کد خبر : 84594
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - 03:01
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نهاد رهبری در دانشگاه ها: مدیر و وزیر کشور باید از درون هسته بسیج دانشجویی تربیت شوند

نهاد رهبری در دانشگاه ها: مدیر و وزیر کشور باید از درون هسته بسیج دانشجویی تربیت شوند

رهبری گفته‌اند که اگر من بخواهم بیانیه گام دوم انقلاب را خلاصه کنم، خلاصه این بیانیه جوانگرایی است و این در حالی است که نکات زیادی در این بیانیه آمده، اما بحث جوانگرایی مورد توجه رهبر انقلاب بوده است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:هسته‌های بسیج دانشجویی باید به گونه‌ای عمل کنند که از دل آن‌ها مدیر و وزیر تربیت شود.

به گزارش سایت خبری مدآرا به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست با رئیس سازمان بسیج دانشجویی که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی قطعا کار ارزشمند و کم‌نظیری است که قطعا با مطالعات فراوان طراحی شده، گفت: محتوای طرح اعتلا و تحول از یک پختگی و جامعیت برخوردار است و از این جهت باید به دست‌اندرکاران تهیه این طرح دست‌مریزاد و خداقوت گفت.

وی با تاکید براینکه تحول در سطح کلان و راهبردی بسیج دانشجویی باید به بدنه و سایر بخش‌های این مجموعه تسری پیدا کند، افزود: طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اجرا شود، چرا که این سند مهمترین منشور برای چهل ساله آینده جوانان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حجم گسترده فعالیت‌ها در بسیج دانشجویی باید اطلاع‌رسانی و به مجموعه‌های مختلف ارائه شود، گفت: بنا بر نقل قول یکی از نزدیکان رهبر معظم انقلاب، رهبری گفته‌اند که اگر من بخواهم بیانیه گام دوم انقلاب را خلاصه کنم، خلاصه این بیانیه جوانگرایی است و این در حالی است که نکات زیادی در این بیانیه آمده، اما بحث جوانگرایی مورد توجه رهبر انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه هسته‌های بسیج دانشجویی باید به گونه‌ای عمل کنند که از دل آن‌ها مدیر و وزیر تربیت شود، افزود: طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی کار ارزشمندی است و اگر در بدنه این مجموعه نیز اجرا شود حتما تحول آفرین خواهد بود.

نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم زمینه فتح دانشگاه‌ها به نفع انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب فراهم کنیم، گفت: جوانان در دانشگاه‌ها باید به سلاح علم مجهز شوند.

وی با بیان اینکه باید خروجی دانشگاه‌ها تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: بسیج دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخه‌های شجره طیبه بسیج در دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در تربیت نیروهای تراز انقلاب با رویکردی که در پیام امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه آمده، دارد.

نیک روش با اشاره به اینکه امام با صدور پیام تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در قالب تشکل بوده، تصریح کرد: امام با صدور پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه دو نهاد علم یعنی حوزه و دانشگاه را مخاطب قرار دادند؛ چرا که نیروهای موثر هر جامعه‌ای در نهاد علم تربیت می‌شوند و از طرفی این نهاد علم است که جهت‌گیری‌ها، نحوه پاسخ به نیازها و هر آنچه که یک تمدن را به وجود می‌آورد، شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۳۰ سال از عمر بسیج دانشجویی ما احساس کردیم این مجموعه نیازمند یک نقشه راه است، به همین دلیل طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی برگرفته از تجربیات گذشتگان، اسناد بالادستی و مهمتر از همه برمبنای اندیشه‌های امامین انقلاب طراحی و آماده شده و ما از ابتدای سال جاری آن را وارد فاز اجرا کرده‌ایم.

وی افزود: مسیر اصلاح طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی باز است و هر جا نیاز باشد اصلاحات لازم را به این طرح اضافه می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است