کد خبر : 85027
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - 05:15
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

خلیل آقایی کیست و برای چه دستگیر شد؟

خلیل آقایی کیست و برای چه دستگیر شد؟

بازداشت خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را به اتهام ارتشا از سوی دادسرای کارکنان دولت تائید شد.


به گزارش سایت خبری مدآرا، در ادامه مبارزه قوه قضاییه با فساد، شب گذشته خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بازداشت شد.خلیل آقایی کهلیک بلاغی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ مشگین‌شهر در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی معاون وزیر جهاد کشاورزی و با انتصاب محمود حجتی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری شد.

مهر سال ۱۳۹۸ خبری مبنی بر تجمع کارکنان سازمان جنگل‌ها مقابل مجلس منتشر شد که باعث ایجاد حواشی گسترده‌ای برای آقایی شد، اما دو روز بعد این اتفاق را سازمان مذکور تکذیب نموده و جوابیه‌ای صادر کرد؛ و با عث شد عکسی از وی که یقه خود را در مجلس گرفته در رسانه‌ها تیتر اخبار شد.

اما در زمان انتخاب وی به ریاست سازمان جنگل‌های بسیاری از استادان منابع طبیعی طی نامه‌ای از حجتی درخواست کردند از حضور افراد غیرتخصصی و بدون زمینه‌های اجرای و عملی در این حوزه همچون خلیل آقایی، در انتخابش بازنگری کند و کس دیگری را به این سمت برگزیند.

دلیل این جمع متخصص و دانشگاهی منابع طبیعی کشور خسارت‌های وارده به منابع طبیعی در اثر این انتخاب بود و در نامه گفته بودند: یقیناً هر فرد فاقد تخصص و تجربه مرتبط با مدیرت منابع طبیعی از جمله جناب مهندس آقایی به دلیل ناآشنایی و عدم تجانس، با مخالفت قاطع امضاکنندگان و بدنه کارشناسی مواجه بوده و باعث افزایش مشکلات این سازمان حساس و حوزه مربوطه خواهند شد.

در خاتمه این نامه عنوان شده بود باتوجه به چالش‌های جدی محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور و سیر قهقرایی خاک، آب و تنوع زیستی که کیان میهن را مورد تهدید قرار داده و با عنایت به شعار دلگرم کننده محیط‌زیستی دولت محترم، فردی متخصص، آشنا و کار آزموده با این سازمان مهم را در نظر بگیرید.

گفتنی است در ادامه مبارزه قوه قضاییه با فساد، شب گذشته خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بازداشت شد.

همچنین بازداشت خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را به اتهام ارتشا از سوی دادسرای کارکنان دولت تائید شد.

این اتفاق در حالی افتاد که نارضایتی‌ها از آقایی از پیش و پس از نشستن او بر سکان سازمان متولی جنگل و مرتع کشور بار‌ها از سوی فعالان حوزه منابع طبیعی و دانشگاهیان این حوزه وجود داشت و هشدار داده شده بود.

برای نمونه در آذر ۹۶ بیش از ۵۰ تن از اساتید دانشکده‌های منابع طبیعی کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و سران نظام، در مخالفت با انتصاب خلیل آقایی به سمت ریاست تشکیلات متولی منابع طبیعی ایران هشدار داده بودند! اما عدم توجه به نظر کارشناسان و دانشمندان کشور در تصمیم گیری‌ها و انتصابات مدیریتی طی دهه‌های گدشته، آثار زیان باری را بر زیست بوم کشور بر جای گذاشته است./ تابناک

اخبار مرتبط:
متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان بر اساس نرخ دلار ۱۴۰۲ نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است
بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است که علیه اصفهان شکل گرفته است.

انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از نیاز به همه گروه‌های خونی در استان اصفهان به ویژه گروه خونی O منفی و A منفی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است