کد خبر : 169379
انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - 18:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نماز جمعه کشور، ناموس و امنیت را حفظ می‌کند

نماز جمعه کشور، ناموس و امنیت را حفظ می‌کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با رئیس و کارکنان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و بزرگداشت روز پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک عید بزرگ غدیر گفت: در ۱۴۰۰ سال قبل از هزاران موضوع در دین،  یکی از موضوعاتی تشریع شده، نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از رسول اکرم(ص) مبانی و شرایط نماز جمعه را بهم ریختند، زیرا شرایط نماز جمعه مبتنی بر ولایت الله است و از طریق پیامبر اسلام(صلوات الله علیه)، امام معصوم (علیه السلام) و نایب خاص و عام آنها تجهیز بشود و خطیب نماز جمعه هم باید مصالح اسلام و مسلمین را برای مخاطب تبیین کند.

وی افزود: در طول تاریخ با توجه به اینکه مبنا بر پیروی از ظلمه بوده طبعاً روی فقیه شان هم تاثیر داشته است و دیگر نمی توان انتظار داشت که امام جمعه، قاضی یا مسئولین دیگر که یک پادشاه ستمگر آنها را منصوب می کند، مصالح مسلمین و اسلام را بگوید بلکه مصالح سیستم را بیان می کند، یک آسیب جدی قرنها بر جایگاه نماز جمعه وارد آمده است .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد:  امام خمینی (ره) بر اساس فقه اهل بیت نماز جمعه را در جایگاه اصلی اش قرار داد، امروز را با ۱۴۰۰ سال قبل از جهت شیوه های تبلیغاتی و تکنیک های تبلیغاتی مقایسه کنید، اصلا قابل قیاس نیست، دنیا مجهز شده است این در حالی است که همه راه‌ها دستشان است چون برای آنها دروغ گفتن، تهمت زدن، مکر و حیله مشکلی ندارد، حالا این تجهیزات تبلیغاتی  به صورت فنی و تکنیک پیشرفته بدون هیج حد و مرزی فعال است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز کرد:  اما نماز جمعه پاسخگوی همه ی این مکرها و حیله ها است، چه کسی است که در پای نماز جمعه آیت الله دستغیب، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله مدنی و از این نمونه ها بنشنید و اصلاح نشود، دلش اگر سنگ باشد نرم می شود، چرا آیت الله صدوقی و آیت الله  مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی در نمازجمعه ترور می شوند. چرا هر جایی که بتوانند حذف فیزیکی می کنند.

وی ادامه داد: چون دشمن هم به همین نتیجه رسیده است، از قبل هم که دست ما خالی هست یعنی یه رضاخان بی سواد را به نوکری می گیرند و همه علما را می کشد و منزوی و شکنجه می کند، درب حوزه های علمیه را می بندد، اگر شما تصور کنید که انگلیس لعنت الله علیه  و در کشورهای دیگر استکباراین کارها را نمی کردند و ما برای هر نمازجمعه یه علامه مطهری می داشتیم و هر نماز جمعه را یک فردی چون آیت الله مطهری اداره کند این جامعه در ایمان موج می زند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه یادآور شد: دشمن کاملاً حواسش جمع است هر جا که بتواند می کشد و ادعای حقوق بشر، دموکراسی و آزادی می کند، کارش همین است، حالا چه می خواهد توسط منافقین ۱۷ هزار ترور از بهترین مردم ، چه به وسیله جنگ هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر ، چه در جنگ با داعش باشد فرقی نمی کند کار دشمن همین است.

وی افزود: اگر چنانچه دست ما پر می بود و این جایگاه ها خالی نمی ماند، ۱۴۰۰ سال رشد تکنیک، صنعت، فنون روانشاختی و جامعه شناختی و انواع جنگهای روانی و تبلیغاتی را یک نماز جمعه جامع پاسخ می دهد، این یک گوشه از تشریع  دین است در جهت اصلاح جامعه که خیر جامعه و رشد انسان از این بهتر می شود.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: همان طور که در صحبت ها و جلسات قبل تاکید داشتم اگر چه امکانات کم می باشد اما بروید به سمت آنچه که این جایگاه را به اهلش بسپارید، نباید دراین زمینه کوتاهی کرد، با دوره ها، تجربه ها و بخشنامه های خاص کیفیت این فریضه را بالا ببرید که نماز جمعه کشور، ناموس و امنیت را حفظ می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم همه ی این بی مهری های برخی مسئولین، در این دنیا با کفر، شرک و نفاق روبه برو هستند و با این حال همه‌ی سختی ها را تحمل می کنند، و یکی از انتظاراتشان تکمیل پروژه مصلای نمازجمعه است.

اخبار مرتبط:
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است

جامعه‌شناس و تحلیلگر اصولگرا مدعی شد: وقتی مطالب آرامش بخش در کنار موضوعات انتقادی مطرح نشود و فقط مردم با یکسری تیترهای منفی و تلخ مواجه می شوند که نتیجه اش اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه خواهد بود.

نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است
نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است

آصفری گفت: غربی ها علاقمند نیستند بدون چراغ سبز آمریکا اقدامی انجام دهند. این پاسخ ایران می تواند صلح آمیز باشد. همواره گفتیم «موشک های ما برای صلح است»، امروز طرف مقابل متوجه قدرت موشک های ما شد و شلیک این موشک ها تأثیر مثبتی را در سیاست خارجی ما می تواند به دنبال داشته باشد.

ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه
ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه

روزنامه نزدیک به جریان قالیباف نوشت: هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است