کد خبر : 145253
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - 09:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فرمانده سابق الحشد الشعبی بازداشت شد

فرمانده سابق الحشد الشعبی بازداشت شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شبکه اسکای‌نیوز مدعی شد نیروهای اطلاعاتی الحشد الشعبی عراق «حامد الجزایری» فرمانده سابق سرایا الخراسانی از نیروهای وابسته به الحشد الشعبی را بازداشت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش همزمان ۱۵ نفر از هواداران حامد الجزایری در نیروهای ویژه الحشد الشعبی در بغداد نیز بازداشت شده‌اند. درباره اتهام و دلیل بازداشت این افراد هنوز گزارشی منتشر نشده است.

حامد الجزایری کیست؟

حامد الجزایری فرمانده گروه شبه‌نظامی «سرایا خراسانی» است که وظیفه مبارزه با داعش و حفظ امنیت مناطق مذهبی عراق از داعش را داشتند.

سرایا خراسانی بیشتر از شیعیان جنوب و مرکز عراق ساخته شده و هدف اصلی آن مبارزه با داعش است. این گروه در مدت زمان ۲ ماه بعد از تشکیل، آماده اجرای چندین عملیات شد. سرایا الخراسانی در عراق توسط سید علی الیاسری فرماندهی می‌شود. حامد الجزایری نیز معاون نیروهای سرایا الخراسانی بوده که بعدا به فرماندهی می‌رسد.

اهداف نظامی این گروه جلوگیری از ورود داعش به سامرا، جلوگیری از تسخیر مناطق مذهبی عراق مانند نجف و کربلا و … بدست داعش، محافظت از بغداد، و مبارزه با داعش و پاکسازی آن از عراق بوده است.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است