کد خبر : 88255
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - 23:21
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

پور مختار:جبهه پایداری به دنبال پیروزی کاندیداهای خودش است/شورای وحدت که با زور نمی‌تواند بین اصولگرایان وحدت ایجاد کند

پور مختار:جبهه پایداری به دنبال پیروزی کاندیداهای خودش است/شورای وحدت که با زور نمی‌تواند بین اصولگرایان وحدت ایجاد کند

محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که در درون جریان اصولگرایی طیف‌هایی که معتقد به محدود ساختن دایره خودی ها و به دنبال جذب حداقلی هستند، اختلاف‌افکنی می‌کنند.


به گزارش سایت خبری مدآرا، شورای وحدت درحالی با صدور بیانیه رسما اعلام موجودیت کرد، که اختلافات در اردوگاه اصولگرایی همچنان پابرجاست و این شورا هنوز دستاورد چندانی برای وحدت بخشی در جریان اصولگرا نداشته است. آنچنان که اخیرا لیستی از جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم بیرون آمد که بنا به گفته اعضای شورای وحدت هماهنگ شده با آنها نبود.

محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای دوره نهم و دهم مجلس شوراس اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین ضمن اینکه یادآور می‌شود ایجاد وحدت بین نیروهای اصولگرا با زور و اجبار ممکن نیست و ممکن است برخی به شورای وحدت رضایت ندهند، نگاه برخی از طیف‌ها برای محدود کردن دایره خودی‌ها و جذب حداقلی به جای جذب حداکثری را از عوامل بروز اختلاف در این جریان می داند.

او معتقد است؛جریان اصولگرا نگاه مثبتی به استفاده از زنان و جوانان دارد و این اتفاق جدیدی در این جریان نیست. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

*****

آقای پورمختار! شورای وحدت علی رغم اینکه مدعی است با حضور هم طیف های اصولگرایی شکل گرفته ولی جای خالی برخی تشکل ها و چهره های اعتدالی اصولگرا در جلسات و تصمیم‌گیری های این شورا مشهود است، این موضوع، خود آغاز یک اختلاف و وحدت شکنی نیست؟

معتقدم اگر طیف های مختلف اصولگرا به مشترکاتی که بین نیروهای اصولگرا وجود دارد تن دهند و اختلافات را پررنگ نکنند، وحدت شکل خواهد گرفت و در غیر این صورت چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و باز هم شاهد چنددستگی و تشتت در ارائه لیست های انتخاباتی خواهیم بود.

برخی اصولگرایان دایره خودی ها را محدود کرده و معتقد به جذب حداکثری نیستند

البته این نکته را تاکید می کنم که این نقاط مشترک وجود دارد و صداهای مخالفی که به گوش می رسند ناشی از اختلاف سلیقه‌هاست نه اختلاف در مبانی و اعتقادات. به نظر من تنها اشتراکات عمده ای که بین نیروهای اصولگرا وجود دارد همین اشتراکات انقلابی بودن و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و ولایتمداری است. اکثریت اصولگرایان هم دارای چنین دیدگاه‌هایی هستند. اما مسائل مختلفی هم وجود دارد که بر این اشتراکات سایه می‌اندازد و باعث اختلافات می‌شود،افرادی که می خواهند دایره خودی ها را محدود کنند و به جای جذب حداکثری به دنبال جذب حداقلی هستند.

جبهه پایداری می خواهد کاندیداهای خودش در انتخابات موفق شوند

مشخصا منظورتان پایداری ها است؟

نه. این حرف من تنها معطوف به این طیف نیست و می‌تواند توسط هر فردی انجام شود. در نهایت این جبهه هم علاقه دارد تا کاندیداهای وابسته به خودش موفق شوند. این موضوعات همگی در ایجاد اختلافات موثر هستند.

اما همین اصولی که شما تاکید دارید بین اصولگرایان مشترک است، گاها از سوی تندروها سواستفاده می شود و خود را اصولگراتر و بقیه را غیراصولگرا می دانند…

بله این نگاه هم وجود دارد اما معتقدم این ارزش ها و اصولگرا صد در صد بین اصولگرایان مشترک است. این مسائل ایجاد شده ناشی از آن است که برخی روش‌های رسیدن به این آرمان‌ها را محدود کرده‌اند و یک سوی دیگر نیز فضا را بازتر می‌بینند. این اختلاف دیدگاه طیف ها است که من به آن ایرادی وارد نمی دانم. در واقع  هم اختلاف نظر های سیاسی وجود دارد، هم غیرسیاسی.

جریان اصولگرایی نگاه مثبتی به استفاده از زنان و جوانان دارد

در بیانیه شورای وحدت و اظهاراتی که اعضای این شورا مطرح می کنند، بر سهم زنان و جوانان در لیست نهایی تاکید می شود، فکر می کنید با این نگاه و رویکرد جدید اصولگرایان قادر به جذب آرای خاکستری به نفع خود باشند؟

در جبهه اصولگرایان زنان بسیاری هستند که فعالیت می‌کنند و …

آقای احمد توکلی پیشتر این ایراد را به اصولگرایان وارد کرده بود که به اندازه کافی زنان و جوانان توسط این جریان مورد توجه و استفاده قرار نمی‌گیرند…

این نظر شخصی ایشان بوده است. اما اساسا دیدگاه ریشه‌ای جریان اصولگرایی این نیست ممکن است در عمل برخی به این مقوله بی توجه بوده‌اند اما به طور مسلم نگاه کاملا مثبتی به زنان و جوانان در میان این جریان سیاسی وجود دارد. از این جهت هم در گذشته حضور داشتند. زنان اصولگرا هم در مجلس نقش پررنگ داشته اند و حتی به وزارت هم رسیدند.

 ایجاد وحدت با زور ممکن نیست

آقای پورمختار! به نظر می رسد اختلاف اصولگرایان در شهرهایی مثل قم و مشهد که اتفاقا از پایگاه های مهم رای اصولگرایان هستند جدی است، احتمال ارائه چند لیست در این شهرها را پیش بینی می کنید؟

تلاش می‌کنیم تا وحدت را در شهرهایی مثل قم و مشهد بین نیروهای اصولگرا ایجاد کنیم. البته ما که نمی‌توانیم جریان‌ها و افراد را به زور به وحدت راضی کنیم. اگر برخی بخواهند لیست جداگانه بدهند ایرادی ندارد و در نهایت مردم باید انتخاب کنند./خبرآنلاین

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است