کد خبر : 173745
انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - 14:49
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

انصاری راد: حسن روحانی هم حق دارد از کسانی که نگذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد، شکایت کند

انصاری راد: حسن روحانی هم حق دارد از کسانی که نگذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد،  شکایت کند

حسین انصاری‌راد، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری مدارا در مورد شکایت گروهی از حسن روحانی به این کمیسیون گفت:‌ «کمیسیون اصل ۹۰ مسوول رسیدگی به شکایت از قوه مجریه، قضاییه و مقننه است. این کمیسیون می‌تواند برای رسیدگی به صحت و سقم شکایت بازرس تعیین کند و می‌تواند کسی که از او شکایت شده را احضار کند و از او سوال و جواب کند. کمیسیون اصل ۹۰ موظف است که اگر نتیجه شکایت مشخص شد و مربوط به عموم است، در صحن علنی مجلس قرائت کند و هیات رییسه هم موظف است بدون فوت وقت این گزارش را به عموم مردم اعلام کند. اگر شکایت جنبه شخصی دارد باید پیگیری کرده تا به دادگاه ارجاع شود تا رسیدگی شود و حکم صادر شود. این از جمله وظایف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ست. بنابراین شکایت از قوه مجریه و رییس جمهوری جز وظایف این کمیسیون است.»

او همچنین ادامه داد: «اما این که چرا از حسن روحانی شکایت کردند، چرا  الان شکایت کردند و در زمان انجام اقداماتی که امروز به آن اشاره می‌کنند، شکایت نکردند، جای سوال دارد. آقای روحانی هم می‌تواند  و حق دارد از این گروه‌ها شکایت کند. برای نمونه او و دولتش اصرار داشتند که تحریم‌ها برطرف شود، روحانی اصرار داشت که مذاکرات برجامی زودتر به نتیجه برسد تا تحریم‌ها رفع شود، او اخطار داد که ادامه تحریم‌ها به ضرر کشور است. چه کسانی نگذاشتند که این مذاکرات به سرانجام برسد و این تحریم‌ها برای مردم کشور افزایش یابد و فشارهای اقتصادی را بیش از پیش کند.»

انصاری‌راد با تاکید بر ضعف‌های حسن روحانی، افزود: «البته آقای روحانی عیب و نقص کم نداشت. مهم‌ترین نقص روحانی این بود که وقتی مانع کار او شدند و نگذاشتند شعارهایی که داد، تحقق پیدا کند تسلیم شد. شعارهایی که در دوره اول و دوم انتخابات ریاست‌جمهوری (دوره یازدهم و دوازدهم) اعلام کرد و باعث شد مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند، وقتی دید نمی‌تواند شعارها را عملی کند باید به مردم اعلام می‌کرد. روحانی باید اگر نمی‌توانست شعارهایش را عملیاتی کند، کنار می‌کشید. روحانی بی‌گناه نیست اما در عین حال در مساله برجام ایشان اصرار و پافشاری کرد و مذاکرات طولانی انجام داد و در این دوره نزدیک بود که مساله برجام بار دیگر حل و فصل شود. پرسش اینجا ست که چه کسانی نگذاشتند؟ چه کسانی جلوی او را گرفتند؟ همه این مسائل قابل رسیدگی ست.»

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس ششم همچنین تاکید کرد: «اگر قرار بر محاکمه باشد، حسن روحانی هم حتما حرف‌هایی دارد. مصلحت نظام در این است که هر کس مجرم است، تاوان اشتباهاتش را بپردازد. این که مصلحت نظام چنین است و چنان است را چه کسی تعیین می‌کند؟ این مساله‌ای ست که شخص بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌فرمایند، مصلحت نظام را باید کارشناسان دانا تعیین کنند. امام(ره) می‌فرمایند تنها جایی که ولی فقیه می‌تواند تصمیم بگیرد جایی است که نظام یا اسلام در خطر باشد. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی هم تاکید دارند که «کارشناسان دانا» باید بگویند که نظام یا اسلام در خطر است. در این مورد ولی فقیه می‌تواند تصمیم فوق‌العاده بگیرد. این پاسخ امام به نامه آقای ناطق‌نوری ست که در صحیفه امام هم وجود دارد.»

او در پایان به پشت پرده این نوع شکایت‌ها اشاره کرد و گفت:‌«پشت پرده تهدید این محاکمه دعوا بر سر لحاف ملانصرالدین است. این دعواها همه بر سر لحاف ملا ست. چه از طرفداران روحانی و چه از سوی جناح اصولگرا آنقدر دعوا کردند تا در نهایت حکومت یک پارچه شد. همه دعواها برای این بود که حکومت یک پارچه شود. البته من معتقدم که این ماجرای شکایت از حسن روحانی بعید است به سرانجام برسد و احتمالا از طرف رهبری جلوی آن گرفته می‌شود.»

*خبرنگار: طاهره شهابی

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است