کد خبر : 148613
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - 14:07
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

قائم مقام شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی: مناسبت‌های انقلابی در ایام کرونا مظلوم واقع شده است/اجازه برگزاری مراسم نمادین دهه بصیرت را ندادند

قائم مقام شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی: مناسبت‌های انقلابی در ایام کرونا مظلوم واقع شده است/اجازه برگزاری مراسم نمادین دهه بصیرت را ندادند

به گزارش سایت خبری مدارا؛نشست کارگروه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور مسئولین دستگاه‌های مختلف عضو در این کارگروه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد علمدار جبهه مقاومت شهید سلیمانی و تسلیت رحلت علمدار بصیرت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: ظرفیت و اهمیت دهه فجر از سایر ایام‌الله بیشتر است، چرا که اهداف همه این ایام‌الله در دهه فجر مستتر است.

وی ادامه داد: دهه فجر جلوه مردمسالاری دینی است. زن و مرد و پیر و جوان همگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنند.

لطفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: ملت ما در سال‌های پس از انقلاب، شرایط سخت‌تر از شیوع کرونا را تجربه کرده‌اند، با این حال همواره راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کرده‌اند.

وی یادآور شد: به‌یاد داریم که رژیم بعث شب ۲۲ بهمن تهدید به بمباران شهرهای ایران کرد و حتی برخی شهرها را هم بمباران کرد، اما حضور مردم باشکوه‌تر از همیشه بود. خصومت حداکثری دشمن و تهدیدهای آن‌ها همیشگی است. در چنین شرایطی می‌طلبد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های دهه فجر و ۲۲ بهمن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری باشکوه دهه فجر و ۲۲ بهمن، هم موجب کم‌اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد هم اینکه انسجام و خودباوری را در بین آحاد جامعه و نیروهای انقلاب برای مقاومت افزایش خواهد داد. همچنین امیدواری دوستداران انقلاب در دنیا را موجب خواهد شد.

لطفی گفت: راهبرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای دهه فجر ۹۹ تعطیلی‌ناپذیری مراسم‌ها در عین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. مظلومیت مناسبت‌های انقلابی در این ایام این است که با تصمیم‌های ضد و نقیض و دوگانه مواجه شده‌اند. آخرین مورد آن هم ممانعت از برگزاری مراسم نمادین دهه بصیرت بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در نظر داشتیم تا در مراکز استان‌ها به‌شکل نمادین و با جمعیت محدود، مراسم یوم‌الله ۹دی را برگزار کنیم تا مانع از به فراموشی سپردن ۹ دی شویم، با این وجود از این اقدام ممانعت به‌عمل آمد.

لطفی با بیان اینکه پیش‌بینی کرده بودیم تا با جمعیت ۵۰ هزار نفری در کل کشور مراسم ۹ دی برگزار شود، گفت: در حالی از اجرایی شدن این تصمیم ممانعت شد که آزمون‌ کنکور با جمعیت ده برابری برگزار شد.

قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: عجیب است که ویروس‌ کرونا برای مراسم‌ها و برنامه‌هایی که برخی آقایان متولی آن هستند مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما به مناسبت‌های انقلابی که می‌رسد، کرونا خطرناک می‌شود و این اهانت به نیروهای حزب‌الهی کشور است، چرا که القا می‌شود که متدینین کشور نمی‌توانند مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: گویا کرونا نیز دارای ژن خوب است و شامل برنامه‌هایی می‌شود که متولی آن، دولت است؛ امیدواریم این بی‌مهری و تصمیمات دوگانه را در دهه فجر شاهد نباشیم و دهه فجر، به‌صورت باشکوه برگزار شود.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است