کد خبر : 151166
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - 09:49
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو قیمت ها را ۵ برابر می کند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو قیمت ها را ۵ برابر می کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تجربه نشان داده است به محض بیان حذف یارانه و یا ارز ۴۲۰۰ تومانی از روی هر کالایی، احتمال افزایش قیمت چندبرابری آن زیاد است. دارو و تجهیزات پزشکی نیز به علت حساسیتی که دارد فارغ از این مسئله نیست. آن هم در ماه های پایانی سالی که گرفتاری با کرونا آن را دستخوش فراز و نشیب های بسیاری کرده است. در این میان یکی از صحبت های این روزها در مجلس و پیرامون تصویب بودجه ۱۴۰۰ اختلاف نظر بر روی ارز ۴۲۰۰ تومانی است که خبر حذف آن به تنهایی می تواند موجب چند برابر شدن قیمت دارو و احتکارهای گسترده شود.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در این خصوص گفت: مجلس در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی هنوز تصمیم قطعی نگرفته است و بحث ها در این خصوص ادامه دارد. نظر من این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود و مخالف این صحبت ها هستم زیرا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات جدی برای مردم ایجاد می کند.

او افزود: در همین راستا نامه ای برای تمامی مسئولین عالی رتبه نظام ارسال و نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده ام. من در این رابطه با رئیس مجلس صحبت های زیادی انجام داده ام و ایشان نیز معتقد بود که نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی حذف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم راهکارهایی که برای جایگزینی ارز ۴۲۰۰ تومانی پیشنهاد می کنند، عملا میسر نخواهد بود و به مردم نیازمند به دارو کمکی نخواهد کرد. همین امروز نیز ما با مشکلاتی در حوزه دارو رو به رو هستیم و قیمت برخی داروها به شدت افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم نگران قیمت داروها هستند و برخی از مردم نیازمند دارو با ما تماس گرفته و عنوان می کنند به دنبال نوسان قیمت ارز، قیمت داروی ۳۰ هزار تومانی به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است و اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود این قیمت ها باز هم ۵ برابر خواهد شد.

شهریاری با رد راهکارهای پیشنهادی به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: این که یک عده تصور کنند با بیمه و یارانه های جایگزین می توانند این تفاوت قیمت ها را جبران کنند به شدت اشتباه است زیرا به هیچ وجه اجرایی نیست و مشکلات اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به شدت قیمت داروهای قلبی و عروقی، داروهای بیماران سرطانی، داروهای بیماران خاص و دیابتی افزایش پیدا کرده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و عملا به جیب مردم و دخل و خرج آن ها فشار وارد می کند.

این نماینده مجلس یازدهم در پایان اظهار کرد: تلاش ما این است به هر شکل ممکن مانع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال آینده شویم و این شاید بزرگ ترین کمکی باشد که مجلس بتواند در این عرصه به مردم کند و مانع افزایش قیمت ها شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است