کد خبر : 147813
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - 18:25
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ترور یک خبرنگار دیگر در افغانستان

ترور یک خبرنگار دیگر در افغانستان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ استاندار غور افغانستان روز جمعه به خبرنگاران این کشور گفت که «بسم الله عادل ایماق» پیش از ظهر امروز هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شداما تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

طی دو ماه گذشته خبرنگاران به هدف مهم تروریست ها تبدیل شده اند و با کشته شدن عادل ایماق این هفتمین خبرنگار است که توسط تروریست ها کشته می شود اما این ترورها بدون مسئول است و کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

اما با کشته شدن رحمت الله نیکزاد که حدود سه هفته پیش در  مرکز استان غزنی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ترور وی را محکوم کرد و گفت که وی با گروه طالبان رابطه خوبی داشت.

اما اداره امنیت ملی افغانستان به تازگی از بازداشت دو قاتل نیکزاد خبر داد و اعتراف این افراد را نیز در فضای مجازی منتشر کرد. این دو نفر در ویدئویی منتشر شده می گویند که آنها در مقابل منزل نیکزاد کمین کردند و با شلیک گلوله او را کشتند.

متهمان خود را به گروه طالبان مرتبط می دانند و می گویند که از طرف افراد طالبان برای کشتن وی مامور شده بودند اما اداره امنیت ملی افغانستان می گوید که قاتلان نیکزاد از جمله زندانیان آزاد شده گروه طالبان هستند که چند ماه پیش براساس خواسته این گروه از زندان آزاد شده بودند.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است