کد خبر : 154439
انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - 14:13
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماینده مجلس: اصلاح قانون انتخابات قطعا به انتخابات آینده نمی ‌رسد

نماینده مجلس: اصلاح قانون انتخابات قطعا به انتخابات آینده نمی ‌رسد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نماینده بستان آباد در مجلس گفت: به نظر من اگر آن ایرادات اصلی که به دلیل مغایرت با قانون اساسی به طرح اصلاح قانون انتخابات وارد شده، اصلاح شود؛ دیگر خیلی انگیزه‌ای برای اینکه این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، نمی‌ماند.

غلامرضا نوری قزلجه در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که از شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد، گفت: همانطور که در جلسه بررسی طرح هم تذکرها و اشاره‌هایی داشتم، طبیعی بود که در شورای نگهبان به صورت اساسی به این طرح ایراد گرفته شده و به مجلس بازگردانده شود. ظاهرا ایرادات هم زیاد است و قطعا به این انتخابات نمی‌رسد.

وی افزود: من از جزئیات دقیق ایرادها اطلاع ندارم اما آنچه از دوستان شنیده‌ام ظاهرا همان قسمت‌هایی که مهم بود و می‌توانست در انتخابات اثرگذار باشد به همان‌ها ایراد گرفته شد. ایرادات هم اساسی است چون این طرح در مواردی با قانون اساسی مغایرت دارد؛ بعضی جاها توسعه قانون و بعضی‌ها هم مضیق دیدن قانون بود و به راحتی هم قابل حل نیست، در واقع شاید بتوان گفت آنچه که در طراحی مدنظر بود هیچوقت به انتخابات نمی‌رسد یعنی قانون نمی‌شود. غیر از آن هم در بحث مدرک تحصیلی و چند مورد جزئی ایراداتی بود که اگر اصلاح شود شاید بتواند به انتخابات بعد برسد، چون زمان بر می‌شود.

نماینده مردم بستان آباد در ادامه اظهار داشت: به نظر من اگر آن ایرادات اصلی که مغایرت با قانون اساسی دارد، اصلاح شود؛ دیگر خیلی انگیزه‌ای برای اینکه این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، نمی‌ماند.

وی افزود: به عقیده من اگر قرار بود قانون منطبق با دغدغه‌های روز جامعه اصلاح شود، امروز دغدغه مهم کشور کرونا و پروتکل‌های بهداشتی است باید به آن توجه می‌شد و برای آن تدبیر اندیشیده می‌شد که مثلا زمان رای‌گیری از یک روز به دو یا سه روز برسد یا درخصوص شیوه‌های دیگر فکر شود.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است