کد خبر : 84907
انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - 12:38
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

توضیح میرزایی نیکو درباره اتفاقات جلسه انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰/ زارع فومنی جلسه انتخاب ۲عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را بهم ریخت

توضیح میرزایی نیکو درباره اتفاقات جلسه انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰/ زارع فومنی جلسه انتخاب ۲عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را بهم ریخت

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار مدآرا، در خصوص حواشی پیش آمده در انتخابات احزاب برای تعیین دو عضو ناظر کمیسیون ماده ۱۰، اظهار داشت: انتخاباتی برای تعیین دو عضو از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد، براساس قانون جدید یک نفر از احزاب ملی و یک نفر از احزاب استانی انتخاب می‌شوند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه احزاب به دعوت کمیسیون ماده ۱۰ برگزار شد و احزاب نیز برای انتخاب ۲ دبیرکل شرکت کرده بودند، بیان کرد: خانم مافی، آقایان رنجبر و ملانوری بر این انتخابات نظارت کردند.

وی افزود: در قانون قید شده که انتخابات برای تعیین دو عضو کمیسیون ماده ۱۰ حتما باید با رای دبیران کل احزاب برگزار شود، اما کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دبیران کل برخی احزاب که در حصر یا حبس هستند را مستثنی کرده بود و مقرر شد قائم مقام این دبیران کل در جلسه رای گیری کنند.

میرزایی نیکو ادامه داد: دبیرکل حزب اعتماد ملی آقای کروبی در حصر و آقای کمیجانی نیز دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان در حبس است. کمیسیون ماده ۱۰ این دو حزب را مستثنی کرده بود تا قائم‌مقام دبیرکل آن‌ها حق رای داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که نماینده این ۲ دبیر کل قصد رای دادن به جای دبیرکل را داشتند، آقای فومنی دبیرکل حزب اصلاحات مردمی اعتراضاتی را مطرح کرد و وضعیت را بهم ریخت. او مخالف رای دادن نماینده ۲ دبیرکل غائب بود.

وی افزود: پس از اعتراض زارع فومنی برخی از احزاب اصولگرا نیز از وی حمایت کرده و اصلاح‌طلبان نیز آبستراکسیون کردند و آقایان کرباسچی و حضرتی که نماینده کروبی برای حزب اعتماد ملی بود نیز از جلسه خارج شدند.

میرزایی نیکو اظهار داشت: ۸۳ حزب دعوت شده بودند تا ۲ حزب بعنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب شوند.

لازم به ذکر است مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برخی احزاب از لزوم حضور دبیرکل آن‌ها برای شرکت در انتخابات مستثنی شده بودند. کمیجانی در زندان و مهدی کروبی در حصر می‌باشد و نماینده جمعیت جوانان انقلاب اسلامی نیز هنوز دبیرکل خود را انتخاب نکرده و بنابر مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، حق رای داشتند./

*خبرنگار: طاهره شهابی

اخبار مرتبط:
کرملین: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا درگیری شدت بیشتری نگیرد
کرملین: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا درگیری شدت بیشتری نگیرد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آنها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.

نماینده مجلس: اردن از کمک به اسرائیل حتماً پشیمان خواهد شد
نماینده مجلس: اردن از کمک به اسرائیل حتماً پشیمان خواهد شد

«مهدی سعادتی» عضو کمیسیون امنیت ملی درباره همراهی اردن با اسرائیل در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، اظهار کرد: ما به همه کشورهای منطقه از قبل پیام داده و گفته بودیم که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی برای آنان عواقبی را به دنبال خواهد شد. متأسفانه اردن با رژیم صهیونیستی همراهی داشت و حتماً پشیمان خواهد شد.

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است