کد خبر : 144682
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - 11:52
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

استاندار بوشهر: سیل‌زدگان نیاز به کمک‌رسانی فوری دارند/حجم آسیب و خسارت بسیار زیاد است

استاندار بوشهر: سیل‌زدگان نیاز به کمک‌رسانی فوری دارند/حجم آسیب و خسارت بسیار زیاد است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالکریم گراوند در جریان بررسی مناطق سیل‌زده شهرستان دشتستان با اشاره به بارش‌های باران هفته جاری و بروز سیل اظهار کرد: در ۱۶ آذر در مدت ۲ ساعت ۱۶۰ میلیمتر باران در دشتستان به وقوع پیوست و این در حالی است که میانگین بارندگی استان بوشهر سالانه بین ۲۵۵ تا ۲۶۰ میلیمتر است.

وی، با بیان اینکه این حجم از بارندگی در مدت ۲ ساعت خود به خود تبدیل به سیل می‌شود، گفت: پس از وقوع سیل دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی برای رسیدگی به مشکلات مردم به مناطق مختلف استان بوشهر از جمله دشتستان اعزام شدند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل دشتستان در شهر وحدتیه بود، خاطرنشان کرد: سیل بیشترین آسیب را به منطقه‌ای از شهر وحدتیه که در کنار رودخانه واقع شده و همچنین منازل و وسایل زندگی مردم منطقه وحدتیه وارد کرد. لایروبی و پاکسازی مناطق آسیب دیده از سیل در اولویت قرار دارد و سپس وارد فازی بعدی اجرا می‌شود.

گراوند با تاکید بر تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به آسیب دیدگان و توجه ویژه دستگاه‌های حمایتی در رفع مشکل افراد تحت پوشش تصریح کرد: برای بازسازی منازل آسیب دیده، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به دشتستان سفر کرده و در حال ارزیابی خسارت‌ها و آسیب‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه منازل مسکونی صدمه دیده از سوی بنیاد مسکن اقدامات لازم انجام می‌شود افزود: میزان خسارت وارد شده به مردم در جریان سیل دشتستان کاملا برآورد شده که میزان خسارت با جمع‌بندی نهایی به‌زودی اعلام می‌شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر از وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: سیل به بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی، راه‌های مواصلاتی، تاسیسات عمران شهری، روستایی و منازل مسکونی  دشتستان به‌ویژه وحدتیه خسارت وارد کرده که میزان خسارت برآورد شده است.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش‌های اقتصادی متعلق به مردم و کسب‌وکارها گفت: برآورد میزان خسارت سیل استان بوشهر به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده که قول‌هایی هم برای کمک‌رسانی داده شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی دستوراتی را برای رسیدگی به آسیب دیدگان صادر کرد و در این راستا واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تماسی بر توسعه خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر رسیدگی سریع به مناطق سیل‌زده استان بوشهر تصریح کرد: امید می‌رود در کمترین زمان مناطق و خانه‌هایی که در جریان سیل صدمه دیده‌اند پاکسازی و مشکل مردم برطرف شود.

وی گام بعدی را بازسازی منازل و زیرساخت‌ها دانست و تاکید کرد: در خدمات‌رسانی اولیه کمک‌های امدادی از سوی هلال احمر در حال انجام است که برای افزایش کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در حوزه‌های مختلف معیشتی، دارویی، بهداشتی و دیگر بخش‌ها به هلال احمر استان بوشهر دستورات لازم داده شده است.

بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کند

استاندار بوشهر در نشست ستاد بحران استان بوشهر در دشتستان خدمات بنیاد مسکن به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان را جهادی دانست و گفت: برخی افراد سیل‌زده و آسیب‌دیده نیاز به کمک‌رسانی آنی و فوری دارند و بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کند.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مواظب باشند گفتمانی ایجاد نشود که مسئولان کار را رها کرده‌اند، گفت: مسئولان در این وضعیت باید همه امکانات را پای کار بیاورند و در این سیل مردم وحدتیه دشتستان واقعا آسیب و خسارت دیده‌اند و اذیت شدند.

لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌شد

وی با استناد به صحبت‌های مسئولان دشتستان مبنی بر اینکه در وحدتیه به این حجم بارندگی تاکنون ثبت نشده است، خاطر نشان کرد: وقتی بیش از ۳۰ سال این حجم بارندگی در این منطقه رخ نداده هرچند این حجم خود به خود ایجاد سیل می‌کند لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌شد.
گراوند با قدردانی از صبوری مردم در جریان این سیل تصریح کرد: مردم حق دارند در این بحران ناراحت باشند چراکه زندگی آنان آسیب دیده و دچار خسارت شده است.

وی افزود: یکی از قصور شهرداری وحدتیه در جریان سیل این بود که باید سریعاً منطقه سیل زده را پاکسازی و نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کرد این کاری است که حتما مدیران شهری و شهرداران در این بحران‌ها نباید کوچکترین قصوری داشته باشند. باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی شود و اگر قصوری وجود داشته مشخص شود و باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی شود و اگر قصوری وجود داشته مشخص شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از این افراد آسیب دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند تاکید کرد: نهادهای بهزیستی و کمیته امداد مکلف هستند خانوارهای تحت پوشش که دچار آسیب شده‌اند سریعا به آنان کمک‌رسانی شوند و مشکلات اولیه زندگی آنان تا یک هفته برطرف و سامان داده شود هر چند کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مورد توجه قرار دارد.

این مسئول انتظار مردم آسیب دیده پس از بازدید استاندار بوشهر از مناطق سیل‌زده رسیدگی سریع به مشکلات آنان دانست و تاکید کرد: اگر پس از بازدید استاندار کاری صورت نگیرد مشخص است که باید مردم ناراحت باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر فراهم کردن همه امکانات در حل مشکلات مردم سیل زده خاطر نشان کرد: حوزه عمرانی استانداری و فرماندار دشتستان باید همه امکانات را پای کار بیاورد.با توجه به خسارت‌های مردمی خانه‌ها و بخش تجاری، بنیاد مسکن سریعا پرونده‌های خسارت دیدگان در بخش‌های خسارت به زندگی، وسائل خانه و محل کسب و کار را تشکیل دهد و هلال احمر هم در این زمینه کمک‌رسانی کند.

وی با تاکید بر توجه به پاکسازی معابر و منازل سیل‌زده توسط شهرداری وحدتیه خاطرنشان کرد: تا روز پنج‌شنبه هفته جاری باید تمام شهر وحدتیه از گل و لای پاکسازی از تمامی امکانات استان بوشهر در این عرصه باید استفاده شود.

قدردانی از صبوری مردم سیل‌زده

گراوند با قدردانی از صبوری مردم سیل‌زده افزود: تمام شهر وحدتیه تا روز پنجشنبه هفته جاری با به کارگیری همه امکانات باید تمیز شود و پس از آن خدمات دیگر ارائه می‌شود. ضرورت دارد تیم‌های امدادرسانی هلال احمر برای خدمات رسانی بیشتر و امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز آسیب دیدگان توزیع شود.

وی از تشکیل پرونده ویژه خانه‌های آسیب دیده توسط بیمه ایران خبر داد و تاکید کرد: خانه‌هایی که بیمه هستند سریعا تشکیل پرونده تا خسارت‌ها سریعا پرداخت شود.

استاندار بوشهر ایمن‌سازی مسیرهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از حوادث باید پاکسازی جاده‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند پس از فروکش شدن آب مورد توجه ویژه قرار بگیرد. بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌هایی که در جریان سیل آسیب دیده است برنامه‌ریزی کند و دستگاه‌های مختلف که اقدامات لازم انجام داده‌اند گزارش‌ها ارائه کنند.

حجم آسیب و خسارت بسیار زیاد است

استاندار بوشهر حجم آسیب و خسارت در محورهای مواصلاتی، معابر و تاسیسات شهری، روستایی، مزارع کشاورزی در جریان سیل زیاد دانست و بیان کرد: مسئولان اجرایی با اقدام به موقع خسارت کاهش یافت که ان‌شالله با تلاش مسئولان این وضعیت سامان داده می‌شود.

گراوند با بیان اینکه میزان خسارت‌های ناشی از سیل در استان به ویژه در دشتستان به دولت ابلاغ شده است گفت: ان‌شاءالله در هیئت دولت برای جبران خسارت سیل استان بوشهر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های دشتستان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در عرصه اراضی دشتستان باید اجرای طرح‌های آبخیزداری، بذرپاشی، خشکه‌چینی، بوته‌کاری و نهال‌کاری مورد توجه قرار بگیرد تا هنگام بارندگی شاهد جاری شدن سیل و بروز خسارت نباشیم.

این مسئول با اشاره به آسیب به داروخانه وحدتیه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این راستا کمک رسانی کند و اقلام دارویی مورد نیاز مردم تامین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مشکل سعدآباد دشتستان در جریان سیل خاطر نشان کرد: در این راستا ۷ میلیارد ریال برای ساخت پل سعدآباد تخصیص داده می‌شود.

گراوند از پرداخت ۲ میلیارد ریال برای بازسازی پل ورودی سعدآباد خبر داد و بیان کرد: آزاد سازی حریم رودخانه سعدآباد مورد توجه ویژه قراربگیرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. همچنین ضمن استحکام سیل‌بند منطقه فرهنگیان سعدآباد، پل کلل دشتستان توسط شرکت آب منطقه‌ای و راهداری لایروبی و رسوب‌برداری شود.

وی با تاکید بر تعریض پل خیابان آب‌پخش گفت: تاسیسات مخابراتی باید در وحدتیه ساماندهی شود و این پروژه به شکل اصولی و مهندسی باید انجام شود.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است