌کند- اعلام کردند که برنامه فوتبال ۱۲۰ برای فصل جدید هم روی آنتن شبکه سه خواهد رفت اما شایعاتی درباره سرنوشت این برنامه مطرح شده که عادل فردوسی‌پور ترجیح داد صحبتی درباره آن نداشته باشد. تماس خبرنگار فوتبالی با مدیر گروه ورزش شبکه سه هم نتیجه‌ای نداشت و او در پاسخ به خبرنگار فوتبالی اعلام کرد که مرجع پاسخگویی درباره فوتبال ۱۲۰، مدیران جدید شبکه ورزش هستند نه او. البته در سایت شبکه ورزش و در بخش برنامه‌های تخصصی این شبکه کماکان نام برنامه فوتبال ۱۲۰ وجود دارد و حتی در قسمت توضیحات آن اسم عادل فردوسی‌پور به عنوان تهیه کننده این برنامه دیده می‌شود اما اینکه چرا پس از شروع لیگ های اروپایی این برنامه روی آنتن نرفته است عجیب به نظر می رسد. برخی شایعات از متوقف شدن پروسه شروع به کار سری جدید برنامه فوتبال ۱۲۰ پس از حضور مدیریت جدید حکایت دارد. شایعاتی که هنوز تایید نشده اند. باید دید در نهایت این برنامه که فوتبال خارجی را با همه زیر و بمش بررسی می کند، این فصل روی آنتن می رود یا نه.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی آقای رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵ هزار رسیده است»، ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شود؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه عده داده و کارنامه اش چیست؟

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است