کد خبر : 149573
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - 16:31
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نوه امام محافظ میراث امام

نوه امام محافظ میراث امام

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد جواد پهلوان – حقوقدان و استاد دانشگاه در یادداشتی که در اختیار سایت مدارا قرار داد نوشت:حاج سید حسن خمینی مدت ها بود که تقریبا خاموش بود.برخلاف گذشته آنچنان در رسانه ها نبود و لااقل گویا تمایلی وجود نداشت نشست و برخاست های وی در رسانه ها منعکس شود.اما گویا سالگرد مرحوم آیت الله هاشمی قدری ماجرا را تغییر داد و او مجددا به رسانه ها بازگشت.البته این بازگشت به نظر می رسد با معنا و مفهوم بود.یعنی صرفا یک سخنرانی مناسبتی و بازتاب آن در رسانه ها نبود.چرا که نوه بنیانگذار انقلاب سخنانی را مطرح کرد که یک شایعه قدیمی را تقویت نمود؛شایعه کاندیداتوری حاج سید حسن خمینی در سال ۱۴۰۰.

نوه امام (ره) در بخشی از سخنان خود به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی می گوید:«من فکر می‌کنم یکی از درس‌هایی که همه ما باید از آقای هاشمی بگیریم و آقای هاشمی این درس را در مکتب امام آموخته بود، این بود که ما نمی‌توانیم شانه از زیر بار مسئولیتی که به ما واگذار شده خالی کنیم. امام در پذیرش مسئولیت بی‌نظیر بود.» وی ادامه می دهد :« شرط این میدان این است که «من» را کنار بگذارید؛ آن وقت راه‌ها باز می‌شود. تا نتوانید «من» را در وجود خودتان بکشید نمی‌توانید آن‌گونه که باید راه بروید. آقای هاشمی خیلی از جاها، حداقل ده دوازده سال آخر می‌دانست می‌تواند خیلی راحت‌تر سر کند اما ایستادگی می‌کرد و احساس می‌کرد باید به عهد خودش وفا کند. آن وقت طبیعتا احساس وظیفه که می‌کرد وارد می‌شد و خدا هم کمک می‌کرد. تصمیم‌های بزرگی که ایشان در زندگی خودش گرفته هم ناشی از این قضیه است.»

خلاصه آنچه که باعث شده شایعه های گذشته جان بگیرند همین تک جمله است:« نمی‌توانیم شانه از زیر بار مسئولیتی که به ما واگذار شده خالی کنیم.»بسیاری از ناظران سیاسی این گفته را یک چراغ سبز سیاسی به آن دسته از کسانی می دانند که اتفاق نظر داشتند اکنون زمان ورود حاج سید حسن خمینی به عرصه سیاسی است.در واقع در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و برخی نگرانی ها در مورد لطمه به میراث حضرت امام(ره) چه کسی بهتر از نوه ایشان تا به میدان آمده و مقابل انحراف ها بایستد.

زمزمه هایی که این روزها در برخی اردوگاه های سیاسی کشور شنیده می شود آشکارا در خلاف فرمایشات و وصیت نامه حضرت امام(ره) است.برای مثال بنیانگذار انقلاب اسلامی حساسیت ویژه ای بر حضور نظامی ها در میدان های سیاسی داشتند اما مشاهده می شود عده ای با مغلطه در پی دور زدن این «نهی» هستند.جالب آنکه حتی عده ای که خود را پیرو حضرت امام(ره) می دانند و حالا خود را اصلاح طلب معرفی می کنند بعضا با این انحرافات هم راستا و هم داستان می شوند که جای تاسف دارد.

به نظر می رسد حاج سید حسن خمینی گزینه قابل اتکا و دفاعی است.در مورد این مدعا چند دلیل را می توان ذکر کرد.طیف سیاسی پیشروی کشور به وی رغبت دارد زیرا مشی سیاسی او را می پسندد.بخشی از محافظه کاران نیز به خاطر ریشه او به وی تمایل دارند و در این طیف سیاسی نیز دارای پایگاه مناسبی است.در جامعه نیز وضعیت قابل دفاع است.غالب مردم عادی وقتی به گذشته و ابتدای سال های انقلاب رجوع می کنند خاطرات بدی برای شان تداعی نمی شود.ضمن آنکه حاج سید حسن خمینی در مجموع یک مهره سفید سیاسی است و کسی از مخالفان او نمی تواند انگ خاصی به وی بزند.این نکته را هم باید در نظر داشت که وی وجهه مناسبی در میان قشر جوان کشور دارد.او جوان و به روز است و نحوه تعامل با نسل جدید را می داند.موضوع آخر اینکه همانطور که خود بارها تاکید کرده نگاهی کاریکاتوری به مرام و رویکرد حضرت امام (ره) ندارد.

هرچند تمام مطالب فوق یک گمانه زنی سیاسی است ولی در مجموع با توجه به آنچه گفته شد چه بسا حضور وی در صحنه می تواند یک تهییج اجتماعی ایجاد و شرایط را دگرگون کند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است