کد خبر : 144277
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - 08:49
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

محسن هاشمی در مسیر پاستور؟

محسن هاشمی در مسیر پاستور؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تاکید اخیر محسن هاشمی بر عدم تمایل صداوسیما به کاندیدا شدن او طبیعی است چراکه این رسانه در عمر فعالیت خودش به‌جز دورانی که محمد هاشمی ریاست صداوسیما را برعهده داشت، هیچگاه نه‌تنها مواضع عادلانه درباره آیت‌ا… نداشت بلکه اقدام به ساخت و انتشار برنامه‌هایی علیه خانواده هاشمی می‌کرد؛ بنابراین عجیب نیست برای برنامه‌ریزی در ساخت برنامه‌های انتخاباتی در وهله نخست پیگیر تصمیم پسر ارشد آیت‌ا… هاشمی درباره کاندیداتوری در انتخابات باشد و پس از آن شرایط را به سمتی سوق دهد که محسن‌هاشمی از عدم کاندیداتوری در انتخابات سخن بگوید اما محسن هاشمی باهوش‌تر از آن است که در دام برنامه‌های تخریب صداوسیما بیفتد. مانند یکشنبه‌شب که محسن هاشمی درباره تصمیمش برای کاندیدای ریاست‌جمهوری شدن در سال ۱۴۰۰ چنین گفت: «ریاست‌جمهوری عاشق مجنون می‌خواهد که من نیستم البته شاید مجنون باشم اما عاشق نیستم.»

ناکامی در تخریب محسن هاشمی

پرونده تخریب خانواده آیت‌ا… هاشمی قطور است و به یک رئیس و یک دوره محدود نمی‌شود. آیت‌ا… هاشمی و اعضای بیت ایشان بارها از اقدامات تخریبی جام‌جم گلایه کردند و اگر محسن هاشمی چندین بار به صداوسیما دعوت شده دو دلیل دارد که یکی برای جایگاه رسمی او یعنی ریاست شورای شهر تهران است و دلیل دیگر برای اجرای پروژه تداوم تخریب و تضعیف هاشمی‌هاست که محسن هاشمی هیچگاه اجازه نداد جام‌جم‌نشینان به اهداف خودشان برسند.

ضررها از ریاست‌جمهوری محسن هاشمی

اما چرا صداوسیما تمایلی به کاندیدا شدن محسن هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد؟ پاسخ واضح و مشخص است. محسن هاشمی رئیس‌جمهوری یادآور دوران مسئولیت‌های آیت‌ا… هاشمی است و پسر حتما در اداره کشور در قامت رئیس‌جمهور همان مسیری را طی می‌کند که پدر طی کرد و سبب خیر و برکات خواهد شد. از سوی دیگر محسن هاشمی همانند پدر نسبتی با سکوت در برابر تخلفات ندارد و معتقد است شفافیت بهترین مسیر برای رفع مشکلات و پیشرفت کشور است. نکته قابل تامل آنجاست که صداوسیما فرصتی برای دفاع به خانواده آیت‌ا… هاشمی پس از اتهاماتی که نثار آنها شده است، نمی‌دهد. در سال ۹۵ و پس از ۷ سال که محمود احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی، آیت‌ا… هاشمی را به انواع ‌فسادها، از جمله فساد اقتصادی متهم کرد، محسن هاشمی به صداوسیما دعوت شد و فرزند آیت‌ا… بخشی از وصیت پدرش را خواند و گفت: «ایشان در این وصیت‌نامه تاکید کردند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیزی بر دارایی‌هایی که قبل از انقلاب داشتم، افزوده نشده است و مخارج خانه را از طریق فروش آن اموال و از حقوق و مزایایی که بابت مسئولیت‌هایم داشتم، تامین کردم. ایشان از جهات مختلف مظلوم واقع شدند، از جمله درمورد مطالبی که در ارتباط با اشرافی‌گری و ثروت زیاد ایشان مطرح می‌شد.

برخی فکر می‌کردند که ایشان دارای ثروت آن‌چنانی و افسانه‌ای هستند، درحالی‌که آن‌گونه نیست و دارایی‌هایشان بسیار کم است.» اما اجازه دفاع بعد از ۷ سال معنایی داشت جز القای بی‌طرفی تقلبی در مواجهه با اتهام‌زنی به رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت؟! مرداد سال جاری بود که محسن هاشمی اظهار داشت: ۱۵ سال است که صداوسیما و برخی رسانه‌های رسمی، رویکردی تخریبی علیه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در پیش گرفته‌اند و این رویکرد را حتی ۴ سال پس از رحلت ایشان ادامه می‌دهند. رئیس شورای شهر افزود: پاسخگویی در برابر تهمت‌ها، تخریب‌ها، تقطیع‌ها و تحریف‌ها حق هر شهروندی است اما این حق از شخصیتی که شناسنامه انقلاب است دریغ شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر صداوسیما اختیار دادن فرصت پاسخگویی را ندارد که حرجی بر آن نیست اما اگر این تصمیم و سلیقه مدیران آن است که جای گله دارد و این ظلم دامنگیر آنها نیز خواهد شد. اکنون برخی صداوسیمایی‌ها و چهره‌های پشت پرده به‌خوبی می‌دانند در صورت ریاست‌جمهوری محسن هاشمی بسیاری از ناگفته‌ها عیان می‌شود و مخالفان خاندان هاشمی متوجه اشتباه خود برای سال‌ها تخریب این خانواده خواهند شد. از سوی دیگر، به اذعان بسیاری از نخبگان و افراد نخبه محسن هاشمی دارای توانایی‌های زیادی برای اداره کشور است و این توانایی در کنار آنچه از پدر آموخته است، بر موثر بودن او برای جلوس بر کرسی ریاست‌جمهوری صحه می‌گذارد.

محسن هاشمی در مسیر پاستور؟

محسن هاشمی تا به امروز بارها عنوان کرده که قصدی برای کاندیدا شدن ندارد چنانکه در شهریورماه در خصوص شرکت در انتخابات پیش رو گفت: گفته‌ام که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارم. او در خصوص شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ برای شوراهای اسلامی شهر افزود: «هنوز در این زمینه بحث نشده است. بعید است بیایم اما باید در این زمینه صحبت کرد.» یک‌ماه بعد یعنی در مهرماه هم در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه درست است که در انتخابات شورای شهر شرکت نمی‌کنید، گفت: بله، گفتم شرکت نمی‌کنم. هاشمی در پاسخ به خبرنگاران که پرسیدند، پس می‌خواهید در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنید، نیز گفت: «در انتخابات ریاست‌جمهوری هم شرکت نمی‌کنم.»

چند روز بعد هم محسن‌‌هاشمی‌ گفت: آدم عاقل دیگر در این اوضاع نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد و من هم نامزد نمی‌شوم…! او درباره دلیل عدم تمایل خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توضیح می‌دهد که در حال حاضر مدیریت کشور کار بسیار سختی است و کسی که این توانایی را در خود می‌بیند به قول خارجی‌ها «سوپرمن» است. محسن هاشمی در ادامه بار دیگر تاکید می‌کند: من چنین توانایی را در خودم نمی‌بینم و دوستان به دلیل خدمات آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی محبت دارند و نام من را مطرح می‌کنند. او در ادامه در پاسخ به اصرار گفت‌وگو‌کننده، تاکید می‌کند : من چنین توانایی را در خودم نمی‌بینم و دوستان به دلیل خدمات آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی محبت دارند و نام من را مطرح می‌کنند. او در ادامه در پاسخ به اصرار گفت‌وگو‌کننده، تاکید می‌کند که برای ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ در وزارت کشور حاضر نخواهد شد.

اخبار مرتبط:
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال افتتاح می‌شود
بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال افتتاح می‌شود

استاندار اصفهان گفت: بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی شهرستان اصفهان تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود.

سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است