کد خبر : 140274
انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - 13:09
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

برای آنان که چشم به راه ترامپ بودند

برای آنان که چشم به راه ترامپ بودند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امیرحسین مصلی، روزنامه نگار در یادداشتی که در اختیار تحریریه مدارا قرار داد با اشاره به انتخابات ایالت متحده آمریکا نوشت: نباید به سیاستمداران به چشم منجی نگاه کرد، ولو اگر دشمنِ دشمن شما باشند! چنانکه نه ضحاک و اسکندر دوستِ ملت ایران بودند و نه سعد بن ابی وقاص و محمود افغان صلح به همراه اوردند؛ و ترامپ نیز همچنین!

بغض به حق نسبت به حکام مستبد و فلاکت کشور در گلوی مردمان این دیار طی تاریخ گاهی به ناحق دروازه های ایران را به روی بیگانگان گشوده؛ اما عایدی چه بوده جز جنگ و فلاکت بیشتر برای همان مردمان؟

‏در ادبیات نمادین ‎ایران بسیار از ستم ضحاک بر ایرانیان گفته شده است!

اما کمتر گفته اند که این شهریار قوم بیگانه چطور شاه ایران زمین شد؟!

از یاد نبرید! گروهی از ایرانیان که از ظلم جمشید شاه به تنگ آمده بودند، بجای تدبیر به بیگانگان پناه بردند و ضحاک ماردوش را بر ایران مسلط کردند!

چرا راه دور برویم توی تاریخ آمده ‏در محاصره اصفهان، آنانی که گوشت هم را نخوردند، از قحطی مردند! آذوقه منحصر به حکام بود و فلک نصیب گرسنگان؛ گروهی دروازه های پایتخت را از بغض دربار گشودند به روی قوای دشمن، باز خون ‎مردم ریخته شد اما شاه سلطان حسین خواهر و دخترش را به عقد محمود افغان در آورد تا زنده بماند که ماند!

اما با سیاست درست و همچنین زیست و بینش سیاسی میتوان انتظار نجات یافتن را داشت؛ ولو برای نسل های بعد، حتی اگر به عمر ما قد ندهد! چنان که بعد از دو قرن سکوت پس از حمله اعراب، ایرانیان بار دیگر متحد شدند بدون امید به بیگانه و درفش کاویانی را برافراشتند.

همانطور که امروز ائتلاف سوسیالیسم به رهبری برنی سندرز با لیبرالیسم به رهبری جو بایدن جلوی پیشروی فاشیسم و پوپولیسم به رهبری دونالد ترامپ را نه تنها در آمریکا بلکه در جهان گرفت!
حالا دنیا جایی زیباتر است برای زنان و مردان و همچنین کودکان، برای اقلیت های نژادی، اقلیت های مذهبی، اقلیت های جنسی و بیش از همه محیط زیست؛ و قطعا این زیبایی به ایران هم نشات خواهد یافت.

اخبار مرتبط:
محمد درویش: ضریب نفوذ اجتماعی فعالان محیط زیست در بین مردم، باعث نگرانی حکومت شده بود
محمد درویش: ضریب نفوذ اجتماعی فعالان محیط زیست در بین مردم، باعث نگرانی حکومت شده بود

فعال سرشناس حوزه محیط زیست گفت: به صورت کلی فعالان محیط زیست تا قبل از سال 96 مورد اقبال مردمی قرار گرفته بودند، دیده می‌شدند، ضریب نفوذ اجتماعی بالایی پیدا کرده بودند که یک بخش‌هایی از حاکمیت از اینکه این گروه‌ها فعال، مورد وفاق ملی و ضریب نفوذ داشته باشند، نگران شده بودند. از این رو به انحای مختلف سنگ‌اندازی می‌کردند.

نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت قوه قضائیه باید به ماجرا و پرونده کاظم صدیقی ورود کرده و به مردم توضیح بدهد.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است