کد خبر : 154271
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - 17:10
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

همه چیز در مورد سفر به استانبول و رستورانهای کیش

همه چیز در مورد سفر به استانبول و رستورانهای کیش

به گزارش سایت خبری مدارا؛ 

پارک های آبی شهر استانبول

اغلب مسافران تابستانی این شهر حداقل یک روز را به تفریح و خوشگذرانی در پارک های آبی شهر استانبول اختصاص می دهند و روزی سراسر شاد و مهیج را برای خود و تمام اعضای خانواده رقم خواهند زد. این شهر دارای چندین پارک آبی است که همه آن ها بسیار مجهز و وسیع هستند. در ادامه مطلب برخی از معروفترین پارک های آبی این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه شوید:

 

پارک آبی آکوا مارین

آکوا مارین یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک های آبی شهر استانبول در رزرو تور استانبول آفردار است و کار خود را از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرده است . این مجموعه در حدود سه هزار نفر گنجایش دارد و شما را با دهها وسیله بازی مهیج سرگرم می کند و تمام اعضای خانواده با هر سن و سالی که باشند ، در این مجموعه سرگرم خواهند بود . این مجموعه تفریحی دارای امکانات مختلفی نظیر مرکز خرید ، رستوران ، کافه و تخت هایی برای استراحت است .

 

 آلفادلفین

به اعلام سایت سفر باتو ، بعد از آکوا مارین این مجموعه تفریحی نیز بسیار پر طرفدار است. آلفا دلفین وسیع و همه چیز تمام بوده و از سال ۲۰۰۱ میلادی تا به امروز مشغول فعالیت است . در این مجموعه نیز امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی فراهم شده  و همچنین خدمات دهی پرسنل در سطح بالایی قرار دارد . در این مجموعه امکان بازی و سرگرمی برای همه رده های سنی وجود دارد  و باید افزود ورود کودکان زیر هفت سال رایگان خواهد بود و در بعضی ایام سال از افراد مسن نیز ورودی دریافت نمی گردد . این مجموعه دارای استخر های رو باز و سرپوشیده و بازهای مهیجی همچون کینگ کبرا ، موشک و آناکوندا  است . همچنین میتوانید در کافه و رستوران های متنوع موجود در آن خستگی و گرسنگی خود را رفع کنید.

 

کالسیوم

این مجموعه تفریحی و ورزشی نیز از جمله بهترین ها ست و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در این مجموعه استخرهای سرپوشیده و سر باز و همچنین ده ها بازی و سرگرمی متنوع شما را برای ساعت ها سرگرم می کند و بازی های مهیجی همچون موشک و آناکوندا در انتظارتان خواهد بود . این مجموعه نیز از کودکان زیر هفت سال ورودی دریافت نمی کند.

 

خوراکی های خوشمزه ترکی

کشور ترکیه دارای خوراک ها و شیرینی جات بسیار متنوع و لذیذی است که آوازه برخی از آن ها در دنیا پیچیده است . خوشبختانه ، غذاهای طبخ شده در این کشور تا حدی مشابه غذاهای کشورمان بوده و با ذائقه ما ایرانی ها همخوانی دارد. تمام شهر پر است از کافه و رستوران و شما به هر سمت را که بنگرید با رستورانی خوب روبرو خواهید شد . البته برخی رستوران ها قیمت های نجومی دارند از این رو بهتر است از قبل رستوران خوب و ارزان قیمت را شناسایی کنید .  در ادامه این مطلب شما را با برخی از معروف ترین خوراک ها و دسرهای این کشور آشنا می کنیم:

 

باقلوا – معروف ترین شیرینی ترکی

این دسر خوشمزه و بسیار لذیذ که احتمالا شما نیز از هوادارانش هستید در کشور ترکیه شهرت بسیاری دارد و در هر گوشه از شهر بهترین نوع آن سرو می گردد . همانطور که گفتیم این شیرینی در میان مردمان این کشور بسیار طرفدار دارد و اغلب در برخی سفره خانه ها یا رستوران ها همراه با چای تازه دم سرو می گردد . باقلوای ترکی دارای تنوع بالایی هستند و معروف ترین آن ها کنافه نام دارد که معمولا همراه با بستنی سرو می گردد. باقلوا از کره، شکر، خمیر نازک فیلو و بسیاری از مغزها نظیر پسته و گردو و بادام تهیه می گردد.

 

دونر کباب

در کشور ترکیه بهترین و لذیذترین کباب ها را خواهید خود و یکی از بهترین نوع آن دونر کباب نام دارد. دونر کباب در واقع همان کباب ترکی است که همراه با برخی سبزی جات سرو می شود . دونر کباب با سینه مرغ و یا گوشت گوسفند تهیه می و در این روش طبخ ، لایه‌های مرغ یا گوشت گوسفند را دور یک سیخ که به‌ صورت عمودی قرار دارد  می‌چرخد، و در این حین با حرارت شعله‌ آتش ، گوشت ‌ها کم کم کباب و مغز پخت می‌ شوند. این خوراک بسیار لذیذ و البته قیمتی مقرون به صرفه دارد.

 

پودینگ سینه مرغ

این خوراک دارای تاریخچه ای طولانی است و دستور پخت آن از قرن ها پیش تا به امروز دست به دست می گردد . این پودینگ یکی از بهترین و جالبترین خوراک های ترکی است  و به عنوان معروفترین دسرهای ترکی بعد از غذا سرو می گردد. سینه مرغ یکی از مواد اصلی این دسر است اما شما به هیچ وجه طمع و مزه آن را متوجه نخواهید شد.

 

رستوران رویال استار

این رستوران در قیمت تور کیش ارزان  نیز یکی از بهترین ها بوده و دارای محیطی شیک و رویایی است و از این رو صرف غذا در آن بسیار رمانتیک‌ خواهد بود . این رستوران دارای منویی متنوع است و  شامل انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی می شود.

 

رستوران فودلند

رستوران فودلند یکی از پر طرفدارترین ها رستوران های جزیره کیش است که در امتداد ساحل مرجان واقع شده و بیش از ده سال از تاسیس آن می گذرد . فود لند حدود دو هزار متر مربع وسعت دارد و از سه سالن مجرا تشکیل شده و هر قسمت از طراحی و دکوراسیونی متفاوت و خاص برخوردار است . همچنین این مجموعه دارای منوی متنوع است و بیش از یکصد نوع غذا و دسر را در بر می گیرد.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم
فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم / نمی‌شود از کل دینانت، تنها به زلف و ریش و آستین کار داشته باشیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شبکه‌های مجازی نطق قدیمی آقای رییس جمهور فعلی را می‌بینیم که می‌خواهد به دولت قبلی طعنه بزند و خطاب به دولت قبل می‌گوید «شما کاری کردید که قیمت دلار به ۵ هزار رسیده است»، ولی الان وقتی قیمت دلار را می‌بیند، چه حالی می‌شود؟ گزارش بدهد که چه تحویل گرفته، چه عده داده و کارنامه اش چیست؟

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است