کد خبر : 174160
انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - 15:48
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

روش های کاربردی برای افزایش سرعت سایت

روش های کاربردی برای افزایش سرعت سایت

به گزارش مدارا، در این مقاله دلایل اهمیت بهبود سرعت سایت را بیان می‌کنیم و روش‌های کاربردی و مهمی را برای بالا بردن سرعت سایت آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید سرعت سایت را بالا ببریم؟

پیش از طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی، خبری و … حتما به سرعت سایتی که خریداری می‌کنید توجه لازم را داشته باشید و همواره به دنبال استفاده از روش‌های مختلف برای بهبود سرعت سایت باشید. اما چرا بهبود سرعت سایت ضروری است؟

  • جلب رضایت کاربران

کاربران حداکثر حدود ۱۰ ثانیه برای لود صفحات یک سایت منتظر می‌مانند و در صورتی که لود یک سایت بیش از این زمان طول بکشد، سایت را ترک می‌کنند و به سراغ سایتی دیگر می‌روند.  

  • بهبود سئو سایت

زمانی که سرعت سایت بالا باشد، تعداد کاربرانی که سایت را ترک می‌کنند کاهش پیدا کرده و ترافیک وب سایت و زمان ماندگاری کاربران در سایت افزایش میابد. مجموعه‌ی این موارد نشاندهنده‌ی رضایت کاربران از سایت می‌باشد. به همین دلیل گوگل هم بالا بودن سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته است.

 

سئو و بهینه سازی سایت

  • افزایش فروش

بهبود سرعت سایت در کنار رعایت فاکتورهای دیگر، می‌تواند به صورت غیر مستقیم بر افزایش فروش وب سایت تأثیرگذار باشد. زیرا در صورتی که سایت شما بتواند رتبه‌ی خوبی را در نتایج گوگل کسب نماید، تعداد کاربران آن افزایش خواهد یافت، از طرفی دیگر با افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت میزان فروش هم بالاتر می‌رود.

ترفندهای افزایش سرعت سایت

در این بخش از مقاله ۷ ترفند مهم برای افزایش سرعت سایت را با هم بررسی می‌کنیم. علاوه بر انجام این ۷ ترفند، در صورتی که هنوز خرید سایت خود را انجام نداده‌اید، حتما به سرعت سایت مورد نظر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۱- بهینه‌سازی حجم تصاویر

یکی از مهمترین کارهایی که باید برای بهبود سرعت سایت خود انجام دهید، بهینه‌سازی حجم تصاویر سایت می‌باشد. شما می‌توانید این کار را با استفاده از ابزارهایی مثل فتوشاپ انجام دهید. علاوه بر این شما میتوانید از برخی ابزارهای آنلاین هم برای انجام این کار استفاده کنید. در ادامه تعدادی از این ابزارهای آنلاین را معرفی می‌کنیم:

compressor.io

tools.dynamicdrive.com/imageoptimizer

tinypng.com

اگر سایت شما وردپرسی است، می‌توانید برای بهینه سازی حجم تصاویر  از افزونه‌هایی مثل WP Smush استفاده کنید.

نکته: شما می‌توانید تصاویر خود را با استفاده از گزینه‌ی "save for web" در فتوشاپ ذخیره نمایید تا تصاویری با حجم کمتر و در عین حال با کیفیت بالا داشته باشید. برای این کار می‌توانید از منوی File، گزینه‌ی save for web و تب original استفاده نمایید.

سایز تصویر:

علاوه بر حجم تصاویر، باید تصاویر شما سایز مناسبی هم داشته باشند. تصاویر خیلی بزرگ حجم و زمان لود را افزایش می‌دهند. همچنین در صورتی که سایز تصویر با استفاده از کدهای سایت به سایز مورد نظر سایت تبدیل شود، روی سرعت لود صفحات سایت تأثیر خواهد داشت. بنابراین پیش از قرار دادن تصاویر، به سایز تعیین شده توسط طراح دقت کنید و تصاویر خود را در آن سایز قرار دهید.

۲- قرار دادن CSS و JS در فایلی جداگانه

فایل‌های  CSS و JS سایت را در داخل کدهای خود استفاده نکنید و آن‌ها را در فایلی جداگانه در نظر بگیرید. با این روش در زمان لود شدن سایت، این فایل‌ها در کش مرورگر ذخیره شده و سرعت لود صفحات شما را در بازدیدهای بعدی کاربران افزایش می‌دهد.

۳- حذف افزونه‌های غیرضروری

افرادی که سایت وردپرس دارند، به دلیل تنوع بالای افزونه‌های موجود، علاقه‌ی زیادی به نصب افزونه‌های متعدد روی سایت خود دارند. اما این کار باعث کاهش سرعت سایت می‌گردد. از طرفی دیگر ممکن است افزونه‌های مختلف با یکدیگر تداخل داشته و مشکلات دیگری نیز برای سایت به وجود بیاید. بنابراین از نصب افزونه‌های غیرضروری و اضافه روی سایت خود پرهیز کنید.

۴- لود مرحله‌ای تصاویر

از روش lazy load یا لود تنبل برای لود شدن صفحات سایت خود استفاده کنید. با استفاده از این روش، همه‌ی تصاویر سایت به محض ورود به صفحه، لود نمی‌شوند، بنابراین درخواستی برای لود همه‌ی تصاویر به سرور ارسال نشده و زمان لازم برای لود آن صفحه از سایت شما کم می‌شود. در واقع در روش lazy load، در هر لحظه فقط تصاویری که در صفحه نمایش به کاربران نمایش داده می‌شوند، لود می‌شوند و با اسکرول کردن صفحه تصاویر بیشتر لود خواهند شد.

۵- طراحی اصولی

بسیاری از عوامل مؤثر بر سرعت سایت باید در مرحله‌ی طراحی سایت در نظر گرفته شوند. به همین دلیل انتخاب سایت مناسب از نظر سرعت یکی از مهمترین کارهایی است که هر صاحب کسب و کاری باید به آن توجه لازم را داشته باشد. در صورتی که شما سایت خود را از یک سایت ساز حرفه‌ای خریداری کنید، دیگر دغدغه‌ای از بابت استاندارد بودن و بهینه بودن سایت از نظر سرعت نخواهید داشت.

یکی از شرکت‌های طراحی سایتی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند، سایت ساز زرین می‌باشد. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان پیش از خرید سایت از این سایت ساز، می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۰۴۳۲۶۲۲۵ و یا ۰۲۱۷۱۰۵۳۹۳۳ تماس بگیرید.

طراحی سایت

۶-     کاهش تعداد ریدایرکت

برای افزایش سرعت سایت باید تا حد امکان درخواست‌هایی که به سرور ارسال می‌شود را کاهش دهید. استفاده از ریدایرکت، یک یا چند درخواست و در نهایت یک یا چند پاسخ اضافی ایجاد می‌کند، به همین دلیل باید تا حد امکان تعداد ریدایرکت‌ها را در سایت کاهش داد.

۷-     استفاده از  CDN

استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) باعث تقسیم محتوای سایت بین چند سرور در نقاط جغرافیایی مختلف می‌شود. در نتیجه در زمان ارسال درخواست از سمت کاربران، نزدیک‌ترین سرور به درخواست مورد نظر پاسخ داده و در نتیجه سرعت لود سایت افزایش میابد. 

سخن پایانی…

در این مقاله ۷ روش کاربردی برای بهبود سرعت سایت شرح داده شد. علاوه بر این ۷ مورد، باید در انتخاب هاست مناسب توجه لازم را داشته باشید. سرورهای میزبانی هاست مورد نظر شما باید سرعت خوبی در دریافت و ارسال اطلاعات داشته باشند.

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “روش های کاربردی برای افزایش سرعت سایت”

  1. محمد حیدری گفت:

    به نظرم داشتن یه هاست خوب و قدرتمند می تونه تا حد زیادی خیال شمارو از سرعت سایت راحت کنه. شاید این نکاتی که گفتین ۲۰ % ماجرا باشه و ۸۰ درصد مربوط به هاست باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است