کد خبر : 180831
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - 03:23
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مکرون، پوتین را قانع کرد؟

مکرون، پوتین را قانع کرد؟

به گزارش مدارا، در بن‌بست تنش‌آمیز بین روسیه و اوکراین، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به عنوان یک شخصیت مرکزی در تلاش‌های دیپلماتیک اروپا برای از بین بردن درگیری‌های احتمالی ظاهر شده است.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که ایالات متحده نیروهای خود را برای حمایت از متحدان خود در ناتو به اروپای شرقی منتقل و روسیه نیز نیروهای بیشتری را در مرز اوکراین مستقر می‌کند، مکرون روز دوشنبه با همتای خود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مسکو دیدار کرد تا قبل از سفر به کیف، خواستار کاهش تنش‌ها شود.

این ۲ پس از گذراندن بیش از پنج ساعت گفت‌وگوی رودررو در یک کنفرانس مطبوعاتی ظاهر شدند.

 

مکرون گفت که او و پوتین توانسته‌اند «نقاط همگرایی» را در مورد بحران بیابند و این «به ما بستگی دارد که به طور مشترک با اقدامات مشخص برای تثبیت وضعیت و کاهش تنش‌ها موافقت کنیم».

مکرون گفت: «هنوز زمان برای حفظ صلح وجود دارد.»

پوتین که سخنان انتقادی شدیدی برای ناتو و اوکراین داشت، اعلام کرد که «گام‌های بیشتر» در جبهه دیپلماتیک ممکن است.

پوتین گفت: «تعدادی از پیشنهادات و ایده‌هایی را که هنوز برای صحبت در مورد آنها خیلی زود است کاملاً ممکن می‌دانم تا بتوانیم پایه‌ای برای گام‌های بعدی خود بگذاریم.»

علی‌رغم اقدامات دیپلماتیک، پوتین اوکراین را به نقض حقوق جمعیت روسی‌زبان خود متهم کرد و با اشاره به مناطق جدایی‌طلب در شرق اوکراین گفت که دولت این کشور «همه احتمالات برای حل مسالمت‌آمیز وضعیت دونباس را نادیده می‌گیرد.»

بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، پوتین ۷۰ درصد از پرسنل نظامی و تسلیحات مورد نیاز برای تهاجم کامل به اوکراین را جمع‌آوری کرده است، اما مقامات آمریکایی می‌گویند هنوز نمی‌دانند که آیا رهبر روسیه تصمیم به حمله گرفته یا خیر.

کرملین بارها برنامه‌ریزی برای حمله را رد کرده، اما استدلال کرده است که حمایت ناتو از این کشور یک تهدید فزاینده برای روسیه است.

مکرون روز دوشنبه خونسردی رئیس‌جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی را ستایش کرد و گفت که او خویشتنداری را در مقابل فعالیت نظامی رو به رشد روسیه در مرزهای این کشور نشان داده است.

مکرون گفت: «رئیس‌جمهور زلنسکی رئیس‌جمهور کشوری است که در مرزهای آن ۱۲۰هزار نیروی روسی حضور دارند و می‌توانم بگویم که این باعث نگرانی می‌شود.»

گفت‌وگوهای بحرانی بین پوتین و مکرون در حالی رخ داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در واشنگتن دی‌سی دیدار کرد.

بایدن گفت که اوکراین در صدر دستور کار قرار داشت. رئیس‌جمهور آمریکا گفت دو رهبر «بسته‌ای قوی از تحریم‌ها را آماده کردند که به وضوح عزم بین‌المللی را نشان می‌دهد و اگر روسیه حاکمیت اوکراین را نقض کند، عواقب سریع و شدیدی خواهد داشت.»

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: کریمی‌قدوسی، می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند
نماینده مجلس: کریمی‌قدوسی، می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

سیداحمد علم‌الهدی: حتی دشمنان اسلام هم چشم به ظهور امام زمان دارنَد
سیداحمد علم‌الهدی: حتی دشمنان اسلام هم چشم به ظهور امام زمان دارنَد

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است