کد خبر : 169469
انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - 12:22
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

کشف احتکار سیمان در تهران و کرج

کشف احتکار سیمان در تهران و کرج

به گزارش سایت خبری مدارا؛ طبق آماری که از اتاق اصناف ایران در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۳۱۵ بازرسی در بازار سیمان در شهرهای تهران و کرج صورت گرفته که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۲۲۸ پرونده با ارزش بیش از ۴۰۹ میلیون تومان در این دو شهر شده است. این پرونده‌ها به مواردی مانند احتکار، گران‌فروشی، تقلب و … مرتبط می‌شود.

از بین پرونده‌های تشکیل شده ۱۵۲ مورد گران‌فروشی، ۵۸ مورد عدم درج قیمت، ۱۲ مورد عدم صدور صورت حساب، ۲۲ مورد احتکار و ۵ مورد تقلب بوده است.

همچنین طبق این گزارش در بازه زمانی ۲۹ تیر ماه تا ۳ مرداد سال جاری ۳۳ هزار و ۸۴۵ بازرسی توسط معاونت بازرسی اتاق اصناف ایران از دو شهر تهران و کرج صورت گرفته که از این میان ۱۵ هزار و ۷۲۱ تذکر شفاهی، ۲ هزار و ۷۱۵ تذکر کتبی و ۲ پلمپ صورت گرفته است.

در چند هفته اخیر بازار سیمان در پی کاهش سطح عرضه به علت قطعی برق و عدم تولید دچار التهاباتی شده که منجر به افزایش چند برابری قیمت آن در بازار آزاد شده است.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد و عملاً سوراخ شده است
نماینده مجلس: جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد و عملاً سوراخ شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: وقتی ارز گران می‌شود جیب مردم خالی می‌شود اما اکنون جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد و جیب ها سوراخ شده است.

افزایش مجدد دستمزد کارگران تکذیب شد
افزایش مجدد دستمزد کارگران تکذیب شد

سید صولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه نشست دولت گفت که « برای موضوع میزان افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار تصمیم گیری و در نهایت مصوب هم شد.»وی اضافه کرد که « آنچه در رابطه با میزان دستمزد تصمیم گیری و ابلاغ هم شده اجرا خواهد شد»

روزنامه اصولگرا: از ابتدای امسال همه اقلام خوراکی گران شده است
روزنامه اصولگرا: از ابتدای امسال همه اقلام خوراکی گران شده است

روزنامه اصولگرای خراسان ضمن انتقاد از دولت نوشت: از ابتدای امسال و همزمان با ماه مبارک رمضان، قیمت حبوبات حدود ۳۰ درصد، گوشت قرمز حدود ۲۵ درصد، صیفی جات ۵۰ درصد، برنج حدود ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر هم حدود ۱۵ درصد افزایش داشته اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است