کد خبر : 150620
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - 17:47
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حناچی: آلودگی تهران، موضوع حاکمیتی است/در آبیک و قزوین گازوئیل پُرگوگرد می‌سوزانند و روی تهران تاثیر می‌گذارد

حناچی: آلودگی تهران، موضوع حاکمیتی است/در آبیک و قزوین گازوئیل پُرگوگرد می‌سوزانند و روی تهران تاثیر می‌گذارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک اظهار داشت: آلودگی هوا و ترافیک جزو مشکلات همه کلانشهرها است ولی این مسأله به معنای لاینحل بودن آن نیست.

وی افزود: در صورتی که نمودار دو دهه شهر تهران را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که آلاینده‌ها روند کاهشی داشته اما میزان کاهش و سرعت آلاینده‌ها به صورتی است که می‌تواند همه زحمات را به باد دهد.

شهردار تهران ادامه داد:یکی از ویژگی‌های نفت در کشور داشتن گوگرد بالا است البته در پایتخت گازوئیل از این فرآورده نفتی استفاده می‌شود گوگرد استانداردی دارد و مسؤولین می‌گویند مازوت سوزانده نمی‌شود.

حناچی تصریح کرد: البته اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که آلودگی از مرز تقسیمات کشوری رد نمی‌شود و اگر در آبیک و قزوین گازوئیل پر گوگرد سوزانده شود قطعا تأثیرش به تهران خواهد رسید.

وی بیان داشت:‌قانون هوای پاک جهت مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده و ۱۸ دستگاه در اجرای این قانون نقش دارند که شهرداری نقش کمتری در این زمینه داشته و تنها مسؤولیتش توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران  با بیان اینکه ما در شهرداری ۷۰ درصد بودجه آزاد خود را توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌ایم گفت:‌حل معضل آلودگی هوا و ترافیک یک مسأله حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار آن را بر دوش بکشد.

حناچی یادآور شد: امسال به روش‌های مختلف عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای تهران را با سال‌های گذشته مقایسه کردیم و تفاوت‌های معناداری در نزدیکی کانون‌های آلایندگی وجود داشت که این کانون‌ها در مجاور صنایع بزرگ بودند و گوگرد و مازوت بی‌کیفیت می‌سوزاندند و این نشان می‌دهد وضعیت آلودگی امسال حادتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از آلودگی تهران منابع متحرک است و نباید اجرای همه راه‌حل‌ها را به گردن دولت انداخت و تغییر شیوه زندگی هم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه خودمان باید اراده کنیم و بسیاری از مشکلات را حل کنیم  گفت:همه شهروندان جهت مقابله با آلودگی هوا مسؤول هستند و سمن‌ها و رسانه‌ها در ایجاد مطالبه‌گری اجتماعی نقبش دارند و باید در زمینه مقابله با آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است