کد خبر : 150729
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - 10:25
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ترامپ در سخنرانی خداحافظی: می‌خواهم بدانید که جنبشی که شروع کردیم تازه آغاز شده‌ است

ترامپ در سخنرانی خداحافظی: می‌خواهم بدانید که جنبشی که شروع کردیم تازه آغاز شده‌ است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دونالد ترامپ در این ویدئوی ۲۰ دقیقه ای که روز دوشنبه ضبط شده و از سوی کاخ سفید در بعد از ظهر سه شنبه منتشر شد، عنوان کرد: “ما کاری که برای انجامش به اینجا آمدیم را انجام دادیم و خیلی کارهای بیشتری انجام دادیم. این هفته ما دولت جدیدی را افتتاح می کنیم و برای موفقیتش در خصوص امن و موفق نگه داشتن آمریکا دعا می‌کنیم. ما بهترینها را برای آنها آرزو کرده و همچنین خواستار شانس داشتن آنها هستیم – یک کلمه بسیار مهم.”

ترامپ به تحسین از کار دولتش از جمله در زمینه تصویب کاهش‌های مالیاتی، اجرای دستور زدودن قوانین، ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا و منعقد کردن توافق آمریکا – مکزیک – کانادا پرداخت. او مکررا از قدرت اقتصاد آمریکا قبل از همه‌گیری کروناویروس تعریف کرده و همچنین پاسخ دولتش به این ویروس را که به شکل گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفته به عنوان یک موفقیت مطرح کرد.

ترامپ به کسب اعتبار برای خود از بابت تولید دو واکسن موفق کروناویروس پرداخته و گفت، آنها “در مدت زمانی که رکورد شکست” تحویل داده شدند و آنها را یک “معجزه پزشکی” خواند. 

ترامپ ادامه داد: ما عزادار هر جان از دست رفته هستیم و ما به یاد آنها متعهد می شویم که یک بار برای همیشه این همه گیری وحشتناک را محو کنیم.

این سخنرانی خداحافظی یک تصدیق نادر از سوی ترامپ به پایان دوره ریاست جمهوری‌اش است هر چند که در یک مقطع گفت، “جنبشی که ما آغاز کردیم تازه شروع شده است”. او گفت: حالا که آماده تحویل قدرت به دولتی جدید در ظهر روز چهارشنبه می‌شوم، می‌خواهم بدانید که جنبشی که شروع کردیم تازه آغاز شده‌ است.

او از پذیرش رسمی شکست در انتخابات خودداری کرده و از زمان برگزاری انتخابات با جو بایدن رئیس جمهور منتخب صحبت نکرده است.  این اظهارات از پیش ضبط شده ترامپ در روزی منتشر شدند که در آن او در برنامه کاری عمومی‌اش هیچ چیز نداشت که این از زمان شکستش در انتخابات معمول بوده است.

ترامپ قرار نیست در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت کند او صبح چهارشنبه از واشنگتن عازم باشگاه مارالاگوی خود در پالم بیچ فلوریدا  بعد از یک مراسم نظامی در پایگاه مشترک اندروز خواهد شد. انتظار می رود بسیاری از دستیاران سابق و قانونگذاران جمهوریخواه دعوت شده به این مراسم نیز در آن شرکت نکنند. همچنین انتظار نمی رود که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ نیز بعد از متعهد شدن به شرکت در مراسم تحلیف بایدن در آن مراسم شرکت کند.

ترامپ در هیچ مقطعی از سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای خود نام بایدن را ذکر نکرد. او به مطرح کردن یک محکومیت مختصر در خصوص خشونتهای دو هفته پیش در کنگره، زمانی که برخی از حامیانش به ساختمان کنگره حمله کردند تا تایید آرای الکترال جو بایدن را متوقف کنند، پرداخت اما به نقش خودش در این رخدادها اذعان نکرد.

او گفت: “همه آمریکایی‌ها از حمله به کنگره ما وحشت کردند. خشونت سیاسی حمله به هر چیزی است که ما به عنوان آمریکا گرامی می‌داریم. این هرگز نمی‌تواند تحمل شود. حالا ما بیشتر از هر زمان باید پیرامون ارزشهای مشترکمان متحد شویم و بر خصومت حزبی غلبه کرده و سرنوشت مشترکمان را بسازیم.

ترامپ با این حال اشاره‌ای به وضعیت از هم گسیخته کشور نکرده و به جایش گفت آمریکایی‌ها باید سانسورگری سیاسی را رد کرده و احساس مشترک میراث را پاس دارند؛ کلمه‌ای که ترامپ مکررا برای انتقاد از “فرهنگ طرد کردن” و فشار برای تغییر نام پایگاه‌های دارای اسامی سربازان نیروهای نژادپرست زمان جنگ داخلی استفاده می‌کند.

او اظهار کرد: کلید بزرگ، حفظ و القای هویت ملی مشترک ما است. این به معنی تمرکز بر آنچه که ما به طور مشترک داریم، میراثی که همه ما در آن اشتراک داریم. در مرکز این میراث همچنین اعتقادی محکم به آزادی بیان، آزادی ابراز عقیده و مناظره قدرتمند است. تنها در صورتی که فراموش کنیم چه کسی هستیم و چطور به اینجام رسیدیم ما ممکن است اجازه به رخ دادن سانسورگری سیاسی و تهیه فهرست سیاه در آمریکا بدهیم.

ترامپ همچنین به تعریف از رویکرد “اول آمریکا” که به گفته منتقدان به شهرت این کشور در خارج آسیب وارد کرده پرداخت.

ترامپ در این سخنرانی به عملیاتهای آمریکا علیه رهبر گروه تروریستی داعش و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، تصمیمش برای منتقل کردن سفارت آمریکا در اسرائیل به شهر قدس، فشارش به همپیمانان در ناتو برای بالا بردن سهمشان در این شراکت نظامی و رویکرد تند در قبال چین با وضع تعرفه ها اشاره کرد و آنها را از دستاوردهای عمده دوران ریاست جمهوری خود  خواند. او خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی «وحشتناک» پاریس را جزو افتخارات خود شمرد و شیوع ویروس کرونا را به چین نسبت داد.

او همچنین به این افتخار کرد که اولین رئیس جمهور آمریکا در طی چند دهه بوده که کشورش را وارد یک جنگ خارجی جدید نکرده است.

ترامپ با دفاع از کارنامه چهارساله خود گفت: «دستور کار ما ربطی به راست یا چپ نداشت، جمهوری‌خواه یا دموکرات نبود. ما در پی بهروزی ملت بودیم، یعنی کل ملت.»

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است