کد خبر : 85865
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - 03:03
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سپاه نباید خرج فعالیت‌های انتخاباتی افراد شود/ برخی افراد علیرغم پیام امام در سپاه ماندند و کار حزبی کردند/ محسن رضائی دوبار لباس سپاه را از تن به درآورده دوباره به سپاه بازگشته است/ حضور نیروهای نظامی در مبارزات انتخاباتی سمی مهلک است

سپاه نباید خرج فعالیت‌های انتخاباتی افراد شود/ برخی افراد علیرغم پیام امام در سپاه ماندند و کار حزبی کردند/ محسن رضائی دوبار لباس سپاه را از تن به درآورده دوباره به سپاه بازگشته است/ حضور نیروهای نظامی در مبارزات انتخاباتی سمی مهلک است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: سپاه که خود باید کنترل کننده انتخابات باشد، نباید خود را خرج فعالیت انتخاباتی افراد و گروه‌های سیاسی کند.


قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سایت خبری مدآرا، در خصوص تاکید امام خمینی(ره) بر ممنوعیت حضور نظامیان در انتخابات و فعالیت‌های حزبی و سیاسی، اظهار داشت: حضرت امام خمینی بارها اشاره روشن و واضحی مینی بر این موضوع داشته‌اند که نیروهای نظامی و لشگری نباید وارد انتخابات و مسائل سیاسی بشوند.

 

 

امام خمینی(ره) فرمودند، یا فعالیت سیاسی کنید یا در نیروهای نظامی باقی بمانید

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اواخر سال ۶۰ طرح‌ریزی عملیات فتح المبین آغاز شد، آقای محسن رضایی آن موقع اولین عملیات منسجم را که با پیروزی همراه بود و ۲۵ هزار اسیر گرفتیم را فرماندهی می‌کردند.
وی افزود: ما در قرارگاه شوش بودیم و امام در آغاز سال ۶۱ پیامی را صادر کردند و آقای رضائی آن پیام را قرائت کردند. امام در آن پیام ضمن تقدیر و تشکر فرموده بودند، نظامیان یا باید گروه‌ها و دسته‌جات حزبی خود را انتخاب کنند یا اینکه صرفا در ارتش و سپاه فعالیت داشته باشند.
میرزایی‌نیکو ادامه داد: پس از آن پیام حضرت امام(ره) افرادی که در شورای مرکزی سپاه بودند اما علقه‌های حزبی داشتند تصمیم خود را اتخاذ کردند. فیض‌الله عرب‌سرخی که مسئولیت معاونت پرسنلی سپاه را برعهده داشت و خیلی دیگر از دوستان پس از قرائت پیام امام که گفته بودند یا استعفا دهید یا فقط در سپاه بمانید، از سپاه استعفا دادند.

 

 

برخی افراد علیرغم پیام امام در سپاه ماندند و کار حزبی کردند

 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد علیرغم پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم در سپاه ماندند و هم شروع به کار تشکیلاتی کردند. نمی خواهم اسم ببرم برخی از این افراد هر هفته سه‌شنبه‌ها به سمت قم اتوبوسی را راه می‌انداختند و با آقای یزدی جلساتی را برگزار می‌کردند و مسائل تشکیلاتی را تحت عنوان مسائل عقیدتی پیگیری می‌کردند در حالیکه اصل اقدامات آن‌ها فعالیت‌های سیاسی بود که بعدا نیز اقداماتی را انجام دادند.
وی افزود: از اول تاکید بر دوری نظامیان از سیاست بوده است و رهبری نیزط تاکیدات این گونه داشته‌اند تا نظامیان وارد مسائل حزبی، سیاسی و انتخابات نشوند.
سپاه جلسات سیاسی و انتخاباتی برگزار می‌کند
میرزایی نیکو اظهار داشت: سپاه در مناطق و بخش‌های مختلف، جلسات سیاسی و انتخاباتی را برگزار می‌کند و سپس از کاندیداهای خاصی نیز حمایت می‌کنند که هم خلاف قانون اساسی است و هم خلاف پیمان نامه‌ای است که با امام و رهبری دارند. اینگونه اقدامات جای انتقاد دارد و امیدواریم در آینده شاهد رخ دادن این مسائل نباشیم.

 

 

محسن رضائی دوبار لباس سپاه را از تن به درآورده دوباره به سپاه بازگشته است

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ عیبی ندارد که یک فرد نظامی از مسئولیت خود استعفا بدهد و وارد انتخابات و فعالیت‌های سیاسی شود، برای مثال آقای محسن رضایی دو بار لباس سپاه را از تن درآورده اما دوباره به سپاه بازگشته است که عیبی ندارد.

وی افزود: اما مجموعه‌های نظامی مانند سپاه نباید خرج افراد شوند و این موضوع پسندیده نیست. به لحاظ قانونی و اعتقادی مشاهده این اقدامات نیز مناسب نیست و نباید سپاه خود را خرج انتخابات افراد کند که تازه معلوم نیست آن افراد رای بیاورد یا نه؟ تازه اگر هم آن کاندیدا رای بیاورد، سپس همه رفتارهای آن فرد که مورد حمایت سپاه بوده را همگان به سپاه ارتباط می‌دهند.

 

 

ورود نهادهای نظامی به انتخابات اتفاقات ناگواری را ایجاد می‌کند

 

میرزایی نیکو ادامه داد: همه این اتفاقات موارد سوئی است که نتایج نامناسب و بدی را به دنبال دارد، در بسیاری از کشورهای جهان نیز نیز افراد لباس لشگری خود را در می‌آوررند و وارد فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی می‌شوند.

 

 

حضور نیروهای نظامی در مبارزات انتخاباتی سمی مهلک است

 

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیروهای نظامی در مبارزات انتخاباتی سم مهلکی است زیرا دستگاه‌های نظامی باید کنترل کننده شرایط کشور باشند، اما اگر از یک فرد یا جریان سیاسی حمایت کنند اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد.

گفتنی است که امام خمینی(ره) در پیام ۲۹ فروردین ۱۳۶۱ خطاب به تمامی نیروهای نظامی تأکید کرده‌اند: «از امور مهمى که باید تمام نیروهاى مسلح از آن پیروى کنند و اغماض از آن به هیچ‏وجه نمى‏توان کرد و باز هم تذکر داده‏ام، آن است که هیچ‏یک از افراد نیروهاى مسلح، چه رده‏هاى بالا یا پایین در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نباید وارد شوند، هرچند آن حزب و گروه صددر صد اسلامى و به جمهورى اسلامى وفادار باشند. و هر کس در یک حزب و گروه وارد شد باید از ارتش و سپاه و سایر قواى انتظامى و نظامى و قواى مسلح خارج شود. و فرماندهان و مسئولان موظف هستند که هر کس در یکى از احزاب یا گروه‌هاى سیاسى یا دینى وارد شد به او تذکر دهند که از حزب و یا گروهها و یا سازمان خارج شود، و اگر تخلف کرد او را از ارتش یا دیگر قواى مسلح اخراج کنند، و همه افراد موظف‏اند چنین اشخاصى را به فرماندهان معرفى نمایند. و باید توجه داشته باشند که ورود قواى مسلح در احزاب و گروه‌ها و سازمان‌ها، پایه قواى مسلح را متزلزل خواهد کرد و غفلت از این امر موجب پیگرد خواهد بود.»/
پایان پیام

اخبار مرتبط:
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از برخورد قانونی با ۶ پزشک متخصص در این استان خبرداد که از بیماران زیرمیزی می‌گرفتند.

زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند
زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی اعزام می‌‎شوند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان برای زیارت بیت‌الله الحرام بی‌سابقه است. اشتیاق مردم به زیارت سرزمین وحی نشانگر عمق اعتقاد مردم به مسأله حج است.

باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ای که اقدام به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است