کد خبر : 139076
انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - 09:58
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چرا «مجلس انقلابی» چاقوی دولبه است؟

چرا «مجلس انقلابی» چاقوی دولبه است؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روز پنج شنبه حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب پس از هشت ماه در نخستین دیدار جمعی خود با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا از برخی اقدامات علیه دولت و «شخص رئیس‌جمهور»، انتقاد کرده و فرمودند: «این کار غلط»، «اهانت» و «هتک حرمت» بود.

ایشان اضافه کردند: «هتک حرمت حرام است» و این کارها «روش آمریکایی‌ها است که در مناظره‌ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند».

اظهاراتی که خبرگزاری فارس، نزدیک به حاکمیت هم با تیتر «رفتار آمریکایی» یاد کرد.

اما با این وجود به نظر می‌رسد اشاره رهبری انقلاب متوجه اظهارات اخیر مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس باشد. حسن روحانی، رییس جمهوری پس از آنکه هفته گذشته در جلسه هیات دولت گفته بود چون «اکثریت قاطع مردم» خواهان صلح بودند، «امام حسن» با معاویه صلح کرد. نماینده قم این سخنان روحانی را مقدمه‌سازی برای مذاکره با آمریکا ‌دانست و به رئیس‌ جمهور ایران کنایه زده بود که اگر ملاک تصمیم‌گیری خواست اکثریت مردم است، اکثریت خواهان «اعدام» روحانی هستند.

کلیدواژه ای که به سرعت در رسانه ها بازتاب پیدا کرد تا جاییکه یک نشریه آلمانی هم این توییت یکی از مهترین کمیسیون های مجلس یازدهم را برای تیتر نخست خود انتخاب کرد.

اما آقای ذالنور تنها نماینده ای نبود که رییس قوه مجریه کشور را مورد هتک حرمت قرار داد.

پیش از این علی اصغر عنابستانی هم که در انتخابات اسفند با ۸۳هزار رای از حوزه انتخابی سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن راهی بهارستان شده است در توییتر روحانی را مورد لعن و نفرین خود قرار داده و او را «دهان دریده»، «فرومایه» و «وقیح» توصیف کرده بود.

با این اوصاف مجتبی ذالنور که پیشتر هم عملکردش مورد انتقاد آیت الله خامنه ای قرار گرفته بود بلافاصله پس از سخنان رهبری در مذمت این افراد اعلام کرد که تبعیت از رهبری را از اوجب واجبات می دانم اما نماینده سبزوار اعلام کرد که «روحانی نازک نارنجی شده است و رهبری مصداقی برای توهین ها تعیین نکرده اند.»

اظهارت عجیب و قابل تاملی که واکنش تعدادی از کاربران موسوم به ارزشی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

مجلس انقلابی، نام مجموع نمایندگانی است که به لطف شورای نگهبان با مشارکت ۴۲٪ مردم راهی بهارستان شدند تا آنگونه که پیش از برگزاری انتخابات وعده داده بودند کم کاری دولت را جبران کرده و به وضعیت معیشت و اقتصاد کشور سروسامان دهند. اما اظهارات بی منطق و نابلدی این افراد از حوزه وظایف خود و همچنین نحوه قانونگذاری این چند ماه باعث شد که خیلی زود سروصدای حامیان این افراد هم بلند شود.

از همان ابتدا برخی از کارشناسان بر این باور بودند که بکاربردن تاکید اصولگرایان بر استفاده از واژه انقلابی برای قوه مقننه در نهایت می تواند به مانند یک چاقوی دولبه به ضرر مردم و البته این طیف حاکم تمام شود.

کما اینکه پس از گذشت بیش از پنج ماه از آغاز بکار مجلس یازدهم، سخنان و قانون گذاری این افراد نه تنها دست آوردی برای کشور نداشت بلکه، نحوه عملکرد هیات رئیسه مجلس به گونه ای در حال رقم خوردن است که به نظر می رسد محمدباقر قالیباف این بار نه از بهشت بلکه از بهارستان عزمش را برای رسیدن به پاستور جزم کرده است.

تصمیمی که از یک سو با مخالفت برخی از اصولگرایان مواجه شده چون آنها اعتقاد دارند قالیباف باید روی همین صندلی بنشیند و به دولت بعدی کمک کند، و از سوی دیگر با استقبال نواصولگرایانی روبرو شده است که قد وقامت سردار قالیباف را نه تنها به اندازه سقف ساختمان بهارستان، بلکه به اندازه کاخ گلستان می دانند.

اخبار مرتبط:
بور بور، فعال اصولگرا: افرادی در وزارتخانه‌ها هَستند که حتا سابقه مدیرکلی هم نداشتند / با یارانه و اعلام کالابرگ مشکلات مردم را نمی‌شود حل کرد / رئیسی شیپور را از سرگشادش می‌زند
بور بور، فعال اصولگرا: افرادی در وزارتخانه‌ها هَستند که حتا سابقه مدیرکلی هم نداشتند / با یارانه و اعلام کالابرگ مشکلات مردم را نمی‌شود حل کرد / رئیسی شیپور را از سرگشادش می‌زند

فعال سیاسی اصولگرا و حامی دولت سیزدهم گفت: با یارانه و اعلام کالابرگ الکترونیک نمی توان مشکلات اقتصادی مردم را حل کرد. مثلا می گویند «مردم بروند از فلان فروشگاه شیر کم چرب یارانه ای بخرند» این رفتار با مردم در شأن نظام نیست. کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند باید تغییر کنند چون عملا با این کارشان به ملت توهین می کنند.

ابوذر ندیمی: دولت هر چه بیشتر مالیات بگیرد، رکود بیشتر می‌شود / واقعیت اقتصاد ایران تورم، تحریم و رکود است
ابوذر ندیمی: دولت هر چه بیشتر مالیات بگیرد، رکود بیشتر می‌شود / واقعیت اقتصاد ایران تورم، تحریم و رکود است

تحلیلگر مسائل اقتصادی کشورمان گفت: ادعا می شود که پول این ارز به جیب دولت نمی رود که ادعای عجیبی است چون عمده ارز از طریق بانک مرکزی فروش می رود. ما در حال جنگ هستیم حالا نوعش هرچه باشد واقعیت اقتصاد ایران تورم، تحریم و رکود است.

پلیس طبق قانون حق ندارد زنان را به زور سوار وَن کند
پلیس طبق قانون حق ندارد زنان را به زور سوار وَن کند

یک حقوقدان تاکید کرد: بنا بر اصول آیین دادرسی کیفری و مجازات تعریف شده در ماده‌ ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، نمی‌توان بانوانی که روسری به سر ندارند را جلب یا به قهر و غلبه سوار بر خودروهای پلیس کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است