کد خبر : 162071
انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - 09:31
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

رئیسی – لاریجانی؛ فینال قطعی انتخابات / نزدیکان ظریف در ستاد لاریجانی

رئیسی – لاریجانی؛ فینال قطعی انتخابات / نزدیکان ظریف در ستاد لاریجانی

به گزارش گروه سیاسی سایت خبری مدارا؛ سوت آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ نواخته شد و حالا همه نگاه ها به طبقه زیرین ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی است تا مشخص شود چه شخصیت هایی برای ثبت نام جهت کاندیداتوری در انتخابات ۲۸ خرداد روانه گود می شوند.

از شواهد و قرائن پیداست که آیت الله رئیسی فردا شب، در مشهد مقدس، زادگاهش و در جوار حرم مطهر رضوی، اعلام کاندیداتوری خواهد کرد و در روز جمعه برای ثبت نام رهسپار وزرات کشور خواهد شد.

درخواست‌های تشکل‌های مختلف جریان راست اعم از طیف‌های انقلابی و جریان های منتسب به اصولگرایی برای کاندایداتوری رئیسی طی چند روز اخیر شدت و حدت فزاینده ای گرفته است؛ از سویی دیگر ظاهرا در مراسم افطاری دو هفته پیش بیت رهبری، رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات، چراغ سبز دریافت کرده است.

علی‌ایحال با آمدن رئیسی، به نظر می رسد یا سایر کاندیداهای اصواگرا که تعدادشان هم کم نیست، به نفع سید خراسانی کنار خواهند کشید و یا در صورت ماندن در گود انتخابات، چاره ای جز ایفای نقش پوششی و ضربه گیری ندارند؛ هر چند آیت الله رئیسی شخصیتی است که نقطه ضعف و پاشنه آشیلی ندارد و طی دو سال اخیر در مقام ریاست دستگاه قضا نیز جریان تحول را در عدلیه به راه انداخته است و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داده است و مردم را به احقاق حق امیدوار کرده است.

در طرف دیگر میدان انتخابات، اصلاح طلبان و اعتدالیون هستند که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز همچون انتخابات ۹۲ و ۹۶ چاره ای جز ائتلاف ندارند؛ شنیده ها حاکی است با توصیه رهبری به سید حسن خمینی مبنی بر عدم ورود به گود انتخابات و فایل صوتی افشاء شده ظریف و حذف خود به خود رئیس دستگاه دیپلماسی از گردونه انتخابات، حالا اصلاح طلبان و اعتدالیون بر روی علی لاریجانی اجماع کرده اند.

ظاهرا طی یک سال اخیر، روحانی رئیس دولت فعلی، در محافل خصوصی تاکید اشته است که بهترین جانشین برای او که می تواند ادمه دهنده مسیر اعتدال در کشور باشد، شخص علی لاریجانی است.

اطلاح طلبان نیز با سردمداری جریان کارگزاران، لاریجانی را بهترین گزینه برای نامزدی می دانند؛ به نظر می رسد دیگر جریان های چپ و اصلاح طلبی نیز ناچار شوند به حمایت از لاریجانی تن دهند همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ناچار شدند از روحانی عضو باسابقه جامعه روحانیت مبارز، تشکل اصیل جریان راست، حمایت کنند. شاید این طنز تلخ تاریخ باشد که چپی‌ها حدودا دو دهه بعد از حملات بی سابقه ای که در نشریات دوم خردادی نثار علی لاریجانی رئیس وقت صداوسیما می کردند، حالا در طلیعه قرن پانزدهم شمسی جبراً باید از او به عنوان کاندیدای انتخاباتی شان حمایت کنند.

ظاهرا علی لاریجانی از همان خرداد ۹۹ که از ریاست مجلس بعد از ۱۲ سال کنار رفت، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روابط نزدیک خود را حفظ کرده است؛ حتی گفته می شد لاریجانی برای پیشبرد قرارداد ۲۵ ساله با چین، در دفتری در مجموعه وزارت خارجه مستقر شده است؛ حالا شنیده ها حاکی است محمدکاظم سجادپور از نزدیکان ظریف و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه، کار خود را در ستاد لاریجانی آغاز کرده است.

در همین راستا، کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس نهم و از نمایندگان ادوار نزدیک به علی لاریجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری مدارا گفت: اطلاع موثق یافتم که دکتر لاریجانی با توجه به درخواست گروه های مرجع و بزرگان دین و ملت، کاندیداتوری ریاست جمهوری را قبول کرده و به منظور کمک به منافع نظام و کیان و ملک و ملت مجدانه وارد این عرصه خطیر گشته است.

بدین ترتیب با قطعیت کاندیداتوری علی لاریجانی و سید ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش‌رو باید دو قطبی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بین این دو شخصیت دانست.

اخبار مرتبط:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است