کد خبر : 84942
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - 11:18
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

اخباری از کشته شدن ابوبکر البغدادی/پنتاگون آزمایش دی‌ان‌ای انجام می‌دهد

اخباری از کشته شدن ابوبکر البغدادی/پنتاگون آزمایش دی‌ان‌ای انجام می‌دهد

شبکه الجزیره قطر از کشته شدن ابوبکر البغدادای، رهبر گروه تروریستی داعش خبر داد. در همین حال مجله خبری نیوزویک مدعی شد که البغدادی خودش را منفجر کرده است.


به گزارش سایت خبری مدآرا، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد ابوبکر البغدادی در حمله ای هوایی که رئیس جمهور آمریکا اجرای آن را تایید کرده بود، کشته شد.

الجزیره به نقل از نیوزویک نوشته است که رهبر گروه تروریستی داعش روز شنبه در حمله هوایی یک بالگرد در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شده است.

نیوزویک می‌گوید این خبر را از یک مسئول بلندپایه نظامی آمریکایی دریافت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم لحظاتی قبل در پیامی کوتاه در توییتر خود نوشت “اتفاق بسیار مهمی روی داده است” بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ترامپ امروز (یکشنبه) ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ سخنان “بسیار مهمی” ایراد می‌کند.

در همین حال نیوزویک اعلام کرده البغدادی پس از تلاش ناکام برای فرار از حمله آمریکایی‌ها با کمربند انتحاری خودش را منفجر کرده است.

همچنین طبق اعلام این مجله خبری در حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی همسران وی نیز کشته شدند.

علاوه بر این ارتش آمریکا در حال انجام آزمایش‌ بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از هویت وی است و اعلام نهایی مرگ وی پس از  نتایج آزمایش دی ان ای صورت خواهد گرفت و گزارش شده که نتایج آزمایش دی ان ای ساعت ۹ صبح به وقت آمریکا اعلام می‌شود.

در همین حال مقامات عراقی و ایرانی اعلام کردند که از داخل سوریه به آن‌ها اطلاع دادند که البغدادی کشته شده است.

همچنین فیلمی در شبکه ها اجتماعی دست به دست می‌شود که ادعا شده مربوط به عملیات ارتش آمریکا برای دستگیری البغدادی است.

همچنین فیلم دیگری از محل حضور البغدادی پس از حمله آمریکا نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ابوبکر البغدادی کیست؟

رهبر گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش بعنوان فردی که بیشتر از همه تحت تعقیب و پیگرد بوده شناخته می‌شود.

در اکتبر سال ۲۰۱۱، ایالات متحده رسما او را بعنوان “تروریست”‌ معرفی کرد و جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ او شود تعیین کرد.

نام واقعی وی ابراهیم عواد ابراهیم البدری است.

البغدادی بعنوان فردی که بسیار منظم و سازمان یافته بوده و تاکتیک‌های جنگی‌اش بی‌رحمانه است، شناخته می‌شود.

تصور می‌شود که بغدادی متولد سال ۱۹۷۱ در شهر سامرا در شمال بغداد باشد.

طبق گزارش‌ها، او در حوالی زمانی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ از روحانیون مسجد شهر بوده است. برخی بر این باورند که او در زمان حکومت صدام هم یک پیکارجوی تندرو بوده است.

بعضی دیگر می‌گویند که او در خلال چهار سالی که در اردوگاه بوکا زندانی بود، به تندروی روی آورد. اردوگاه بوکا در جنوب عراق جایی بود که آمریکایی‌ها بسیاری از فرماندهان القاعده را در آنجا محبوس می‌کردند.

او در سال ۲۰۱۰ و پس از کشته شدن ابومصعب الزرقاوی، رهبری القاعده عراق را در دست گرفت. القاعده عراق یکی از گروه‌هایی بود که بعدا داعش را تشکیل دادند. بغدادی در جریان تلاش‌های بی‌سرانجام برای اتحاد با جبهه النصره در سوریه موقعیت برجسته‌ای پیدا کرد.

ویدیوی منسوب به رهبر داعش

داعش در ابتدای سال ۲۰۱۹ ویدیویی را منتشر کرد که گفت تصاویر جدید البغدادی است. از ۲۰۱۴ که البغدادی در شهر موصل خلافت خود بر گروه داعش اعلام کرد، تصویری از وی منتشر نشده بود.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است