کد خبر : 144270
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - 08:39
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

وکیل سه جوان محکوم به اعدام حوادث آبان ماه: پرونده سه جوان محکوم به اعدام با سیستم تعدد قاضی رسیدگی می‌شود/ منتظر تعیین شعبه هستیم!

وکیل سه جوان محکوم به اعدام حوادث آبان ماه: پرونده سه جوان محکوم به اعدام با سیستم تعدد قاضی رسیدگی می‌شود/ منتظر تعیین شعبه هستیم!

به گزارش سایت خبری مدارا؛«بابک پاک نیا»، وکیل سه جوان محکوم به اعدام در واکنش به حکم رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه در این دیوان پذیرفته شد در این ارتباط گفت: با توجه به تجویز اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور، شعبه ۱ دیوان، تجویز اعاده دادرسی را صادر کرده و پرونده، طی روزهای آینده به شعبه هم عرض ارسال می‌شود و در نهایت تعیین شعبه می‌شود و شعبه‌ای هم که انتخاب می‌شود به غیر از شعبه ۱۵ خواهد بود، چراکه با توجه به قاعده فراغ دادرس، قضات قبلی حق رسیدگی به این پرونده را ندارند و پس از تعیین شعبه، مجددا جلسه رسیدگی تعیین می‌شود و به موارد مندرج در کیفرخواست با توجه به موارد اعلامی و نقایصی که خود دیوان اعلام کرده، مجددا رسیدگی می‌شود.

پاک نیا افزود: در حال حاضر، جزییات بیشتری وجود ندارد تا زمانی که تعیین شعبه صورت بگیرد. ما باید ببینیم که پرونده به کدام شعبه و با کدام هیئت قضایی بررسی می‌شود به این دلیل که این پرونده، باتوجه به اینکه عنوان محاربه در کیفرخواستش آمده است بنابراین با سیستم تعدد قاضی، باید رسیدگی شود و با یک قاضی به اتهامات رسیدگی نمی‌کنند بلکه با دو قاضی به پرونده رسیدگی می‌شود.

او در پایان اظهار کرد: به هر حال باید منتظر ماند و دید که انشاالله پس از تعیین شعبه، کدام شعبه و هیئت قضایی به پرونده رسیدگی خواهند کرد. یقینا با دو قاضی، چنین پرونده‌هایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. طبق قانون در مواردی که مجازات اعدام وجود داشته باشد دادگاه انقلاب باید با سیستم تعدد قاضی رسیدگی کند. ۴

گفتنی است؛ اعاده دادرسی از طریق رسیدگی فوق العاده است که تنها با مجوز دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط:
محمود واعظی: دولت چون به وعده‌هایش عمل نکرده، دنبال سوژه برای حاشیه‌سازی است
محمود واعظی: دولت چون به وعده‌هایش عمل نکرده، دنبال سوژه برای حاشیه‌سازی است

رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است.

هاشمی‌طباء: دولت فکر می‌کند مَردم شعور نَدارند
هاشمی‌طباء: دولت فکر می‌کند مَردم شعور نَدارند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد مسئولان از ضرب‌المثل «اسمش را نیاور، خودش را بیاور» پیروی می‌کنند و به جای توضیح و تشریح صرفا به دلخواه عمل می‌کنند و این نوع رفتار بی‌گمان حاکی از اعتقاد به عدم شعور عام باشد. در حالی که سکوت مردم و پافشاری‌نکردن مردم را نباید به حساب عدم درک گذاشت.

زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است