کد خبر : 167115
انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - 09:27
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

اسدالله یکتا:‌ درآمدم از سیگارفروشی بیشتر از سینما بود!

اسدالله یکتا:‌ درآمدم از سیگارفروشی بیشتر از سینما بود!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اسدالله یکتا در این گفت‌وگو بوده گفت: من کارهای زیادی کرده‌ام که از فروش بلیط بخت‌آزمایی تا قصابی. به خاطر نداشتن پول، خیلی کم به سینما می‌رفتم و تفریحم در بچگی پارک گردی در شب‌های جمعه بود.

هم بازی مادر فردین بودم

یکتا در این گفت‌وگو به داستان بازیگر شدنش اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از مرگ عمویم در لاله زار در حال قدم زدن بودم که یواشکی به تئاتر پارس رفتم و آنجا نمایش «آش، کاسه و ملاقه» را دیدم. رضا عبدی و نیکتاج صبری که مادر فردین بود در آن تئاتر بازی می‌کردند. مدیر تئاتر فهمیده بود که من یواکشی وارد سالن شده‌ام، به خاطرهمین جلوی من را گرفت و گفت تو که اینقدر زبل هستی، دوست نداری بازیگر شوی؟ بعد در همان تئاتر به من نقش داد. بعد از تئاتر پارس به تئاتر دهقان رفتم و از آنجا بیشتر دیده شدم. من در تمام تئاترهای لاله‌زار کار کردم.

اولین فیلم با لیلا فروهر

یکتا در مورد اولین باری که جلوی دوربین رفته است هم می‌گوید: با معرفی صابر رهبر، بازیگر فیلم مراد و لاله شدم. در همین فیلم هنگام پایین آمدن از تیر برق هم مصدوم شدم و چانه‌ام پاره شد و خون همه جا را برداشت. در قبل از انقلاب حدود ۷۰ فیلم بازی کردم و تقریبا با تمام بازیگران مشهور آن زمان ایران از جمله فردین و ملک مطیعی هم بازی بودم.

فردین آقا بود

یکتا در مورد شخصیت فردین وملک مطیعی افزود: فردین آقا و با شخصیت بود. ملک مطیعی هم شخصیت بدی نداشت.

این بازیگر قدیمی در مورد سینمای بعد از انقلاب هم گفت: بعد از انقلاب کار نکردم و به خاطر ترس از مصادره شدن خانه ۳ طبقه‌ام در جاده شمیران آن را به فردی واگذار کردم که او هم سرم را کلاه گذاشت.  بعد از انقلاب سیگاری فروشی می‌کردم و مردم به جای یک پاکت، دو پاکت از من می‌خریدند که واقعا درآمدش بهتر از سینما بود. 

اسم دخترهایم را نمی‌گویم

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد زندگی شخصی‌اش گفت: دوبار ازدواج کردم. با همسر اولم که اهل شیراز است تنها دو سال زندگی کردم. حالا هم از همسر دومم ۶ فرزند دارم. اسم دخترهایم را البته نمی‌گویم تا مردم متوجه نام آنها نشوند.

یکتا در پایان گفت: فردی در تجریش برای من خانه خریده است و بازیگرانی مثل اشکانی خطیبی و پریناز ایزدیار وسایل خانه را تهیه کرده‌اند تا زندگی آرامی داشته باشم و بعد از سال‌ها زندگی در ورامین به تهران و تجریش بیایم.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است