کد خبر : 179240
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - 01:12
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

منتظری، قربانی فتنه سیدمهدی هاشمی شد

منتظری، قربانی فتنه سیدمهدی هاشمی شد

به گزارش مدارا، حجت الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ظهر امروز(شنبه) در جمع کارکنان وزارت کشور در نمازخانه این وزارتخانه اظهار داشت: اختلاف ما با دنیای غرب بر سر  چیست و دیدگاه اسلامی و بعثت و امامت جه تفاوتی دارد و جمهوری اسلامی ایران مُبَشّر چه منطقی بوده است؟

وی با تاکید بر اینکه اختلافی بین مردم دنیا در اینکه بشر نیازمند قانون و رهبری هست، وجود ندارد جز آنارشیست ها و خوارج نهروان گفت: سوال بعدی این است که آیا بشر هر قانون و رهبری را مطالبه می‌کند یا نه. اگر از تک تک شهروندان جامعه امروزی سوال کنیم، می گویند من هر قانونی را نمی خواهم بلکه قانون کامل و جامع و همچنین رهبری مطلوب میخواهم که تجسم همه کمالات باشد.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه قانون کامل شرایط زیادی دارد ولی دو شرط بسیار مهم است که شرط اول فرازمانی و فرامکانی بودن است، گفت: شرط دوم این است که قانون باید از خطا و اشتباه مصونیت داشته باشد. 

 

وی افزود: اختلاف ما با غرب بر سر نحوه دستیابی قانون کامل و رهبری مطلوب است و مدل آنها صندوق رای و مدل اسلام تدبیر ذات ربوبی هست و خداوند رهبر را انتخاب می‌کند و مردم به آن قدرت می دهند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه اگر مردم در حدوث انقلاب نقش دارند در بقای انقلاب هم نقش دارند، گفت: انقلاب پیامبر پیروز و مستقر شد ولی مردم در مرحله چهارم همراهی نکردند و فقط انقلاب اسلامی است که چهار مرحله انقلاب را طی کرده است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه حکمرانی دینی الزاماتی دارد و باید ایده های رهبری در قالب قوانین پیاده شود و اگر سیستم اجرایی و قوه مقننه نتواند ایده ها را پیاده کند، شرایط مطلوب حاصل نمی شود، گفت: اختلاف ما با غرب بر سر مدل دستیابی به قانون کامل و رهبری مطلوب است.

حجت الاسلام سعیدی ضمن اشاره به اینکه انقلاب های توحیدی با انواع حادثه‌ها مواجه می شوند چون ضد استبداد و استکبار و استعمار است، تصریح کرد: انقلاب هیات حاکمه و طبقه حاکمه را بر می‌دارد و اگر مدیریت هدفمندی در قوه مجریه بود سرنوشت ما به این نظام طبقاتی گرفتار نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه نظام طبقاتی سم مهلکی برای حکومت دینی است و گرفتار قانونگرایی بعد انقلاب شدیم چون تئوری هایی که ارائه شد با اسلام متناسب نبود، بیان داشت: اولین شاخصه فتنه این است که شخصیت‌هایی در آن هستند که سابقه دارند و مردم دچار اشتباه می شوند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ضمن اشاره به اینکه ویژگی دوم فتنه ها این هست که نرم افزاری هستند، خاطرنشان کرد: مدلی که در ایران می‌خواستند پیاده کنند، مدل سوروس و جین شارپ بود. 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه سومین شاخصه فتنه ها اغواگری است و از آن جمله است که خواص را در خود فرو می‌برد، بیان داشت: دیدیم که فتنه سیدمهدی هاشمی آقای منتظری را قربانی کرد و در برابر امام که استاد بود، قرار داد. 

وی با تاکید بر اینکه فتنه آدم هارا به سکوت و تحیر وادار می‌کند، بیان داشت: در فتنه ها آدم ها آنقدر دچار تحیر می شوند که در گوشه ای می خزند و سکوت می‌کنند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ضمن تاکید بر اینکه ویژگی بعدی فتنه این است که قابل تکرار است چون شیوه و روشی برای براندازی و استحاله است، تصریح کرد: ما آخر هر دهه یک فتنه داشتیم و مردم باید برای آینده هشیار و آماده باشند. 

وی با تاکید بر اینکه فتنه چند لایه است و تئوریسین‌ها، مقدمات، صحنه و کف خیابان لایه های فتنه هستند، گفت: لایه های روی صحنه شناسایی می‌شوند و لای های پشت صحنه می مانند و در جاهای دیگری دوباره فتنه انگیزی می‌کنند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه در زیارت عاشورا عبارت به «اسست اساس الظلم والجور» اشاره شده و این بدان خاطر است که طراحان فتنه حریم دارند و از خودشان سند باقی نمی گذارند، گفت: در ایتالیا و آلمان موسولینی و هیتلر جنایت کردند و یقه این دو را می‌گیرند ولی تئوریسین نازیسم و هیتلریسم، ماکیاول و نیچه هستند ولی کسی سراغ آنان نمی رود و در اکثر فتنه ها از ابتدا و انتها رد پای کسانی که فتنه ها را طراحی کردند پاک می‌شود چون حریم دارند و از خود سند باقی نمی گذارند. 

اخبار مرتبط:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است