کد خبر : 162832
انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - 09:35
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حمله سعید جلیلی به خاتمی

حمله سعید جلیلی به خاتمی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه آسیب‌هایی جدی در «فرهنگ سیاسی» کشور وجود دارد، تصریح کرد: آسیب‌های امروز در فرهنگ سیاسی کشور فراتر از جناح‌های سیاسی و یا قوه‌ای خاص از قوای کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، غلبه نمایش به جای کار واقعی است. باید مراقب بود که نمایش صرف، اصالت پیدا نکند.

جلیلی افزود: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مهم «نتیجه داشتن» فعالیت‌ها و اثربخشی آن‌ها در عرصه حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و … دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!

وی تصریح کرد: اگر در فرهنگ سیاسی کشور، گزارش کار جای کار را بگیرد، بسیار مضر خواهد بود.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ایام انتخابات فرصت مناسبی است تا با تعریف «نتایج مطلوب و مورد انتظار»، کارنامه دولت فعلی و برنامه‌های کاندایداهای دولت آتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از جلسه رای اعتماد یکی از وزرا، ارزیابی نتیجه کار افراد را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: یکی از آقایان در جلسه رای اعتماد خود می‌گفت که من در سال‌های اخیر فلان کتاب‌ها را نوشتم و کتاب‌های خوبی هم بود؛ اما نکته اینجاست که او در آن سال‌ها، معاون رئیس جمهور هم بوده است؛ پس چه زمانی فرصت برای انجام مسئولیت‌هایش داشته است؟

جلیلی در جمع بندی سخنان با اشاره به اینکه نباید مسئولان پشت ضعف‌های یکدیگر پنهان شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی ضعف دارد، نباید مسئول دیگری بگوید من این کار را انجام ندادم، چون دیگری ضعیف بود؛ عده‌ای می‌گفتند اگر لوایح دو قلو تصویب بشود، ما همه مسائل را حل می‌کنیم؛ دو سال کشور را معطل لوایح دو قلو گذاشتند، نتیجه‌ای عایدشان نشد و بعد هم به کلی یادشان رفت، اما دو سال کشور را معطل کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

جلیلی در پایان گفت: شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد.

اخبار مرتبط:
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟

یک فعال سیاسی گفت: روحانیت همواره در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشگام‌ بوده است.

مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند

رییس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵ مسجد شهر اصفهان، به مسافران خدمات رفاهی، مذهبی و فرهنگی ارایه می‌دهند.

اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند
اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند

محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه جلسه اول درس تفسیر خود در ماه رمضان گفت: بی حجابی علنی ظلم به جامعه است. جامعه می خواهد در فضای سالم نفس بکشد. چرا فضای جامعه را آلوده می کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است