کد خبر : 181739
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - 05:57
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

خواست عربستان قطع روابط با ایران بود

خواست عربستان قطع روابط با ایران بود

به گزارش مدارا، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در پاسخ به سوالی در ارتباط با مناسبات ایران و عربستان و اظهارات اخیر یک مقام عالی رتبه عربستان اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض به قطع رابطه دیپلماتیک از سوی این کشور برقرار نیست. 

وی تصریح کرد: ولیکن این روابط در سال‌های پیشتر از روند تقریبا ثابت و همراه با دعوت ایران بر حسن مناسبات همراه بوده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: ما در برخی مسایل منطقه دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی داریم ولی مدیریت اختلاف از سوی طرفین می‌تواند در خدمت منافع دو ملت و همچنین کشورهای دوست و برادر قرار گیرد. 

امیر عبداللهیان افزود: ما طی سالی که گذشت چهار دور گفت وگو با عربستان داشتیم. این گفت وگوها هم فضای خوبی را ترسیم کرد و هم نتایجی ولو اندک به همراه داشت و ما از اینکه عربستان مسیر گفت وگو را در پیش گرفته است خرسندیم و ادامه این نگاه می‌تواند به نتایج  مثبتی بینجامید، زیرا بهبود مناسبات و همکاری به نفع دو کشور است. 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارات اخیر مقام عالیرتبه عربستان را مبنایی برای نشان دادن تمایل جدید ریاض به پیشبرد مناسبات دوجانبه ارزیابی کرد و اظهار داشت: از آن استقبال می‌کنیم. 

امیر عبداللهیان در ادامه خواست دولت مردمی و تحول خواه سیزدهم بر تعامل با همسایگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: رییس جمهور محترم نیز کراراً بر عزم جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرده است.

راه‌حل بحران یمن، نظامی نیست

وزیر امور خارجه در خصوص بحران یمن گفت: روشن است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد. یمن به همه یمنی‌ها تعلق دارد. راه حل یمن سیاسی و مبتنی بر گفت وگوهای یمنی- یمنی و به دور  از مداخلات خارجی بود و این مهم از طریق پایان محاصره و جنگ محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است