کد خبر : 149960
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - 00:21
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ معرفی شد

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ معرفی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کره‌ای‌ها هر چه در توان داشته‌اند را برای پیشرفته‌ترین پرچمدار خود به کار گرفته‌اند. اولین موردی که با نگاه به این گوشی توجه‌تان را به خود جلب می‌کند ماژول دوربین ۴ گانه و طراحی خاص آن است. در حالی که سامسونگ تا پیش از این ماژول دوربین را به شکلی جداگانه در قاب پشتی قرار داده بود اما حالا این بخش را با فریم آلومینیومی کناری به طور یکپارچه طراحی کرده است. قاب پشتی گوشی هم جنسی شیشه‌ای دارد و توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا نمایشگر داینامیک امولد ۲X با ابعاد ۶.۸ اینچی و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل دارد و با شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. به گفته سامسونگ نمایشگر نسبت به نسل قبل بهبود داشته و در مقایسه با سری گلکسی اس ۲۰، به میزان ۲۵ درصد روشن‌تر است و ۵۰ درصد کنتراست بهتری دارد و ۱۰۰ درصد تعداد رنگ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد. علاوه بر این نمایشگر از نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب گزینه‌های مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای خواهد بود. در زیر نمایشگر هم حسگر اثر انگشت اولترا سونیک قرار گرفته که به گفته سامسونگ در مقایسه با قبل تا ۱.۷ برابر سرعت بالاتری دارد.


گلکسی اس ۲۱ در کنار مدل‌های پلاس و اولترا

قلب تپنده گوشی، چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ است که بسته به بازار هدف با یکی از آنها همراه خواهد شد. از قابلیت‌هایی که سامسونگ تاکید بسیاری بر آن دارد امکانات مرتبط با هوش مصنوعی و قابلیت‌های امنیتی گوشی است. تا پیش از این سامسونگ از قابلیت احراز هویت امن مبتنی بر چیپست در گوشی خود بهره برده بود. حالا بخشی از رم به نام «Secure Memory» را هم در نظر گرفته تا از امنیت بالاتر داده‌های مرتبط با احراز هویت، اطمینان حاصل شود. ترکیب سخت‌افزار گلکسی اس ۲۱ اولترا را رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸،‌ ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی کامل می‌کند.

اما یکی از قابلیت‌هایی که برای اولین بار به سری گلکسی اس سامسونگ آمده، پشتیبانی از قلم اس‌پن است. شاید تصور کنید با این شرایط، گلکسی اس ۲۱ به طور کامل جایگزین سری گلکسی نوت شده اما واقعیت حداقل فعلا به غیر از این است. با وجود این که قلم اس‌پن به راحتی با گلکسی اس ۲۱ اولترا کار می‌‌کند اما این گوشی بر خلاف سری گلکسی نوت فاقد محفظه قرار قلم است. البته سامسونگ قاب‌های ویژه ای را برای این گوشی طراحی کرده که امکان نگه‌داری قلم را دارند. به گفته سامسونگ این گوشی همچنین با قلم‌های شرکت وکام هم سازگار است.

کمپانی کره‌ای مشابه قبل تاکید زیادی روی دوربین‌های پرچمداران خود دارد و حالا گلکسی اس ۲۱ اولترا را هم به مجموعه دوربین‌های پیشرفته مجهز کرده است. در پشت گوشی دوربین ۴ گانه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی عریض سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8 دارد و به فوکوس لیزری، لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز مجهز شده است. در کنار آن یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته که گشودی دیافراگم f2.2 دارد.

اما هیجان انگیز‌ترین بخش دوربین‌های پشتی دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است که زوم‌های اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری را در اختیارتان می‌گذارند و حتی به صورت دیجیتال، قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری هم در نظر گرفته شده است. به گفته سامسونگ با گلکسی اس ۲۱ اولترا امکان عکس‌برداری HDR و ۱۲ بیتی RAW با رنگ‌های تا ۶۴ برابر بیشتر و گستره دینامیکی بیشتر را دارید. علاوه بر این می‌توانید با همه دوربین‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

در شب تکنولوژی نانو بینینگ وارد عمل می‌شود تا با ترکیب هر ۹ پیکسل به عنوان یک پیکسل واحد، نور بیشتری جذب سنسور شود و عکس‌هایی با شفافیت بالاتر،‌ نویز کمتر و روشنایی متعادل‌تر ثبت گردد. در سوراخ نمایشگر هم حسگر ۴۰ مگاپیسکلی دوربین سلفی با گشودگی دیافراگم f2.2 به چشم می‌خورد.

سامسونگ همچنین دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا را با امکانات پیشرفته دیگری همراه کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که زوم‌های بالا را راحت‌تر از قبل می‌کند «Zoom Lock» است. به لطف این ویژگی اگر در زوم‌های ۲۰ برابر یا بالاتر برای چند ثانیه روی سوژه بمانید، گوشی به طور خودکار سوژه را ثابت و بدون لرزش نگه‌ می‌دارد تا عکس‌برداری از آن ساده‌تر شود.

در زمینه ضبط صدای حین فیلم‌برداری هم پیشرفت‌هایی را شاهد هستیم. تا پیش از این پرچمداران سامسونگ امکان انتخاب منبع ضبط صدا را به شما می‌دادند. مثلا می‌توانستید صدای فیلمبرداری را از طریق هدست بلوتوث ضبط کنید. حالا اما امکان انتخاب همزمان دو منبع را دارید تا مثلا صدای شما از طریق ایرباد بولوتوث، و صدای محیط از طریق میکروفن روی خود گوشی ضبط شود.

قابلیت‌های پیشرفته گلکسی اس ۲۱ اولترا فقط به دوربین و نمایشگر محدود نیست. پرچمدار سامسونگ اولین موبایلی است که با پشتیبانی از وای‌فای ۶E روانه بازار می‌شود. به طور خلاصه باید گفت که دستگاه‌های سازگار با وای‌فای ۶E علاوه بر امکان کار با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی توانایی کار در فرکانس ۶ گیگاهرتزی را هم دارند و پهنای باند بالا و تداخل کمتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه شده و از شارژ‌ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین پشتیبانی از شارژ بیسیم را فراموش نکرده و این گوشی از شارژ وایرلس سریع ۱۵ واتی و شارژ وایرلس معکوس هم پشتیبانی می‌کند. کره‌ای‌ها همچنین تنظیم صدای اسپیکر استریوی گوشی را به کمپانی زیر مجموعه خود یعنی AKG سپرده‌اند تا کیفیت صدا بهبود یابد. گواهینامه استاندارد IP68‌ هم خیال کاربران را از مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار راحت می‌کند. از دیگر مشخصات باید به پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی ۵G و وزن بالای ۲۲۷ گرمی اشاره کرد.

این گوشی در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای، با اندروید ۱۱ و با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد. البته سامسونگ سه رنگ خاص‌تر تیتانیومی،‌ آبی و قهوه‌ای را هم در نظر گرفته که به طور ویژه در سایت این شرکت عرضه می‌شوند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است