کد خبر : 41199
انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - 21:30
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

قالیباف: بدهی ۵۴ هزار میلیاردی شهرداری یک دروغ بزرگ است/ میرلوحی: دروغ قالیباف را پیگیری حقوقی می کنیم/ صدا وسیما به ما هم فرصت بدهد پاسخ بدهیم

قالیباف: بدهی ۵۴ هزار میلیاردی شهرداری یک دروغ بزرگ است/ میرلوحی: دروغ قالیباف را پیگیری حقوقی می کنیم/ صدا وسیما به ما هم فرصت بدهد پاسخ بدهیم

شهردار اسبق تهران در برنامه تلویزیونی بدون توقف درباره اظهارات مطرح شده از سوی مدیریت شهری تهران (اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران) درباره بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری به مدیریت شهر در دوره چهارم اظهار کرد: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم. موضوعی که در جلسه امروز شورای شهر تهران واکنش هایی را در پی داشت.


به گزارش سایت خبری مدآرا: قالیباف در برنامه بدون توقف گفت: این رقم ۵۴ هزار میلیارد تومانی که مدیریت شهری فعلی به مدیریت شهری قبلی نسبت می‌دهد، یک دروغ بزرگ است و بنده آن را تکذیب می‌کنم و در واقع هر کسی که نخواهد کار کند و بخواهد در قدرت بماند باید دروغ بگوید.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: این افراد، برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زد و بند کنند و در واقع چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

قالیباف بیان کرد: وقتی شورای چهارم تمام شد ما گزارشهایی را در خصوص میزان بدهی‌ها و اموال شهرداری تهران به شورای چهارم دادیم و این موضوع به‌صورت مصوبه شورا درآمد که میزان بدهی‌های شهرداری چقدر است و در نهایت نیز این مصوبه به شورای پنجم ارائه شد و هم‌اکنون نیز اسنادش موجود داست.

وی تصریح کرد: در آن مصوبه میزان بدهی‌های شهرداری تهران ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که از آن رقم ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است که این موضوع در دوره آقای نجفی شهردار وقت تهران نیز تاکید شد علاوه بر اینکه باید دولت دهم یک میلیارد دلار براساس مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهرداری می‌داد که این موضوع نیز محقق نشد.

شهردار اسبق درباره اموال شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه عنوان شده است که این اموال فروخته شده است که این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست چرا که همه موارد اموال نقد و غیرنقد در شهرداری تهران ثبت شده است و دارایی‌ها و اموال و زمین‌های شهرداری تهران در دوره گذشته نسبت به زمان مدیریت قبل دو برابر افزایش یافته بود که این موضوع در صورتجلسه شورای شهر تهران در دوره گذشته هم آمده است.

همچنین محمود میرلوحی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر به اظهارات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در برنامه بدون توقف اشاره کرد و گفت: با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مشورت کردیم و قرار شد تذکر حقوقی در این زمینه برای پیگیری به پیروز حناچی شهردار تهران بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که مسأله بدهی شهرداری در دوره گذشته واقعیت دارد، گفت: متأسفانه شهردار اسبق تهران با ادبیات سخیف به این موضوع اشاره کرد و مدیریت شهری اعم از محمدعلی نجفی، افشانی و حناچی (شهرداران یک و نیم سال گذشته) و اعضای شورای شهر را محکوم به دروغگویی کردند.

میرلوحی گفت: از صدا و سیما درخواست می‌کنیم فرصتی به شورا و شهرداری بدهد تا با حضور در رسانه ملی به این صحبت‌ها پاسخ دهد.

وی همچنین از بخش حقوقی شورا درخواست کرد که در اقدام حقوقی موضوع را پیگیری کنم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: همچنین با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه (رسولی، آروین و الویری) جلسه داشتیم و قرار شد پاسخ کتبی در این باره ارائه کنیم و کمیسیون اقدام قضایی را در این زمینه انجام می‌دهد.

میرلوحی با بیان اینکه از صدا و سیما گله دارم چرا که همچنان محمدباقر قالیباف را شهردار تهران می‌داند، گفت: این در حالی است که در دهه فجر تعداد زیادی پروژه عمرانی افتتاح و بهره‌برداری شد ولی به این موضوع پرداخته نشد.

میرلوحی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که شهرداری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و موضوعات دیگری را نیز مطرح کرده بود که با شکایت شهردار اسبق تهران میرلوحی در دادگاه محکوم شد.

اخبار مرتبط:
علیرضابیگی: بازگشت گشت ارشاد کار رئیسی است / احمدی‌نژاد مخالف گشت ارشاد بود
علیرضابیگی: بازگشت گشت ارشاد کار رئیسی است / احمدی‌نژاد مخالف گشت ارشاد بود

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست ائمه جمعه ایشان چنین مسأله را مطرح کردند. الان هم اداره کار توسط وزارت کشور انجام می‌شود. این شیوه هم جواب نمی‌دهد و تاکنون هم جواب نداده است.

عباس‌زاده مشکینی: به حمله پهپادی اسرائیل در اصفهان پاسخ خواهیم داد
عباس‌زاده مشکینی: به حمله پهپادی اسرائیل در اصفهان پاسخ خواهیم داد

نماینده مجلس مدعی شد:ایران هر اقدامی علیه منافع خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، حال می‌تواند شکل و اشکال متفاوت داشته باشد، ولی با تدبیر و نکته سنجی انجام خواهیم داد. اما اصل قضیه قابل انکار است؛ جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی را که علیه منافع ملی خود صورت بگیرد را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است