کد خبر : 152688
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - 20:18
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بادامچیان: هدف انقلاب همان جامعه نمونه اسلامی است/ انقلاب فرزندان خود را نمی خورد /انقلاب ایران دچار انحراف نشد

بادامچیان: هدف انقلاب همان جامعه نمونه اسلامی است/ انقلاب فرزندان خود را نمی خورد /انقلاب ایران دچار انحراف نشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد. طی این مدت، ملت ایران مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده است. در این مسیر ۴۲ ساله، به باور بسیاری، اهداف انقلاب تا حدود زیادی عملیاتی و محقق شده اما در مقابل کسانی هستند که معتقدند در جاهایی نیز خطاها و خروج از آرمان ها صورت گرفته است.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه که از مبارزین انقلابی است بر این باور است که اهداف انقلاب اسلامی هیچ گاه دچار انحراف نشده است بلکه اکنون پس از ۴۰ سال وارد گام دوم انقلاب شده است. او می‌گوید: « انقلاب ما نه تنها دچار انحراف نشده است بلکه مسیرش را به برکت رهبری امام و مقام معظم رهبری به خوبی در مرحله گام دوم انقلاب طی می‌کند.»

انقلاب‌ها یا دچار انحراف می‌شوند یا مسیر درست را طی می‌کنند

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، به عنوان چهره‌ای که در مبارزات انقلابی نیز حضور پررنگی داشته‌اید از نگاه شما تا چه حد، اهداف انقلاب در این چند دهه عملیاتی شده و کجا کوتاهی یا خطایی صورت گرفته است، گفت: از نگاه بنده، انقلاب‌ها دو بخش دارند؛ نخست اینکه انقلاب‌ها از مسیر اصول و مبانی یعنی جهت  و حرکت انقلابی به انحراف می‌رسند و در نتیجه منحل می‌شوند. در حالت دوم انقلاب به وضعیت نخست دچار نمی‌شود بلکه با حفظ ارزش‌ها، مسیر درست خود را طی می‌کند.

وی افزود: البته در طول مسیر، اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند و دچار فراز و نشیب‌های زیادی می‌شوند اما در نهایت انقلاب راه خود را می‌رود و در این مسیر سالم، همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید:«خداوند همان مردم مومن انقلابی را در معرض امتحان قرار می‌دهد و مورد آزمایش قرار می‌دهد.»، به تدریج انقلاب به پیش می‌رود.

انقلاب فرزندخور نیست

بادامچیان با بیان اینکه انقلاب فرزندخور نیست، اشاره کرد:  انقلاب فرزندان خود را نمی‌خورد انقلاب اگر سالم و درست حرکت کرده به تدریج کسانی که با انقلاب زاویه دارند زاویه‌شان گسترده می‌شود. به همین دلیل شاهدیم که در ابتدا انقلاب، همه این گروه‌ها در مقابل خط بنی‌صدر، به خط امام تبدیل شدند اما بعدها ناخالصی برخی ها مشخص شد تا جایی که مشخص شد جانشین رهبر هم ناخالصی دارد. همچنین مشخص شد که بعضی از گروه‌های سیاسی دچار ناخالصی بودند بنابراین انقلاب اینها را کنار زده و به سمت جلو گام برمی‌دارد. به عبارت دیگر این روند، به نوعی بازسازی انقلابی است نه تسویه حساب و حذف.

انقلاب اسلامی دچار انحراف نشده است

او تصریح کرد: در واقع انقلاب ما نه تنها دچار انحراف نشده است بلکه مسیرش را به برکت رهبری امام و مقام معظم رهبری به خوبی در مرحله گام دوم انقلاب طی می‌کند. به هر حال امور در دنیا تدریجی است و نسبی است. این روند، دوره اول انقلاب است که با خطوط گوناگونی که در ابتدای صحبتم گفتم روشن شده، مبنی براینکه خط چپ‌گرا و راست‌گرا، خط تحجر و روشنفکری و غیره به درد این انقلاب نمی‌خورد. صاحبانشان محترم هستند و عقیده عده‌ای از مردم است و به آن احترام می‌گذارم اما اینکه آیا اینها می‌توانند برای انقلاب و پیشبرد آن گامی بردارند بحث  دیگری است. در هر حال در حال حاضر به گام دوم انقلاب رسیده ایم.

رهبری مصمم هستند مشکلات را حل کنند

دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد: در گام دوم، استنباط بنده این است که رهبری مصمم هستند که این مشکلات و مسائل را حل کنند چراکه نمی‌توان یک ملت فداکار، مقاوم، هوشمند و ارزشمندی مثل ملت ایران را در نظر نگرفت چراکه بسیاری از توطئه‌ها در برابر این ملت هیچ است. از تابستان قرمز، آبان خونین و غیره به چه چیزی منجر شد؟ آیا آقای دیک چنی توانست مهندس موسوی را به حکومت برساند؟ موفق نشد. در کشوری مثل ایران که برکات الهی بسیاری دارد و با این رهبری و این نظام اسلامی و ملتی که حرکت کرده است، این توطئه‌ها اثری ندارد.

هدف انقلاب همان جامعه نمونه اسلامی است

او ادامه داد: به عنوان مثال وقتی شهید فخری‌زاده به شهادت می‌رسد؛ آن هم فردی که استکبار برایش، برنامه‌ریزی بسیاری انجام می‌دهد حاضر نبود یک بار خودش را نشان دهد آیا حاج قاسم سلیمانی حاضر بود بگوید که چه اقداماتی انجام داده‌ است؟ ملتی با این عظمت آیا نمی‌تواند کشورش را آباد و شاد پیش ببرد؟ انشاءالله این کار را می‌کند.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که فکر می کنید اگر به ۴۰ سال قبل بازگردید آیا جایی بوده که باید در اهداف بازنگری صورت گیرد؟ تاکید کرد: دراساسنامه حزب موتلفه نوشته شده که در سال ۴۲ یا ۴۳، اهداف ما جامعه نمونه اسلامی، در سال ۵۶ و ۵۷، حکومت عدل اسلامی و در حال حاضر نیز اهدافمان همان جامعه نمونه اسلامی است.

جاه طلبی و زدوبندهای سیاسی از خطراتی است که نظام را تهدید می کند

بادامچیان در پاسخ به این سوال که در دهه چهارم انقلاب اسلامی، در کجاها برای نظام احساس خطر می‌کنید و راهکار شما چیست؟ ابراز کرد: از دست دادن اخلاص، جاه‌طلبی و به دام باندهای قدرت افتادن، زدو بندهای سیاسی و حرکت‌های باندی از جمله خطراتی است که با آن روبرو هستیم به قول شهید بهشتی، جمعیتی دور هم می‌نشینند و خود را بهتر از بقیه می‌دانند و در هر مسئولیتی، فقط خود را می‌بینند. این وضعیت، وضعیتی شبیه طاغوت است. بهتر است چنین طاغوتی بر سر راه اسلام نباشد. این مباحث، از جمله مباحثی است که در کتاب شناخت انقلاب اسلامی به آن اشاره کردم چراکه خطرات و آفات انقلاب اسلامی است.

نسل جدید بسیار قوی‌تر از نسل اول هستند

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که پس از ۴۰ سال، به نظر می‌رسد نسل جدید در حال فاصله گرفتن از نسل اول انقلاب است. شما چه ایده ای برای نزدیکی نسلی دارید؟ اظهار کرد: بنده بر این باورم که نسل جدید از نسل اول فاصله نگرفته است بلکه نسل بسیار ارزشمند، هوشمند و قوی است. درواقع وقتی به نسل جدید نگاه می‌کنیم به ویژه با امکانات به روزی که در اختیارشان قرار دارد نسلی قوی و مسلط هستند. به بیانی دیگر نسل جدید بسیار قوی تر از نسل دوران ما هستند بنده نسبت به نسل جدید سراپا امید هستم بنابراین در این باره نگران نیستم بلکه امیدوارم. در حزب موتلفه هم جوانان بسیاری داریم و یک نسل جوان انقلابی در سپاه، بسیج و دانشگاه‌هایمان داریم. دانشمندان هسته‌ای ما از کجا آمده‌اند؟ از همین نسل هستند بنده بسیار به نسل جوان و آینده انقلاب امیدوارم.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است