کد خبر : 789
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - 00:49
دسته‌بندی : اجتماعی، سیاسی
چاپ

پرداختن به امور کودکان پیچیده و درعین حال شیرین است

وزیر کشور با بیان اینکه پرداختن به امور کودکان در عین حالی که پیچیدگی‌های فراوان دارد، بسیار شیرین است، گفت: اگر با کمک به نوجوانی، او را از خطرات دور کنیم، بسیار شیرین است.

پرداختن به امور کودکان پیچیده و درعین حال شیرین است

به گزارش مدارا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که توسط وزارت دادگستری در هتل هما برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: برگزاری نشست‌ها با محوریت کودکان کار بسیار ارزشمندی است چون این افراد باید فردای ایران اسلامی را بسازند.

وزیر کشور با تاکید بر اجرای قوانین و آیین‌نامه‌ها اظهار داشت: ما قوانین را خشک اجرا نمی‌کنیم بلکه به عنوان مبنای نظری با تفکر فکری دنبال می‌کنیم و از همین منظر گفتمان سازی خیلی راحت تر خواهد بود و تحقق عملی آن به‌ عنوان یک فکر و اندیشه، در قالب قانون و مقررات تجلی می‌یابد.

وحیدی با بیان اینکه شروع کار قوانین حوزه کودک شاید در قالب یک کنوانسیون بود اما الان با قانونی مواجه هستیم که باید آن را اجرا کنیم، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دنبال آن نباشیم چه کنوانسیون‌هایی در دنیا هست و اگر حرف خوبی وجود دارد به قوانین داخلی خود اضافه کنید.

وی افزود: ما مجری قانونی هستیم که مجلس آن را  تصویب و شورای نگهبان تایید کرده است؛ ما به کنوانسیون حقوق کودک پیوستیم و تقریبا همه کشورها به این کنوانسیون ملحق شدند جز  آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر است.

وحیدی یادآور شد: مادامی که این کنوانسیون مغایر با قوانین قانون اساسی نباشد به آن عمل می‌کنیم اما مبنای عمل ما قانونی است که به این ترتیب شکل گرفته است.

وی افزود: چالش‌های کودکان در هر استان با توجه به موقعیت قومی آن متفاوت است.

وزیر کشور: پرداختن به امور کودکان پیچیده و درعین حال شیرین است

 

وزیر کشور قانون جوانی جمعیت را قانونی تکمیلی خواند که به این موضوعات هم پرداخته است و اظهار داشت: مهمترین مساله ما همین سطح سنی است؛ طفل زیر ۱۸سال که به بلوغ نرسیده و نوجوانی زیر ۱۸ سالی که به بلوغ رسیده است.

وی ادامه داد:  ایرانی مبتنی بر نسل پویا، بالنده و تلاشگر در این سنین اتفاق می افتد؛ ممکن است اینها در معرض انواع تربیت ها و نابهنجاری‌هایی قرار بگیرند که همه موارد باید مورد توجه قرار بگیرد. اینها مهمترین قشری هستند که برای آینده ایران اسلامی باید ساخته شوند.

وی با بیان اینکه همین قشر هستند که آینده را می‌سازند، خطاب به مدیران کل رده‌های متناظر حقوق کودک افزود: این کار برای شما یک توفیق است و این موضوع مستقیما تحت نظارت، رصد و مداخلات فعال شما می‌تواند انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: گام‌های خود را براساس افق سپهر نظام اسلامی حرکت دهیم که این سن مهم، خطاب کار ما است؛ پیچیدگی کار در این سنین بیشتر است. بیشترین و سخت ترین کار  آموزشی برای سن دبستان است.

وی ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی از نخست روی کودکان حساس هستیم و نگاه اسلامی عمیق‌تر از هر نگاه دیگر است و هم جنبه ایجابی و هم سلبی دارد.

وحیدی اظهارداشت: پیچیدگی کار در پرداختن به امور کودکان زیاد است و در کنار آن شیرینی کار هم وجود دارد. با کمک به نوجوانی اگر او را از خطرات دور کنیم، بسیار شیرین است.

وزیر کشور با بیان اینکه تمرکز ما قشر کودکان است و فضای مجازی این روزها به دنبال گمراه کردن و به انحراف کشاندن کودکان است، گفت: نباید اجازه دهیم که آنها را  به مسیر انحرافات بکشانند و باید مقتدرانه در صحنه باشیم و ابتکار و خلاقیت داشته باشیم و برای تربیت درست کودکان بکوشیم.

وی با تاکید بر رعایت حقوق کودکان ادامه داد: حقوق کودکان باید مراعات شود و پناهگاهی برای آن دسته از اطفالی باشد که دچار مشکلات می‌شوند. وقتی از خانم سرپرست خانوار حمایت و برای او شغل ایجاد می‌شود، در واقع از آن کودکی که درخانه است حمایت می‌کنید.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است