کد خبر : 56612
انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - 04:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مگر می‌شود فردی جاسوس باشد و صرفاً با فشار وزارت خارجه آزاد شود؟

مگر می‌شود فردی جاسوس باشد و صرفاً با فشار وزارت خارجه آزاد شود؟

 

مرتضی مبلغ، عضو حزب اتحاد ملت ایران، با اشاره به پخش سریال «گاندو» گفت: در آستانه انتخابات این نوع برنامه‌سازی‌ها همواره تقویت شده و دیده‌ایم که اثر معکوس در جامعه به جای گذاشته است.


به گزارش سایت خبری مدآرا، مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات،  درباره پخش سریال گاندو گفت: تلویزیون و برنامه‌سازان بار اول‌شان نیست که دست به این کارها می‌زنند. سال‌های سال انواع و اقسام فیلم‌سازی‌های یک‌طرفه را انجام داده‌اند و نه تنها نتیجه مثبت نگرفته‌اند که نتایج آنها معکوس بوده است. اگر قرار بود نتیجه داشته باشد، حداقل بخش کوچکی از کارهایی که انجام داده‌‌اند اثر خود را بر افکارعمومی می‌گذاشت.

 

مبلغ درباره دلایل ناکام ماندن اینگونه برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: علت اصلی این است که حقایق را تحریف می‌کنند و می‌خواهند صرفاً منویات جناحی و یک‌سویه خود را به جامعه القا کنند.

 

سریال هایی مانند گاندو تاثیری در افکار عمومی ندارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره واکنش منفی جامعه به ساختن این نوع برنامه‌ها گفت: جامعه از سطح بالایی از هوشمندی و آگاهی برخوردار شده و بر همین اساس سریال‌هایی مانند گاندو تاثیری در میان افکار عمومی ندارد.

 

او ادامه داد: اگر صادقانه و بی‌طرفانه حقایق را مطرح می‌کردند، اثر خود را می‌گذاشت، کمااینکه برخی از برنامه‌هایی که چنین خصوصیاتی دارند، اثر مثبت خود را می‌گذارند. سازندگان این برنامه‌ها سعی می‌کنند برای بسیاری از مواردی که از سوی افکار عمومی دارای مساله است، در سریال‌ها و برنامه‌ها توضیحات قابل قبولی پدید آورند، اما در جامعه مردم به خوبی ضد آن را مشاهده می‌کنند.

 

او تاکید کرد: اینها که دم از قانون می‌زنند و به کرات می‌گویند ما بر اساس قانون عمل می‌کنیم؛ قانون صراحتاً برخورد با جاسوسان و موضوع پیگیری جاسوسان را به وزارت اطلاعات محول کرده است. وزارت اطلاعات هم اعلام کرد موضوعی که تحت عنوان جاسوسان محیط‌ زیست مطرح می‌کنند، مساله جاسوسی نیست و این افراد جاسوس نیستند. این واقعیتی است که اتفاق افتاده است، حالا هرچه در این سریال‌ها و فیلم‌ها بگویید که بر اساس قانون عمل می‌کنید، کسی باور نمی‌کند، چون قانون چیز دیگری می‌گوید.

 

مگر می‌شود فردی جاسوس باشد و کسانی در وزارت خارجه و مقامات دولتی فشار بیاورند تا او به همین راحتی آزاد شود؟

این عضو حزب اتحاد ملت ایران در ادامه توضیح داد: اینکه فردی جاسوس است و به بیان آنها آزاد می‌شود، در این سریال گفته می‌شود با فشار بعضی عوامل دولتی این اتفاق افتاده است. واقعیت این‌طور نیست، هم جامعه این را می‌داند و هم مقامات. مگر می‌شود فردی جاسوس باشد و کسانی در وزارت خارجه و مقامات دولتی فشار بیاورند تا او به همین راحتی آزاد شود؟

 

مبلغ با اشاره به زندانیان سیاسی دیگر اضافه کرد: اگر قرار است با فشار مقامات دولتی افرادی آزاد شوند، این همه زندانی داریم که جاسوس هم نیستند و به دلایل جزئی و بعضاً واهی بازداشت می‌شوند و اتهام سنگینی مانند تشویش اذهان عمومی به آنها وارد می‌شود؛ با اینکه مقامات دولتی و سایر مقامات می‌گویند این رویه‌ها درست نیست و تاثیر منفی می‌گذارد، اما حرف‌شان تاثیری ندارد و آنها کار خود را می‌کنند.

 

قصد دارند حقایق جامعه را آن‌طور که مدنظرشان است تحریف کنند

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: بنابراین اگر قرار است با فشار چند مقام دولتی، جاسوسی که به اعتقاد آنها جاسوس مهمی است آزاد شود، چنین فشارهایی می‌توانست منجر به آزادی افراد زیادی شود که اتهام جاسوسی هم ندارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان کرد: اینها حقایق روشنی است و همه هم می‌بینند، قطعاً چنین اتفاقی با حرکتی که این افراد انجام می‌دهند و قصد دارند حقایق جامعه را آن‌طور که مدنظرشان است تحریف کنند در افکارعمومی نمی‌افتد و اثر معکوسی خواهد داشت. کمااینکه همان‌طور که قبلاً هم گفتم، در گذشته بسیاری از این اقدامات در قالب برنامه‌سازی‌های یک‌سویه انجام شده است.

 

عضو حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: همواره در آستانه انتخابات این نوع برنامه‌سازی‌ها تقویت شده و دیده‌ایم که اثر معکوس در جامعه به جای گذاشته است.

 

صداوسیما دست از سیاست‌های مخرب بردارد

او اضافه کرد: نمی‌دانم چرا افرادی که دست به این کارها می‌زنند با حقایق واقعی، صادقانه و منطبق برخورد نمی‌کنند و رویه‌های درستی در پیش نمی‌گیرند.

 

مبلغ در پایان گفت: امیدوارم با توجه به تجارب تلخی که از گذشته به دست آمده، صداوسیما، برنامه‌سازان و کسانی که از این جریان‌ها پشتیبانی می‌کنند، تجدید نظر کنند و این سیاست‌های مخرب را به رویه‌های سالم و سازنده تبدیل کنند تا به وحدت و انسجام جامعه منجر شود./ اعتمادآنلاین

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است