تاثیر تبلیغات تجاری بر خلاقیت کودکان
تاثیر تبلیغات تجاری بر خلاقیت کودکان

محققان اظهار کردند: برنامه‌های تبلیغاتی می‌توانند کودکان را از طریق تبلیغات در برنامه‌هایی که محبوبشان است مورد هدف قرار دهند و از این طریق بر آنها تاثیر بگذارند. _سایت خبری مدآرا و به نقل از ارث، مطالعات جدید محققان دانشگاه میشیگان در آمریکا حاکی از آن است که کودکان اغلب در طول بازی‌های مورد علاقه، […]



محققان اظهار کردند: برنامه‌های تبلیغاتی می‌توانند کودکان را از طریق تبلیغات در برنامه‌هایی که محبوبشان است مورد هدف قرار دهند و از این طریق بر آنها تاثیر بگذارند.

_سایت خبری مدآرا و به نقل از ارث، مطالعات جدید محققان دانشگاه میشیگان در آمریکا حاکی از آن است که کودکان اغلب در طول بازی‌های مورد علاقه، توسط تبلیغ‌کنندگان مورد هدف قرار می‌گیرند؛ از برنامه‌های آموزشی گرفته تا بازی‌های رایج که برای کودکان با کمتر از سن پنج سال در نظر گرفته شده است. ۹۵ درصد از آنها حداقل یک برنامه تبلیغاتی دارند.

محققان این بررسی را در مورد شیوع تبلیغات در برنامه‌های مورد علاقه کودکان و در ۱۳۵ برنامه مختلف متمرکز کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که بعضی تبلیغات برای سن کودکان مناسب نیستند و محتوای برخی از آنها در میان برنامه‌ها گمراه‌کننده بود.

پژوهشگران عنوان کردند: با توجه به استفاده از تلفن همراه از سوی کودکان، والدین باید به این نکته توجه کنند که قراردادن این نوع وسایل چگونه بر سلامت و روان آنها تاثیر خواهد گذاشت.

در بعضی موارد، برنامه‌های تبلیغاتی مدت زمان بیشتری از برنامه را به خود اختصاص داده بودند و بیشتر جنبه تجاری برنامه مورد هدف بود.

یافته‌ها حاکی از آن است که بازار اپلیکیشن، این روزها داغ است و بسیاری از برنامه‌ها بیشتر به کسب درآمد توجه دارند و عواقب این برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

محققان اظهار کردند:  تحقیقات نشان داد برنامه‌های رایگان و خریداری شده به یک نسبت مشابه، تبلیغات را در خود جای داده‌اند.

لازم به ذکر است که کودکان با کمتر از هشت سال سن نمی‌توانند تبلیغ و برنامه را از هم تفکیک کنند و آن را قسمتی از برنامه می‌دانند و باید توجه شود که شیوع این تبلیغات منجر به تاثیر منفی برای کودکان نشود.

این مطالعه در مجله Developmental & Behavioral Pediatrics منتشر شده است.

انتهای پیام

لینک منبع