کد خبر : 181511
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - 10:24
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علت درد دست چپ

علت درد دست چپ

به گزارش مدارا، از آن جا که دست انسان دارای ساختار پیچیده‌ای است؛ ماهیچه و مفاصل این عضو باعث ایجاد توانایی در آن شده خواهد شد. اما گاهی در مقابل صدماتی که به آن وارد می ‌شود بسیار آسیب پذیر است. درد کردن دست چپ ممکن است علل مختلفی داشته باشد که شاید منشا این درد قسمت های مختلف از جمله استخوان ها، مفاصل، بافت همبند، تاندون ‌ها و یا اعصاب باشد. به همین دلیل درد کردن دست چپ و توجه به آن بسیار مهم است.  درد کردن دست چپ می تواند ناشی از التهاب، آسیب های عصبی، شکستگی و بیماری‌ های مزمن، آرتروز، همچنین بیماری های قلبی باشد‌. بنابرین گاهی درد در ناحیه دست چپ  به دلایل ساده و گاهی نیز به دلایل جدید تری اتفاق بیفتد؛ پس در صورت برطرف نشدن درد و بروزعلائم و اختلال در کارهای روزمره خود باید با مراجعه به پزشک  اقدامات لازم را جهت درمان را انجام دهید.

دلیل درد دست چپ چیست؟

علت بی حس شدن دست چپ

شاید برای شما نیز مانند اکثر مردم پیش آمده باشد که دست چپ شما دچاربی حسی شود؛ حال سوال این جاست که علت بی حسی دست چپ نشانه چیست؟ درواقع بی حس شدن دست چپ ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. گاهی این بی حسی ممکن است زیاد هم خطرناک نباشد و به دلایل ساده اتفاق بیفتد. گاهی نیز بروز درد در دست چپ می تواند دلایل مهم و جدی داشته و باعث حمله قلبی یا سکته شود. بنابراین اگر علائمی مانند ضعف و بی حسی ناگهانی در یک طرف بدن و دست چپ  شما رخ داد یا وجود علائمی مانند مشکلات تکلم، گیجی، مشکل در بینایی، از دست دادن تعادل، سردرد های شدید، در خود یا اطرافیان مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید تا از سکته و صدمات ناشی از آن جلوگیری شود.

 اما از علت های  دیگر بی حس شدن دست چپ می تواند؛ کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در بدن باشد که علاوه بر بی حس شدن دست چپ منجر به ضعف، خستگی، توهم، زردی پوست و … خواهد شد. استفاده از برخی داروها نیزدر بی حس شدن دست بی‌ تاثیر نخواهد بود؛ داروهایی مثل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد تشنج، داروهای ضد سرطان، یا حتی داروهایی که برای فشار خون و قلب استفاده می ‌شود می ‌تواند باعث درد در دست چپ شود. همچنین بیرون زدگی دیسک گردن از دیگر مواردی است که ممکن است باعث بی حس شدن دست چپ گردد. زمانی که دیسک تحت فشار قرار بگیرد منجر به بیرون زدن یا پارگی آن می شود؛ در نتیجه عصب صدمه دیده و بی حسی در دست و گاهی مواقع درپا نیز مشاهده می‌ شود.

تور آنتالیا

 دیابت نیز می تواند دلیل دیگری برای بی حس شدن دست چپ باشد. بنابراین بالا بودن قند خون نیز برای مدت طولانی باعث صدمه دیدن عصب ها شده و این آسیب‌ دیدگی منجر به بی حس شدن و درد، در دست چپ خواهد شد و درنهایت قفسه سینه و قلب را دچار مشکل می کند. همچنین در برخی موارد بی حس شدن دست چپ می تواند به دلیل حمله قلبی باشد. زمانی که درد و بی حسی در دست چپ مشاهده شود باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. بنابراین برای پیشگیری از سکته و حملات قلبی باید برای درمان اقدام کنید تا دچار مشکلات و صدمات جدی ترنشوید.

هنگام احساس درد در دست چپ چه کنیم؟

درمان درد قلب و دست چپ

زمانی که تشخیص داده شود که درد کردن دست چپ و قلب از نشانه های حمله قلبی و انسداد شریانی است، باید سریعاً برای درمان اقدام کنید. گاهی برای درمان باید در شیوه زندگی تغییراتی مانند ترک کردن سیگار، پایین آوردن وزن، تنظیم کردن رژیم غذایی مناسب جهت برخورداری از قلب سالم ایجاد کرد. همچنین استفاده از داروهایی برای کاهش کلسترول، رقیق کننده خون یا فشار خون در روند درمان به شما کمک خواهد کرد. اما راه کارهای دیگر نیز برای درمان وجود دارد که طبق نظر دکتر مربوطه می توانید انجام دهید. استفاده از موارد و راه کارهای زیر می تواند دربهبود و روند درمان بسیار موثرباشد.

 ماساژ دادن دست

 ماساژ می ‌تواند راه مناسبی برای درمان درد دست چپ باشد؛ زیرا گردش خون را در بدن بیشتر خواهد کرد که این کار به احیای جریان خون در بدن شما کمک می کند. در نتیجه درد دست بهبود میابد بنابراین ماساژ دادن دست مانع از درد گرفتن قلب وعوارض ناشی از آن می شود. البته ماساژ باید توسط متخصصین مربوطه صورت گیرد.

 بریس مچ دست

 بریس به شما کمک می کند که دست به حالت صاف قرار گرفته و هیچ گونه فشاری بر آن وارد نشود. بنابراین در درمان درد دست مفید خواهد بود.

تمرینات ورزشی

 انجام تمرینات ورزشی می تواند در گردش خون و همچنین حرکت عصب ها به شما کمک کند؛ در نتیجه برای  درمان درد دست و قلب نیز مفید خواهد بود.

 فیزیوتراپی

 فیزیوتراپی روش فوق العاده است که دکتر برای بهبود و درمان درد دست تجویز خواهد کرد. انجام فیزیوتراپی به صورت منظم درروند بهبود بسیار موثر می باشد.

برای درمان درد دست چپ چه بخوریم؟

درمان خانگی درد قلب و دست چپ

درمان قلب و دست چپ را می توان به روش های مختلف در خانه و بدون نیاز به پزشک انجام داد. بنابراین با استفاده از داروها و موادغذایی  که معمولا در همه خانه ها وجود دارد؛ می توان به برطرف کرد درد در ناحیه دست چپ وهمچنین قلب کمک کرد. بنابراین با استفاده و مصرف این موارد درد دست و قلب خود را تسکین دهید. مصرف نوشیدنی های گرم، بادام، جوش شیرین، سیر، سرکه سیب، آسپرین، شیر و زردچوبه، زنجبیل، علاوه بر مصرف این موارد که برای درمان خانگی درد قلب و دست چپ مورد استفاده قرار می گیرد و قطعا مفید خواهد بود. دراز کشیدن نیز در مواقعی که قلب و دست چپ شما درد می گیرد می تواند باعث تسکین درد شود. بنابر این درچنین مواقعی بهتر است دراز کشیده و استراحت کنید.

 البته به کار بردن این روش ها به صورت خانگی گرچه مفید خواهد بود؛ اما در برخی موارد درد قلب و دست چپ ممکن است آسیب های بیشتر در پی داشته باشد و منجر به خطرات جدی و حتی مرگ شود. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است به پزشک مراجعه و طبق صلاح دید او روند درمان را پیش گرفته و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید.

اخبار مرتبط:
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان
پیشرفت ۴۸ درصدی طرح ملی جهاد آبرسانی در اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: طرح ملی جهاد آبرسانی در استان اصفهان با هدف تامین آب پایدار در ۹۷ روستای سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است