کد خبر : 156741
انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - 15:19
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

روزنامه وطن امروز: صحنه انتخابات آینده صحنه مواجهه حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب، خودی و غیرخودی خواهد بود

روزنامه وطن امروز: صحنه انتخابات آینده صحنه مواجهه حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب، خودی و غیرخودی خواهد بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛  روزنامه وطن امروز در یادداشتی با عنوان«انتخابات ریاست‌جمهوری و تشدید دشمنی با احیاگر مضمون بعثت» نوشت: قریب ۴ قرن اندیشه ضددینی برخاسته از مدرنیته، موجب شده است که دین در غرب در چهاردیواری کلیسا محبوس و پاپ و ارباب کلیسا بدون هیچ تاثیرگذاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشغول دعا شوند.

سرکوب مفاهیم ارزشی و قدسی از ناحیه فلاسفه و اندیشمندان ملحد و ضددین غرب، چنان سایه سنگین خود را بر سر کلیسا گستراند که پاپ و ارباب کلیسا را در شهر کوچک واتیکان محبوس کرده تا ضمن تماشای جنایت‌ها، استعمارها، غارت‌ها، انحرافات اخلاقی، تخریب محیط‌زیست، جنگ‌ها و نسل‌کشی‌ها ، بدون هیچ‌گونه عکس‌العمل و اعتراضی فقط برای نجات بشر به دعا مشغول شوند.

حذف بعد سیاسی و اجتماعی و محدود کردن گستره نفوذ کلیسا به چهاردیواری آن در غرب باعث شد کلیساییان رغبتی برای ایفای نقش اجتماعی و سیاسی نداشته باشند. اگر چه این توطئه سکولاریستی غرب در برخی حوزه‌ها و شخصیت‌های دینی ظاهربین در سرزمین‌های اسلامی کارگر افتاد و تا مدتی حوزه‌ها را در انزوا قرار داد اما روح و خط بعثت انبیا همچنان زنده و پویا در جان و دل برخی علمای بزرگ و مراجع عظیم‌الشأن شیعه موج می‌زد، تا اینکه از میان آن آتش تهیه فلسفه‌بافی‌های سکولاریستی، امام خمینی(ره) مشعل هدایت خط بعثت را به دست گرفتند و انقلاب اسلامی را از کوران اندیشه‌های انحرافی و ناامید‌کننده و دشمنی‌های مستکبران به پیروزی رساندند.

ابتکار، شجاعت، اندیشه بلند و فداکاری مستمر امام خمینی(ره) در تأسیس انقلاب اسلامی و راهبری شجاعانه و مدبرانه از جانب حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله امروز انقلاب اسلامی را در مسیری قرار داده است که ضمن احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی، موجب هویت‌بخشی به اسلام، ایران و بویژه جامعه شیعی در جهان شده‌ است. جهان اکنون ناظر است که تدبیر پیامبرگونه ولایت فقیه و شجاعت مالک‌اشترگونه شهید حاج‌قاسم سلیمانی موجب نجات مردمانی شده است که شاید هیچ قرابت قومی با ایران یا مذهبی با شیعه نداشته باشند اما به برکت اعتقاد علوی و اسلام ناب محمدی از امنیت در کشورهای عراق و سوریه برخوردار شده‌اند.

اکنون شاهدیم که پاپ به عنوان رهبر مذهبی مسیحیت بعد از آن همه جنایت‌ها و خونریزی‌‌هایی که با حمایت غرب صورت گرفت، در سایه امنیتی که سلیمانی‌ها و ابومهندس‌ها برای پیروان وی فراهم کردند، به عراق سفر کرد. فرق اندیشه منتج از انقلاب اسلامی و ارباب کلیسا در این است که پاپ برای نجات بشر حتی مسیحیان پیرو و هم‌کیش خود فقط در میان زرق و برق کلیسای واتیکان دعا می‌خواند و هیچ اعتراض یا اقدامی در برابر کشتار آنان نمی‌کند ولی انقلاب اسلامی زنده و پویا در نجات جان انسان‌ها هیچ انحصار قومیتی یا مذهبی یا نژادی را نمی‌شناسد.

ولی‌فقیه همچون پاپ فقط دست به دعا برنمی‌دارد بلکه در مقابل ظلم و استکبار قیام انقلابی می‌کند و این تکلیفی است که از بعثت آغاز شده و تا ظهور تداوم خواهد داشت. نکته روشن دیگری که در سخنان مقام معظم رهبری وجود داشت، اشاره به دشمنی‌ها و خباثت‌هایی است که از ناحیه دشمنان انقلاب اسلامی همچون دشمنان بعثت انبیای الهی در خارج و داخل کشور صورت می‌پذیرد.

پرواضح است و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که دشمن در مقاطعی از تاریخ نسبت به دشمنی خود جری‌تر شده و آتش تهیه رسانه‌ای خود را بر اذهان مردم با حجم بیشتری فرو می‌ریزد. یکی از این مقاطع، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است که مظهر مردم‌سالاری دینی است و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را به رخ می‌کشد. دشمنان جمهوری اسلامی آنچنان که در سال‌های ۸۸، ۹۲، و ۹۶ با تمام ظرفیت رسانه‌ای و مزدوران داخلی به صحنه آمدند، در انتخابات پیش رو نیز قطعا تلاش خواهند کرد در ۳ زمان یعنی قبل، حین و بعد از انتخابات در تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار، با دروغ‌پردازی، تحریف و وارونه‌نمایی تاثیر بگذارند تا به اهداف خود برسند.

آنچنان که رصد رسانه‌های ضدانقلاب، بی‌بی‌سی ملکه، اینترنشنال بن ارّه، VOA و برخی از رسانه‌های همسو با اجانب در داخل نشان می‌دهد، پروژه طراحی شده برای تاثیرگذاری قبل از انتخابات در حال انجام است. تخریب افراد انقلابی، تلاش برای تزریق ناامیدی به جامعه و جلوگیری از حضور حداکثری در انتخابات، نظامی‌هراسی، بی‌اعتبار‌سازی نهاد‌های ناظر بر انتخابات مثل شورای نگهبان، دمیدن در دوگانه‌سازی‌ها و شکاف‌آفرینی در آستانه انتخابات از جمله مواردی است که در سرتیتر تحلیل‌های رسانه‌های ضدانقلاب و مزدور‌های داخلی آنها دیده می‌شود.

با حملات رسانه‌ای دشمن در این مقطع بر افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی تکلیف است که به صورت آتش به اختیار در تلاش باشند با ترفند‌های دشمن مقابله به‌ مثل کنند. افسران جنگ نرم باید پیش‌قدم‌تر از دشمن بوده و با گفتمان‌سازی در جامعه ترفند‌های دشمن را باطل و بی‌اثر کنند. مقام معظم رهبری برای بی‌اثر کردن آتش تهیه رسانه‌ای دشمن ۲ راهبرد را توصیه فرمودند که در این ایام بهره‌گیری از این ۲ راهبرد باید نصب‌العین افسران جنگ نرم باشد.

۱- تواصی به حق نخستین راهبردی است که می‌تواند دشمنان را ناکام کند و این تواصی به حق در واقع تلاش برای بصیرت‌افزایی در قاطبه مردم و آگاهی‌بخشی آنان به شرایط و زمان است. جامعه‌ای که در آن مردم بتوانند از میان گرد و غبار توطئه‌ها، تهمت‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، تحریف‌ها و وارونه‌نمایی‌ها راه حق را تشخیص بدهند، از منافع ملی و اسلامی خود محافظت کرده‌اند. و تواصو بالحق به این معناست که خود‌سازی فردی کافی نیست بلکه باید به دیگران نیز توجه کرد و آنها را در مسیر تشخیص حق از باطل قرار داد. بزرگ‌ترین معروف و بزرگ‌ترین تواصی به معروف، توصیه به مشارکت حداکثری و انتخاب یک فرد اصلح، پرتوان، متخصص، متعهد و مخلص است که  مانند سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ولایتمدار باشد. تواصی به حق در حد خواص شامل ۳ گروه می‌شود. گروه اول افسران جنگ نرم هستند که در منبر‌ها، رسانه‌ها و فضای مجازی فعال هستند که مقام معظم رهبری بر رسالت بصیرت‌افزایی آنها در جامعه تاکید فرمودند. دومین جریان، خواص دارای مسؤولیت سیاسی و فعال در صحنه‌گردانی جریانات سیاسی بویژه جریان انقلاب هستند که باید بدون طمع‌ورزی، سهم‌خواهی، قدرت‌طلبی، شکاف‌آفرینی و تفرقه‌افکنی تلاش کنند وحدت و همگرایی را تقویت کرده و با معرفی یک کاندیدای اصلح رای مردم انقلابی را در یک سبد برای اعتباربخشی به نظام جمهوری اسلامی تجمیع کنند. سومین گروه کسانی هستند که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند. اخلاص و دوری از قدرت‌طلبی و تقوای سیاسی آن است که کسی که رای ندارد، برنامه ندارد، شایستگی و قدرت بهره‌برداری از جایگاه ریاست‌جمهوری را ندارد، در این مقطع حساس که اقتصاد کشور نیازمند یک تدبیر نجات‌بخش است، در عرصه حضور نیابد و موجب تفرقه‌آفرینی نشود و اگر در شرایطی قرار گیرد و روی ماندن او اجماع صورت نپذیرد، نظر جمع را پذیرفته و به نفع کسی که روی او اجماع می‌شود، کنار برود.

۲- راهبرد پیشنهادی دوم مقام معظم رهبری تواصی به صبر و استقامت در مقابل دشمنی‌ها، سختی‌ها و مشقت‌های راه حق است. دشمن با تحریم در طول سال‌های اخیر، با توجه به وادادگی دولتمردان در مقابل آمریکا، تلاش کرده است نوعی ناامیدی و یأس در جامعه را ترویج کند. از طرف دیگر ناکارآمدی و فرصت‌سوزی دولت بی‌تدبیر روحانی، تورم، گرانی و بی‌ثباتی بازار، وضعیت نابسامان اشتغال و سخنان دروغ و بی‌اساس دولتمردان در مسائل اقتصادی و مدیریتی کشور از جمله دستاویزهایی برای رسانه‌های معاند و مزدوران داخلی آنها برای ناامید‌سازی مردم از مشارکت در انتخابات شده است، لذا زنده کردن روح استقامت در مقابل دسایس دشمن که ناشی از ترس از اقتدار منطقه‌ای و جهانی ایران است، از جمله وظایف تک‌تک خواص جامعه است. امید‌آفرینی به‌مثابه دمیدن روح در جامعه اسلامی است، لذا رسالت خواص به عنوان افسران جنگ نرم بسیار سنگین و خطیر است. صحنه انتخابات آینده صحنه مواجهه حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب، خودی و غیرخودی خواهد بود. با توجه به راهبردهای شناخته شده دموکرات‌های حاکم بر آمریکا که مبدع و مجری انقلاب مخملی در بعضی کشورها بوده‌اند و سال ۸۸ نیز در کشور ما از تحرکاتی مشابه آن حمایت کردند، تلاش خواهند کرد با غبارآلود کردن صحنه، تحریف وقایع و شخصیت‌سازی با گفتمان جعلی در مقابل انقلاب اسلامی بر دوگانه‌سازی ملت/ دولت تاکید کنند. لذا تواصی به حق یعنی بصیرت‌افزایی و آگاه کردن مردم به تأثیر نقش‌آفرینی آنها در انتخابات و انتخاب درست از یک طرف و دمیدن روح امیدواری و استقامت در مردم و تلاش برای همگرایی و وحدت کلمه، وظیفه خواص و رسانه‌ها، بویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است. عمارهای جوان و پیر انقلاب اسلامی باید در این میدان جنگ نرم در صحنه انتخابات، پیشرو و آتش به اختیار عمل کنند، البته نباید از این موضوع غافل شد که دشمن تلاش خواهد کرد با ترفند‌های رسانه‌ای، این زنجیره تواصی بصیرت‌افزایی و استقامت و امید‌آفرینی را قطع کند. اختلاف‌افکنی، وارونه‌نمایی حقایق، اعتبارزدایی از رسانه‌های انقلابی بویژه صداوسیما، تخریب چهره‌های مؤثر عرصه بصیرت‌افزایی، دوگانه‌سازی‌های گفتمانی در جبهه انقلاب اسلامی و برجسته کردن گفتمان‌های جعلی انقلابی‌نما، از جمله ترفند‌هایی است که می‌تواند این زنجیره تواصی را با خطر مواجه کند.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است