کد خبر : 155142
انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - 20:55
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

شهردار تهران: همه ویروس های کرونا در کل دنیا را که جمع کنیم ۸ گرم بیشتر نخواهد بود

شهردار تهران: همه ویروس های کرونا در کل دنیا را که جمع کنیم ۸ گرم بیشتر نخواهد بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پیروز حناچی شهردار تهران عصر چهارشنبه در گفت‌وگوی تصویری با شهردار بلگراد گفت: بحران کرونا به مردم دنیا نشان داد آنچه بشریت به دست آورده است در برابر آنچه که نمی داند هیچ است. همه ویروس های کرونا در کل دنیا را که جمع کنیم ۸ گرم بیشتر نخواهد بود؛ اما ببینید چه مشکلاتی در دنیا ایجاد کرده است و این‌ها نشان می‌دهد که برای حل مشکلات جهانی به همبستگی بیشتری نیاز داریم.

وی گفت: تهران و بلگراد در زمینه های مختلف با هم همکاری داشتند و ما خواهان گسترش همکاری‌ها در زمینه های مختلف هستیم. بر اساس توافقی که میان دو شهر شده است از شخصیت‌های برجسته ایرانی تندیسی در بلگراد و همینطور برای شخصیت‌های برجسته صربستانی تندیسی در تهران ساخته و نصب می‌شود. نیکولا تسلا و حکیم عمر خیام از نخستین تندیس هایی است که در تهران و بلگراد نصب خواهد شد.

حناچی بیان کرد: ما در تهران موج سوم کرونا را پشت سر گذاشته ایم و هم اکنون شرایط مناسب تری نسبت به جهان غرب داریم، اما همچنان نگران آینده هستیم، در تهران بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مانند سینماها تعطیل شده و شهرداری نیز بسیاری از خدمات را به مردم ارائه نمی‌کند. ناوگان حمل و نقل شهری با کاهش یک سومی مسافران روبروست، این در حالی است که ما در ایران علاوه بر کرونا با تحریم های ظالمانه علیه ایران نیز مبارزه می کنیم که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا آسیب های زیادی به فعالیت های اقتصادی وارد کرده است افزود: البته شهرداری تهران به برخی از آسیب دیدگان اقتصادی کمک کرده و علاوه بر این در حوزه توسعه شهری هم اقدامات خوبی انجام شده است؛ از جمله افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو که تا پایان سال هجری شمسی اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تهران با استقبال از درخواست شهردار بلگراد برای سفر به این شهر گفت: امیدوارم شرایط کرونا برطرف شود و بتوانیم با یکدیگر ملاقات حضوری داشته باشیم و در جریان این ملاقات  سند خواهرخواندگی شهرهای تهران و بلگراد را امضا کنیم.

در ادامه شهردار بلگراد با اشاره به شرایط کرونایی جهان گفت: بلگراد هم مانند سایر کلانشهرهای دنیا سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته و این در حالی است که هم اکنون نگران سلامتی مردم و کادر درمانی شهرمان هستیم. در یک سال گذشته شرایطی را تجربه کرده‌ایم که مانند فیلم های تخیلی است و انسان ها با استفاده از دستگاه با هم صحبت می‌کنند.

زوران رادوویجیچ با اشاره به همکاری با کادر درمان ایرانی بیان کرد: من جراح کودکان هستم و با پزشکان خوب ایرانی در بلگراد همکاری می‌کنم و می دانم که با وجود کادر مجرب درمانی ایران شرایط در کشور شما بهتر خواهد شد.

همچنین رادوویجیچ در سخنان خود از مهمان نوازی ایران در میزبانی شهردار سابق بلگراد تشکر کرد و گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای شما باشیم.

شهردار بلگراد در پایان این دیدار مجازی افزود: با وجود کرونا شهرداری بلگراد هم تلاش دارد که پروژه‌های خود را ادامه دهد هر کسی که به بلگراد بیاید متوجه می شود که این شهر در مقایسه با گذشته تغییرات زیادی کرده است و ساخت و سازهای زیادی در بلگراد در جریان است.

شهر بلگراد حدود ۳.۶ درصد از مساحت خاک صربستان را شامل می‌شود و ۱۵ درصد از جمعیت این کشور در بلگراد ساکن هستند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است